Menstruatie op gang met borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zolief, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wanneer had jij je eerste menstruatie weer(terwijl je bv gaf) en hoe verliepen de cyclussen daarna? Wanneer was het regelmatig?
    Werd het ook anders toen je was gestopt met bv?

Mijn vraag komt omdat ik net nadat mijn dochter 1 was mijn 1e menstruatie kreeg. Precies 31 dagen voelde ik het weer aankomen.. dacht ik, maar nu een week later nog steeds niets. Wel af en toe wat krampjes maar geen menstruatie. Ik kan er helaas weinig over vinden op internet.

Daarom ben ik benieuwd of het normaal is. Of er dus een langere tijd tussen de 1e en 2e menstruatie kan zitten en hoe lang het kan duren voor het weer 'normaal' is.

Ik geef dus nog steeds bv op verzoek.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Bij alle kids kwam de 1e menstruatie na 6 maanden.
    Bij nr1 en 2 verder alles normaal, meteen eigenlijk.
    Na de geboorte van zoon ging het echter van kwaad tot erger, steeds heftigere en langere menstruaties.Niet leuk! Maar ivm de bv ben ik toch nooit aan de pil gegaan. Nu zoon daar klaar mee is sinds december ben ik aan de pil.
    Een bizar verschil, weg zijn de klachten...

3. leutjj

leutjj Niet meer actief

Nog geen ervaring. Maar lees mee ben ook benieuwd. Geen de kleine nu bijna 8maand bv en nog geen menstruatie gehad.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ben je niet zwanger toevallig?

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hier bij dochter al na 4 md weer ongesteld. Ondanks 8-10 voedingen per dag 😒. Direct wel regelmatig a 28-30 dagen

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hier nog niet ongesteld geweest. Had vorige week wel een ongi gevoel in mijn buik maar er is niks gekomen tot op heden.

7. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Hier na 3 maanden ongesteld en direct best regelmatig. Laatst was ik een weekje later.

Ik merk het dan sowieso in de productie helaas...

8. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Nee dat is erg onwaarschijnlijk. We gebruiken condooms.

Ik was 2,5 jaar lang heel onregelmatig na stoppen met de pil (tot over de 80 dagen). Daarna had ik een jaar cyclussen van tussen de 27 en 32 dagen. Toen eindelijk zwanger.
    Dus misschien begint het dan toch weer heel onregelmatig. Maar ik hoop dus dat het dan komt doordat ik nog borstvoeding geef en het dan nog 'normaal' is dat er langere pauzes tussen zitten. :cool:

Tot nu toe nog geen herkenning bij anderen dus. :(

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Niet fijn van die heftige menstruaties. Fijn dat je er nu vanaf bent!
    Mijn 1e menstruatie duurde ook lang en was ook met veel krampen en bloedverlies. Dus ik hoop ook niet dat dat zo doorzet.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij de eerste werd ik ongesteld toen ik een maand gestopt was. Dat was dus rond zoons eerste verjaardag. Het heeft wel even geduurd voordat ik weer echt regelmatig was. Mijn menstruatie was een stuk zwaarder, maar niet meer pijnlijk, dus dat scheelt.
    Nu nog steeds niet ongesteld. Soms wel kramp, maar verder geen actie. Ik heb volgens mij ook nog niet geovuleerd, ik herken mijn vruchtbare periode (niet op de dag precies, maar meer algemeen) aan lichamelijke veranderingen. En ik heb nog niets gemerkt.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    zowel bij de eerste als bij de tweede na 6 weken weer ongesteld... ondanks 8-10 voedingen per dag :(
    Ik heb van mezelf een heel korte onregelmatige cyclus.. alles van 16 tot 25 dagen is normaal en daar zit ik nu dus ook weer lekker mee opgescheept... de eerste keer was heel erg pijnlijk en duurde ook heel lang .. dus ik ben van ellende maar weer aan de cerazette gegaan. Maar ja hiervan had ik na mn eerste bevalling echt non-stop doorbraakbloedingen, dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat

12. Tukker27

Tukker27 Lid

6 aug 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef nu 8,5 maand borstvoeding en ben nu weer 2x ongesteld geweest.. nog niet echt regelmatig... Wij willen eigenlijk wel graag voor een 2de kindje.. zijn er ervaringen met zwanger worden en nog borstvoeding geven?

13. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Ik voed nu ruin 10 maanden en tot op heden helaas nog geen menstruatie. Wij willen binnenkort ook graag voor een tweede gaan. Ik begin nu langzaam te twijfelen om dan toch maar te stoppen met voeden, al was mijn wens geweest om gewoon zwanger te worden terwijl ik nog voed. Zijn er misschien dingen die ik kan doen om er voor te zorgen dat de menstruatie op gang komt? Misschien minder voeden? Iemand ervaringen?

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Half maart ongesteld geworden (ruim 4 maanden). Zes weken later weer ongesteld. Hier al sinds 12 weken maar 4 (soms 5) voedingen op een dag.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Bij mijn oudste zoontje was ik na 6 wkn al weer voor het eerst ongesteld en daarna gewoon netjes regelmatig.
    Nu ben ik 8 wkn geleden bevallen en nog niets. Wel regelmatig een soort van ongesteldheidsgevoel, maar er komt niets.

16. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Na 1 jaar nog geen enkele menstruatie gehad. Geef nu 5/6 voedingen. Die ze nodig heeft voor het slapen. Minderen kan ik dus niet in mijn ogen.
    Al zouden we wel graag willen beginnen voor een brusje. Nog even geduld:D

17. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    mijn zoon ging doorslapen met 3 maanden (van 12 uur savonds tot 8 uur sochtens) en toen werd ik helaas ook alweer ongesteld :p;)

18. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Toen dochter 5 maanden was voor het eerst ongesteld.
    Onregelmatige cyclus, maar heb ook pcos dus had ik voor de zwangerschap ook. Ben al lang blij dat ik een cyclus heb. Had ik niet verwacht vanwege dus de pcos en de bv.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ja hoor...
    Jongste dochter was 7 maanden en dronk nog volledig bij mij (5 x per dag) toen ik weer zwanger raakte.Was toen 2x ongesteld geweest.
    Het was toen wel vrij snel gedaan met de borstvoeding.
    Maar na die zwangerschap een heerlijke zoon aan de borst :)

20. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier na 9 maanden weer. Ik ging toen na ( gemiddeld) 5 naar 4 voedingen op een dag en precies twee weken later was ik ongesteld.

Deel Deze Pagina