Tot hoelaat doe jij savonds de deur open?

Discussie in 'De lounge' gestart door fluitketel, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluitketel

fluitketel Niet meer actief

Zoals de titel al zegt : tot hoelaat doe jij de deur savonds open?
    Op het moment ben ik nu alleen thuis, en zo net ging hier de bel.
    Heb even getwijfeld om open te doen, maar toch besloten dit niet te doen.
    Zag door het keukenraam een vrouw staan (zij zag mij natuurlijk niet) en ze werd behoorlijk zenuwachtig dat er niet werd open gedaan. Vertrouwde het gewoon echt niet, ookal waa het een vrouw..

2. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Als ik alleen thuis ben doe ik na zevenen niet meer open.

Edit: ongeacht of er een man of vrouw voor de deur staat.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik doe helemaal niet open. Sterker nog, de bel staat uit. Heerlijk rustig. Bekenden komen hier nooit onverwachts of ze hebben de sleutels dus voor de rest zijn het verkopers, collectanten, belletje trekkers enz. Geen zin in. Zeker niet s avonds.

Chocoladetaart en Bloem2310 vinden dit leuk.
  4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Totdat ik niet meer in 1 oog opslag kan zien hoe diegene er (duidelijk) uitziet.

5. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Oooh misschien ben ik dan naïef , maar waarom de deur niet open doen?

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik doe meestal de deur open(totdat ik op bed lig) ik kijk wel eerst even wie er voor de deur staat.

Paardenbloem en MaMa vinden dit leuk.
  7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik doe open als het een bekende is. Voor onbekenden doe ik niet open als ik alleen thuis ben.

ButterflyPassion, puzzelstukje en Esila vinden dit leuk.
  8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Geen idee eigenlijk. Als er gebeld word doe ik open. Ik ben doordeweeks alleen, dus onze hond loopt overal achter me aan. Ook mee naar de voordeur. 1 keer trof ik een verkoper van energie die geen nee wilde horen. De hond vond dat ook niet fijn en begon te grommen (was ook geen fijn type moet ik zeggen) en toen was hij gauw weg.

Dus zolang ik onze waakhond heb doe ik gewoon open denk ik. (Ze is ongevaarlijk verder hoor ;))

10. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Na 7 uur niet meer tenzij mensen vooraangekondigd aanbellen ;)

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Totdat ik naar bed ga. Vind het best wel vreemd om de deur niet meer open te doen eigenlijk?

brownielover, mamameer, Daisy120 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Tot het donker wordt. Heb 2 waakhonden die aanslaan als er iemand voor de deur staat en altijd voor het raam zitten dus zichtbaar zijn van buitenaf en voel me daardoor niet snel bang. Maar zodra het donker is (en in de winter is dat vroeg) heeft iedereen die onaangekondigd langskomt pech.

Esila vindt dit leuk.
  13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, ik dus ook zo.

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Is bij mij afhankelijk van het jaargetijde. In de zomer is het langer licht en dan zal ik nog wat later de deur open doen. In de winter doe ik dit eerder op de avond niet meer. Ik heb eigenlijk geen specifieke tijd. Wel worden postpakketjes hier soms heel laat bezorgd (soms nog na 21 uur) en als ik weet dat er een pakketje komt, dan doe ik wel open.

15. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Waarom?

Citroentje93 vindt dit leuk.
  16. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hmmm... t is nog niet echt laat, maar als je geen idee hebt wat ze komt doen, zou ik het niet doen. Kwam ze niet collecteren? Laatst ging de bel om half 10. Bij ons kan je vanuit het slaapkamerraam kijken wie er staat. Het was de buurvrouw, of we bandenplak hadden voor haar zoon. Maar voor een onbekende had ik niet zomaar open gedaan.

Chocolat en Esila vinden dit leuk.
  17. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik doe al jaren niet meer open savonds (teveel opsporing verzocht gekeken;) ). Deur gaat opslot zodra ik binnen ben en niet meer van plan ben om weg te gaan. Mijn man is alleen de weekenden thuis dus extra voorzichtig. (Uitzondering als ik een pakket verwacht)..

Ctje1987, Bloem2310 en Esila vinden dit leuk.
  18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Ik doe altijd open. Dus tot ik naar bed ga.

MaMa vindt dit leuk.
  19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Waarom zou je niet open doen?

Zara75 vindt dit leuk.
  20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Onze vrienden/bekenden komen niet onaangekondigd langs. Dus ik doe helemaal niet open als de bel gaat. Tenzij het de postbezorger is. :cool:

ALS de bel gaat, is het ook meestal als ik net onder de douche sta of een gezichtsmasker op heb ofzo. Dus dan doe ik ook automatisch al niet open!

Deel Deze Pagina