Hoi, Weet iemand of er een kinderboek (voor kinderen van 7-9 oid) is waarin dingen worden uitgelegd over verschillende godsdiensten? Zoonlief is hier erg mee bezig en zou fijn zijn als hij daar wat over kan lezen.
Hmm ik vertel dat soort dinggen altijd graag zelf Wel handig dat we hier erg multiculti wonen... Bij elke overtuiging kennen we wel diverse voorbeelden
Ja op zich kan ik er zelf ook wel wat over vertellen, maar de bijbehorende mythes en oorsprongsverhalen ken ik dan weer niet. Komt hier idd ook door dat hij met allerlei verschillende godsdiensten/overtuigingen en culturen in aanraking komt. Kinderen in de klas vertellen dan dingen die zij eigenlijk ook niet goed weten en dan komen daar hele rare verhalen uit En hij wil het ook allemaal zo gedetailleerd weten
Ik ken het ja... En ook van die verhalen "want mijn ouders zeggen dat het zo is" Tja... Daar kan mijn kind dan weer weinig mee Heeft arend van dam er niks over geschreven? Die schrijft veel geschiedenisverhalen... Bundelt ze dan in een boek per thema. Wie weet zit er wat bij.
bol.com | Over engelen, Goden en helden, Janny van der Molen | 9789021665269 | Boeken... Dit is een heel mooi boek waarin de belangrijkste verhalen uit de wereldgodsdiensten verteld worden.
Boek: "mensen mensen wat een mensen" Gaat over verschillende culturen. Link kopiƫren lukt niet maar Google de titel maar