Hoe tijdelijke woning goed aanpakken met dochter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 29 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Hoi allemaal,

Ik heb hier al eerder over mijn situatie geschreven. Momenteel woon ik met mijn dochter bij mijn moeder en de situatie is niet geweldig. (veel ruzie tussen ons, uiteraard niet waar mijn dochter bij is maar zij krijgt er wel wat van met natuurlijk).
    Ik ben dus druk op zoek naar een eigen plekje.

Nu kan ik een tijdelijke woning krijgen voor ongeveer een half jaar. In de tussentijd blijf ik natuurlijk gewoon doorzoeken naar iets permanents.
    Ik twijfel alleen een beetje over hoe ik dit naar mijn dochter kan uitleggen. Ik dacht er zelf over na om te zeggen dat we voor tijdelijk op dit huis passen (heb ik vroeger ook eens gedaan bij een vriendin).
    Ook staan er al meubels in dat huis. Natuurlijk wil ik wel haar eigen spulletjes, bedje, etc mee nemen maar het leek me in het kader van het 'oppassen' misschien juist goed als ik de huidige meubels laat staan?

Hoe zouden jullie dit doen/aanpakken? Ik vind het het belangrijkste dat mijn dochter er zo min mogelijk last van heeft...

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je iets tijdelijks hebt gevonden! Zo zou ik het ook een beetje brengen bij je dochter. Een huis waar jullie in zullen logeren. En inderdaad haar eigen spulletjes mee om het een beetje vertrouwd te maken voor haar. Zou niks over de termijn zeggen dat jullie er wonen want je weet het niet zeker. Misschien vind je eerder al een permanent huis of krijg je na een half jaar toch de mogelijkheid om er wat langer te wonen. Als jij je daar veilig voelt dan zal je dochtertje dat ook snel doen.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik ben met mijn dochter binnen 1 jaar 4x verhuisd. Ze was toen 6 jaar.
    Gewoon eerlijk zijn.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gewoon eerlijk zijn dat het een tijdelijk huis is.

Kijk eens schatje, hier kunnen we de komende tijd wonen. En ondertussen zoeken we door naar een huisje waar we net zo lang kunnen wonen als we willen.

Vertrouwen is de belangrijkste basis die jullie hebben. Niet gaan liegen over de aard van jullie woning. Dan kan ze er ook gewoon rekening mee houden dat ze er binnen een korte tijd weer weg gaat.

Maar klopt je onderschrift nog dat ze pas 3 is?

5. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik ben echt van het beestje gewoon bij de naam te noemen. Vertellen dat jullie tijdelijk in een ander huisje gaan wonen. Dat er meubels instaan van de andere mensen en dat jullie daar voorzichtig mee om moeten gaan. Dat jullie ook een paar spullen van jullie meenemen en dat zij ook mag kiezen wat er mee mag.

Als ze vraagt waarom dan zou ik daar ook eerlijk antwoord op geven. Dat jij als volwassen vrouw behoefte hebt aan een eigen plekje met je dochter.

Ik zou het gewoon kort en krachtig benoemen en haar dan zelf vragen laten stellen.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit idd. Eerlijk zijn maar toch ook voorzichtig.

7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ja klopt, in feb word ze 4

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn zoon is bijna 5 en als ik in de situatie van jiu zou zitten zou ik het hem vertellen zoals ik eerder al schreef. Ze zijn jong maar snappen wel een hoop.

Deel Deze Pagina