Gisteren heb ik een ongeval gehad. Een auto is schuin achteruit tegen mijn fiets gereden terwijl ik stond te wachten om over te steken. Zoontje achterop de fiets was natuurlijk mijn grootste bekommernis (moest zien dat de fiets niet viel of dat hij niet onder de auto geraakte). GELUKKIG, dank je wel hierboven, bleef het bij huilen en tieren van zijn kant. Leve het oermoedergevoel, hij was het enige dat door mijn hoofd ging. Maar nu heb ik een blauwe plek op mijn bil en een verschrikkelijk pijnlijke arm (wss van te proberen die fiets recht te houden en die blauwe kont is van het zadel erin te krijgen). Maar moet ik nu naar de dokter, is dit een werkongeval (kwam van mijn werk via school naar huis toe), moet ik die automobilist nog opspeuren (zal wel gaan, is ook een ouder van de school). Soit, alle help is welkom
Een werkongeval gebeurd op je werk en niet tijdens woon-werk verkeer. Dus een werkongeval is het niet.
Jeetje dat is toch je grootste nachtmerrie als ouder zijnde zeg! Wat zul jij geschrokken zijn! Ik zou als je er echt last van hebt even naar de huisarts gaan, en dat dan inderdaad even doorgeven aan de automobilist. Mocht er echt iest aan de hand zijn waarvoor een behandeling nodig is kan deze persoon dat aan zijn/haar verzekering doorgeven. Beterschap!
het kan zijn dat je werkgever ook verzekerd is voor ongelukken die gebeuren tijdens het woon werk verkeer. Je kan dit het beste even navragen bij je werkgever.
jeetje wat schrikken. Als jij denkt dat je even naar de dokter moet, gewoon doen, beter even na laten kijken. en nee, het is geen werkongeval, woon/werkverkeer valt daar niet onder.
Woon-werkverkeer is alleen voor risico werkgever als er geen privé bij zit. Was het dus gebeurd voordat je je zoontje van school haalde, had je via je werkgever nog iets kunnen regelen misschien, maar nu valt het zowieso onder privé. Ik zou idd kijken of je de automobilist kan achterhalen. (dit zou trouwens ook moeten als het wel onder de werkgever viel). Heel veel sterkte
Snel even de personeelsdienst gebeld, moet een dokter raadplegen en formulier invullen (woon-werk telt hier voor arbeidsongeval). T zou enkel voor de arm zijn en niet voor de fiets, maar die was al zo kaduuk dat dit er nog bijkan. God, ik beef nog, mijn arm ventje, ik zag ineens alle doemscenario's voorbijkomen. Auto stopte ook niet, een voorbijganger heeft op het dak staan kloppen tot ze stopte en een andere fietser hield het kinderzitje tegen. Dank je wel aan deze mensen. Ik heb mij aapje toch goed geknuffeld de hele middag
Maar serieus, je bent aangereden en die automobiliste wou niet stoppen? Is ze later ook niet uitgestapt, excuus aangeboden oid? Het moet niet gekker worden zeg. Gelukkig is het goed afgelopen, ik kan me voorstellen dat je de schrik er goed in hebt zitten en je zoontje ook.
Ze is wel uitgestapt uiteindelijk en ze verklaarde dat ze die parking niet gewend was en dat ze niet zag in haar achteruitkijkspiegels.UHH Ze probeerde ook mijn zoontje te sussen door steeds te zeggen dat hij huilde van de schrik alleen. Maar ik heb eerst goed gekeken en een paar keer gevraagd aan hem of zijn beentje/hoofd (mss toch tegen de stenen gevallen)/arm pijn deed. Maar ik moest doorrijden van hem. Hij was panisch aan t roepen : "mama doorfietsen,mama doorfietsen". Voor ik weer teug bij mijn positieven was , zat ze weer in de auto en ben ik doorgereden (stom van mezelf maar mijn aapje was zo overstuur en hij had niets dat leek t belangrijkste toen). Maar om 17u ga ik dus naar de dokter voor die arm. T zal wel een stijve spier door de klap zijn of zo, maar beter dat ik het aangeef als ik er dan echt mee ga sukkelen dat ik een vergoeding krijg. Pfff, klein uitlegje hé
Ik zou toch ook even laten kijken naar je fiets en eventueel wel even melden bij de wijkagent zodat je advies krijgt over wat je moet doen. Er zouden getuigen genoeg moeten zijn als ik het zo lees.
thx allemaal voor jullie reacties. Ik ben om 17u naar de HA geweest en die verklaarde mij zo een beetje gek dat ik gaan werken was vandaag. Blijkbaar heb ik een onderhuidse bloeduitstorting in mijn elleboog en een spierscheur. Mijn arm staat ook dik en is gevoelloos. De HA zei dat moederinstinct zoveel kracht kan maken dat jejezelf een spierscheur trekt. T was idd van de fiets proberen tegen te houden. Nu 3x daags ibuprofen en dinsdag moet het beter zijn anders is er een zenuw geraakt. En morgen dus niet gaan werken.