Onze poes vermist :(

Discussie in 'De lounge' gestart door sylvia90, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voel me zo verdrietig onze lieve tato is niet thuis had het raam boven open en ze is dus ontsnapt. :(

Heb dat raam altijd open staan ( slaapkamer ) en nog nooit is ze ervandoor gegaan. Nu is ze niet thuis gekomen en heb al 4x rondjes gelopen wij waren de hele dag naar de vrijmarkt en kinderspelen.

ze is niet gewend om buiten te lopen en hoop zo dat ze terug komt. heb de keukendeur open staan.

Iemand nog tips?
    Ben echt bang dat er wat gebeurt is :(

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm veel buiten lopen.. Dan laat je geurstoffen achter.
    Maar ze komt vast thuis als ze honger heeft.

3. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wat erg dat je je poes kwijt bent, hopelijk is ze snel weer thuis.

Zet een foto op facebook en vraag mensen dit te delen.

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Mijn kat is deze week ook al 2x ontsnapt (zou bijna denken dat hij niet gecastreerd is.......). Hij is ook totaal geen buitenkat en heb altijd het gevoel dat hij in 7 sloten tegelijk zal lopen. Maar gelukkig is hij beide keren thuis gekomen toen hij honger had. Geef je op vaste tijden eten? Katten die dat gewend zijn, zullen sneller op dat tijdstip ook weer thuiskomen. Sterkte! Hoop dat ze snel weer thuis is.

5. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja morgen gaat ze meteen op FB.. hadden eergisteren toevallig nog een nieuwe foto van haar gemaakt.

Woon hier in een klein dorpje met veel sloten en groen ben bang dat ze er misschien niet uit is gekomen.

Vind dit niet leuk zo vlak voor de bevalling ook. Tis ook echt mijn poezenvriendje haar plekje is zo leeg nu..

6. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    tato krijgt sochtends brokjes te eten maar mag daar de hele dag van eten. Aangezien ze maar kleine beetje per keer eet is het dus altijd toegankelijk voor haar.
    Soms krijgt ze savonds wat nat maar dat is meer voor de lekker/leuk erbij. :(

7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Schudden met het zakje door de buurt! Hier reageren onze katten direct op het geritsel van het zakje. Misschien dat je haar zo kunt lokken als z in de buurt is.

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Met het zakje door de buurt. Bah, wat naar zeg. Ik hoop dat ze thuis komt op tijd.

9. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat zeker een goed idee is, is om flyers met haar gegevens + foto in jouw omgeving te verspreiden. Ook specifiek vragen of de buurtbewoners hun garages ed willen controleren. (Bange) katjes geraken soms in de problemen omdat ze zich ergens wegstoppen waar ze nadien niet meer uit geraken.
    De lokale dierenarts op de hoogte brengen kan ook helpen. Is ze gechipt?
    Hopelijk komt ze snel weer thuis! Ik duim voor je!

10. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh zo herkenbaar.. erg vervelend.. toen mijn lieve kleine poesje een tijdje geleden ook al een tijdje van huis was.. ze kunnen hier altijd naar buiten maar zijn veel om hetbhuis.. ik heb jankend voor het raam gezeten.. door de stegen gelopen en geroepen .. met voer rammelen.. niks hoor.. uurtje later komt ze doodleuk aankakken.. wat was ik blij!
    Even afwachten.. miss is ze ergens van geschrokken en komt ze straks wel weer terug..
    Over sloten en dat soort dingen zou ik me niet druk maken.

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wacht even af....waarschijnlijk staat ze morgenvroeg aan de deur.
    Heb het al zo vaak meegemaakt, hoop dat het bij jouw ook is!

Misschien met het bakje waar ze het natvoer in krijgt, met een vork tegenaan tikken....dat werkt bij mij heel vaak.
    Maar het is heel vaak zo dat katten die doorgaans weinig of niet buiten komen, het er meteen goed van nemen.....of ergens van schrikken en zich dus een tijdje verstoppen.

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik hoop en duim dat ze snel terug bij je is :(

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier is een van onze katten een keer 8 dagen kwijt geweest. Dacht echt dat hij nooit meer terug zou komen. Heb honderden flyers verspreid en alles en iedereen ingeschakeld om hem terug te krijgen maar niks. Op een avond loop ik hier door de wijk en steekt hij zo ineens voor mijn neus uit de bosjes over. Gelukkig heb ik hem kunnen pakken. Hij was echt nog geen 100 meter van ons huis maar was met een andere kat op struintocht...

Hoop dat jouw beestje ook snel weer thuis is, want die onzekerheid is zo vervelend!

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Is de poes inmiddels al terug?

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Is ze alweer terecht?

Zo nee, Amivedi ook even inlichten. Kan via hun website.

Hoop dat ze weer thuis is.

Met onze binnenpoes is het helaas anders afgelopen in die ijskoude week in januari :(. Overal melding gemaakt, Amivedi en Facebook ingeschakeld, posters opgehangen (kun je via Amivedisite printen).....Familie heeft mee helpen zoeken, zelfs midden in de nacht.

Maar helaas, na een week zoeken werd ze dood gevonden in een tuin ongeveer 200 meter bij ons vandaan.

Kan er nog steeds verdrietig van worden als ik aan haar lijdensweg denk :(:(.

Ik duim dat ze gauw weer terecht is!

16. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik hoop dat je kat weer terug is. Heb hetzelfde meegemaakt, helaas bij 1 kat slecht afgelopen.
    Het beste tijdstip om te zoeken is rond de schemering. Vraag buren of ze in de schuur willen kijken.
    Succes!

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

wat rot zeg! In deze tijd van het jaar kunnen katten echt letterlijk de lente in hun kop krijgen en ervandoor gaan. Onze kat was zes (!) weken weg en kwam toen heel vrolijk terug. de dierenambulance zei dat dat in het voorjaar meer voorkomt.

hopelijk is ze snel terecht!

18. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Wat zielig! Hoop dat hij snel terug is!

19. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    En is hij alweer terug? Hoop het zo voor je!

Onze kat is ooit 2,5 maand! weg geweest! Ik had hem wel op Amivedi staan en wekelijks de asiels gebeld, dierenambulance etc. Had de hoop eigenlijk wel opgegeven. Tot er mensen belden die dachten dat hij in hun tuin zat. En jawel, 6 kilometer verderop voorbij een snelweg zat hij dan. Hij woog altijd 6 kilo en toen we hem terug hadden nog maar 2,1 kilo! (Is een erg grote kat). Maar hij is weer als vanouds. Zijn broertje moest een week lang niks van hem hebben en nu zijn het weer de dikste vriendjes en slapen samen etc. Net of hij nooit is weggeweest...

Ik hoop op net zo'n succesverhaal voor jou! Sterkte.

Deel Deze Pagina