Netflix take care of Maya

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Rozebeer, 2 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Is de toeslagenaffaire niet een recent voorbeeld van hoe dit in Nederland ook gruwelijk mis kan gaan met de kinderbescherming.

GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113

Maar omdat iemand slachtoffer de toeslagenaffaire is en als gevolg daarvan echt niet in staat is voor de kinderen te zorgen dan is dit niet de schuld van jeugdzorg.

Moet je dan maar kinderen bij hun ouders laten terwijl het echt niet gaat?

( En ik vindt het afschuwelijk wat er gebeurd is door de de affaire)

Als het een kind ernstig mishandeld is en jeugdzorg grijpt niet op tijd in, krijgen ze weer het verwijt dat ze niets doen.

Syane vindt dit leuk.
  3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    En daarom zijn de regels echt heel erg aangescherpt. Ze hebben een "0 policy" ingesteld waarmee ze nog 0 kinderen uit huis willen hebben geplaatst. En daarmee zie je nu al dingen gruwelijk fout gaan.

Baby's die uit ramen worden gegooid en kindjes die zwaar verwaarloosd worden.

Ik ben voor hoor maar niet ieder kind kan thuis blijven wonen. Hoe mooi dat dus ook klinkt.

Syane vindt dit leuk.
  4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    En dat dik gedrukte staat dus zwaar ter discussie en volgens mij zijn er al excuses aangeboden in zaken waar uithuisplaatsing totaal onterecht was.

citroenrasp en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Absoluut.

Maar was hier de clou is, is dat je er een bepaald ziekenhuis met een bepaalde arts is die kinderen onttrekt aan de ouderlijke macht. En dat hier meer dan eens inschattingsfouten zijn gemaakt. Ouders zouden altijd hun zieke kind naar hey ziekenhuis moeten kunnen brengen. Zonder structureel vang te hoeven zijn dat deze uit huis geplaatst wordt.

Syane vindt dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Het verrotte is dat er kinderen zijn die best thuis kunnen wonen maar uit huis worden geplaatst omdat bijvoorbeeld de ouders medewerking met jeugdzorg weigeren.
    En er zijn kinderen die onder erbarmelijke omstandigheden groot worden maar waarbij niemand ooit aan de bel trekt.

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Gisteren avond gekeken wat een in en in triest verhaal zeg. Arme moeder en arme kinderen. Als je dat nog als enige optie ziet :cry:

Huismuisie vindt dit leuk.
  8. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    En er zijn kinderen die een superthuis hebben maar door dom gezwets van derden (veilig thuis etc) een vreselijk leven krijgen.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Die zullen er vast en zeker zijn. En elk geval is teveel.
    Maar je legt hier verkeerde verbanden. Dat er in het hele systeem af en toe vouten gemaakt worden dat lijkt me echt mogelijk.

Maar dit gaat om 1 ziekenhuis met een arts. Die keer op keer inschattingsfouten maakt. En dat jij een negatieve ervaring hebt met jeugdzorg en de kinderbescherming wil niet zeggen dat het overal slecht is.

Ik heb ook onder een vergrootglas gelegen toen ik alleen een kind kreeg. En zelfs eens spontaan een bezoekje gehad.
    ze erna nooit meer gezien of gehoord. Want het was allemaal prima in orde. Had ook vreselijk moeilijk kunnen gaan doen omdat het in mijn ogen allemaal onterecht was. En dan was ik er vast nog lang niet vanaf geweest op dat moment.

Deel Deze Pagina