teveel aangekomen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door anoniempje1990, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje1990

4 apr 2012
    42
    0
    0
    Goedenmorgen,

Ik heb een vraagje.. Op dit moment ben ik 19,5 week zwanger en ben nu al 7 kg aangekomen.

Ik ben 1,67 en heb een normale lichaamsbouw en woog voor mijn zwangerschap 64kg... Ik ben niet meer gaan snoepen, neem wel eens een toetje of 's avonds een koekje bij de thee, zoals ik hiervoor ook deed.

Wel gestopt met roken. Ik eet gezond, 3 maaltijden per dag.
    (brood en savonds mijn warme eten, groente/aardappels/rijst/vlees) en tussendoor een evergreen en fruit.

Ben ik nu al teveel aangekomen???
    Ik schrok nogal...

Groetjes Susanne

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is wel aan de ruime kant ja, gemiddeld kom je 12-15 kilo aan in je zwangerschap. maar het kan ook wel binnen deze perken blijven hoor, de een komt meer aan in het begin, de ander op het eind, en weer een ander steeds een beetje.
    Supergoed dat je gestopt bent met roken!
    Kijk een sop de website van het voedingscentrum, als ik het zo lees ben je al heel goed bezig, maar misschien vind je daar nog wat tips. Ze hebben een speciaal gedeelte voor zwangeren.
    Probeer verder voldoende te bewegen, gezond, en het helpt ook om minder aan te komen.

Mirjam

3. anoniempje1990

4 apr 2012
    42
    0
    0
    Beste Mirjam,

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie !

Ik ga zeker eens op deze site kijken..

Groetjess

Deel Deze Pagina