We hadden afgesproken met een gastouder die op onze kinderen zou passen. Nu zijn de jongens woensdag 1 dag geweest en opeens wil ze niet meer was haar te druk. Nu zitten we dus met onze markten (en isonze enige inkomen ) dus we moeten gewoon heen anders hebben we geen geld maar voor de jongens hebben we dus nu geen opvang , wat is nu onze recht?
Maar nog niets getekend dus? Of hadden jullie het terug-opgestuurd naar haar MET handtekening? Zonder getekend contract vrees ik heel erg voor jullie... Wat een enorm vervelende situatie
Dan zal ze zich aan het contract moeten houden. Wat staat er in als opzegtermijn (van beide kanten)? Nadeel is alleen dat als jullie er samen niet uitkomen, dat je dan juridische stappen moet ondernemen om je gastouder zich aan haar kant van het contract te houden...
En een andere gastouder dan? Weet niet in welke regio je woont maar hier wordt je bijna bedolven onder het aanbod van gastouders die plek hebben.
OK, maar je vraagt: 'wat is mijn recht?' Je recht is dat zo lang als je opzegtermijn is, nog recht hebt op opvang. Meer niet. Kan het gastouderbureau niets voor jullie betekenen? Of hebben jullie het onderling geregeld?
hier hebben wij 2 maanden opzegtermijn tenzij er tussen vraagouder en gastouder mondeling wat anders wordt overeegekomen. Wel zou ik dan voor 2 maanden moeten betalen als ze op mijn verzoek niet meer komen. Ik neem aan dat jullie bij een bureau aangesloten zijn? Zoja neem contact op met hen! en zorg dat hen iemand anders voor jullie kunnen zoeken. Hier in de streek ( zuidholland) wordt je bedolven onder vrije plekjes bij gastouders dus ik hoop bij jullie ook!
We hebben gelukkig ondertussen een nieuwe gast ouder, maar nu wil ze dus dat we wel voor die ene dag gaan betalen , is dit verplicht , aangezien zij ons zo weg stuurd zeg maar
Ja, ze heeft een dienst verleend waar jullie een bedrag voor overeengekomen zijn. Dit moet je dus gewoon betalen. Volgens mij staat dit los van de contractbreuk die zij pleegt, al snap ik dat dat gevoelsmatig anders is. Je zou kunnen dreigen dat als ze dat verlangt, dat jullie haar dan aan het contract willen houden (dus opzegtermijn) en anders stappen wilt ondernemen... Dan damt ze waarschijnlijk wel in.
Ligt eraan wat er in je contract staat. Hier is het zo op het moment dat de gastouder de opvang niet kan doen ivm vakantie, ziekte e.d. maar zij bellen op dan hoeven wij niet te betalen. Alleen als wij afzeggen bij ziekte vakantie e.d.
Ow k las je vraag verkeerd. Ja denk dat je die gewoon moet betalen. Zij heeft die dag 'gewerkt'. Als jij een werkdag werkt bij een nieuwe werkgever en het bevalt niet dan ga je ook weg, maar krijgt wel voor de dag betaalt.