Neurofeedbacktraining

Discussion in 'De lounge' started by Napoleon, Mar 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Wie heeft dit gedaan en hoe zijn je ervaringen ermee?

Het klinkt nl als iets dat voor mij wellicht een oplossing zou zijn ;)
    Maar voor ik daar veel geld in stop zoek ik uiteraard ervaringen. ( niet alles wordt vergoed nl)

2. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb 2 leerlingen gehad met ADHD die dat deden. Zij stopten toen ook met de medicatie. Het effect was dat ze niet meer te stoppen waren :( Ouders vonden dat het fantastisch werkte en dat ze absoluut geen medicatie neer nodig hadden, maar ik vond de kinderen ontzettend onrustig, snel gefrustreerd, ongeconcentreerd, oftewel ik zag dat ze last hadden van hun ADHD. Uiteindelijk hebben 5 leerlingen dit gedaan en ik zag de situatie niet verbeteren, eerder verslechteren... Ik heb er dus geen vertrouwen in.

Ik weet niet waar jij t voor wilt gaan doen, maar het kan best zijn dat het bij volwassenen beter werkt!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn zoon heeft een jaar neurofeedback gehad. Moet eerlijk zeggen dat het wel iets hielp, maar niet bijzonder. Wij zijn er dus mee gestopt, al moet ik wel zeggen dat de dingen die toen verbeterd zijn, ook beter zijn gebleven en niet zijn teruggekomen, terwijl hij dus geen herhaalsessies meer heeft gehad.

4. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Ik heb ook ongeveer 1,5 jaar neurofeedback gedaan.. ivm veel klachten (later kwam eruit borderline, en post traumatische stress stoornis..) Ik had er wel baat bij voor zolang het duurde, maar zodra ik gestopt was, is er ook veel weer terug gekomen.. dus het was bij mij echt een tijdelijk iets...

Succes!

Share This Page