Het is vroeg,overal op internet is te lezen dat ADHD niet zomaar vastgesteld kan worden,en toch ben ik benieuwd naar ervaringen van andere ouders. Of je dus al dingen merkte bij je peuter/kleuter. En zoja,wat dan? En wat doe je? Hier het vermoeden,al een lange tijd weten dat er IETS anders is. Eerst wegstoppen,maar je loopt er steeds weer tegenaan. Nu zoontje bijna 3,5 is wordt ook hij erop aangekeken door omstanders. En dat wil ik tegengaan. Tenminste,ik wil iets voor hem kunnen doen. Handvatten kunnen krijgen. Weten wat ik ermee kan doen,om hem te helpen. Waar begin je? Wie heeft ervaring en wil die delen?
Hoi, bij zorgen om je kind kan je contact opnemen met Integrale Vroeghulp. Echt heel fijn, er komt iemand langs die van alles met je bespreekt. Van zwangerschap tot nu. Dit gaat zij (of hij) bespreken met een multidisciplinair team en als daar wat uitkomt kan je doorverwezen worden naar een eventuele orthopedagoog. Sterkte. Moedergevoel dat er iets niet helemaal klopt is meestal juist.
Mijn zoon heeft ook ADHD naast PDD-NOS. Nu heet het wel officieel ASS. Soms overheerst de ADHD wel iets meer. Hij zit sinds zijn diagnose op een mkd en hoe moeilijk hij was met 3jarige leeftijd, hoe geweldig het nu met hem gaat. Ik kan hem werkelijk overal mee naartoe nemen en mensen vinden hem nu een lieve vrolijke hyperkont ipv een lastige kleuter. Misschien geeft dit je hoop.
Bedankt voor je antwoord! Mag ik vragen wat nu de ommeslag is geweest voor je zoontje? Medicijnen? Andere aanpak,structuur op school? Ik heb vandaag een gesprek op het PSZ gehad en we gaan via daar iemand inschakelen die hem daar eerst gaat observeren. Aan de hand daarvan gaan we kijken hoe en wat verder.
De structuur op school. Soms kan ik nog steeds niet geloven hoeveel goeds het mkd hem gedaan heeft. En ik deed ook heel erg mn best met hem. Hield me ook helemaal aan de regels van nanny frost. Gelukkig nooit medicijnen hoeven te gebruiken. Als je hier aan denkt adviseer ik je eerst lto3 te proberen.