Neus en keel amandelen eruit en oren doorprikken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Onder water, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damyar

Damyar Niet meer actief

Hallo,

Afgelopen maandag is mijn jongste zoontje van net 1 jaar oud geholpen aan zijn neusamandelen. We moesten om 7 uur smorgens in het ziekenhuis zijn, met nog 5 andere kindjes ( in verschillende leeftijden) daar kreeg hij een zetpil van 500 mg. Om 8 uur werden we om ste beurt opgehaald. Moest hem op schoot zetten, zette het narcosekapje op zijn neus/mond en ik zat voor hem om zijn armpjes vast te houden en enigzins gerust te stellen. Hij verzette zich wel wat. Toen werd hij meegenomen naar de kamer ernaast en ik mocht vast terug naar de kamer. Hij kwam al met enkele min terug. Hij was al weer wakker en ze hielden hem vast en lieten hem gelijk slokjes ranja ( ivm suiker) drinken. Hij protesteerde even 15 min lang erg. Heeft daarna ruim een half uur in mijn armen geslapen en na het slapen dronk hij zijn tuitbeker in een ruk leeg. Om half elf mochten we naar huis. Eerste twee dagen even binnen blijven en veel koel drinken geven voor de eerste dag.

De kindjes van de keelamandelen, moesten elk kwartier een paar slokjes drinken. ook waren sommige ook vreselijk veel aan het spugen. ( bloed dat in de maag terecht was gekomen, spugen is dan een goed teken, want de maag verdraagt geen bloed) Vond het vreselijk om te zien, zo verdrietig en bang. Niet leuk. Is echt heftiger dan de neusamandel, ook is dit niet leuk, maar dat brak wel mijn hart hoor. Verder moesten de kinderen langer blijven en de erge spugers zelfs de hele dag en nacht.

Toen we thuis waren, was hij wel erg hangerig en nog wat huilerig. Nadat hij ondanks tegen het advies van het ziekenhuis een fles melk heeft gekregen, wel koud ivm slijmvorming. Hij had naar mijn idee echt honger. Heeft hij heel de middag geslapen. Na het slapen was het echt weer mijn zoontjes zoals ik hem ken. De nacht heeft hij goed geslapen en de volgende dag, dus gisteren was alles ook goed. Wel heeft hij gisteren en vandaag wel iets meer geslapen dan anders. Tot vanmorgen heb ik hem ook om de 6 uur een zetpil gegeven van 240 mg. Hij drinkt en eet ook gewoon weer. Hier is het heel erg meegevallen. Omdat hij altijd door zijn mondje adem haalde heeft hij wat slappe mondspieren, mondje staat veel open. Hier hebben wat tips voor oefeningen gekregen om dit te trainen en te laten aansterken. Over 5 wk moeten we terug voor nacontrole.

2. Onder water

Onder water Niet meer actief

Maandag om half 11 wordt ze geopereerd en we moeten er om half 8 zijn.. Fijn dat ze al zo snel geholpen kon worden, al valt het precies in mijn toetsweken:( Dat worden herkansingen denk ik. Ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen!

3. Onder water

Even een upje. Vanmorgen is Sylvie geopereerd. Ze kreeg een zetpil en een billendrankje. Nou ik heb in een scheur gelegen om haar!!! Ze vond zichzelf ook erg grappig, ze zat op haar knietjes op bed en ging elke keer met haar neus in de dekens, lekker slaapdronken. Ik ben met haar meegegaan naar de OK en echt wel even gehuild want het is toch je meisje die je volledig overlaat aan anderen. Na de operatie is ze wel een huilerig geweest maar ze dronk wel!! Niet veel later mocht ze terug naar de afdelign waar ze nog een poosje heeft geslapen met tussenstops om te drinken. Ze heeft niet gespuugd. Eenmaal thuis was het alsof er niks aan de hand was, dronk goed, at goed ijs en wilde heeeeeeeeeel graag een boterham maar dat ging natuurlijk nog even niet. Ze stond al in haar prinsessenjurk haar favo film Pinokkio te kijken en te dansen en zei zelfs dat het leuk was bij de dokter:$
    Zo jeetje wat is het mij meegevallen zeg! Ik hoop dat het herstel even voorspoedig mag gaan als vandaag.
    Je merkt aan dat kind niet eens dat ze is geopereerd vandaag!! Ze slaapt nu en hebben een wekadvies voor om de 3 uur wat te drinken..
    Tot nu toe ben ik heeeeeeeeeel tevreden en ik merk al aan haar spraak dat ze een stuk beter en duidelijker praat! Oja en ze snurkt niet meer!

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Superfijn dat het zo is meegevallen! Al is het denk ik voorbarig om nu al te bemerken dat haar spraak beter is ;)
    Desalniettemin super!

5. Onder water

Nee serieus het is ook echt zo. Ze had altijd een enorme geknepen stem, alsof ze met een volle mond sprak. Ze klinkt nu zo mooi zuiver en duidelijk, alsof die keelamandelen haar spraak echt blokkeerden. Nou zaten die van haar helemaal tegen elkaar aan dus dat is niet gek denk ik!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Da's fijn, maar met vooruitgang in spraak wordt vaak de uitspraak bedoeld he? ;) Vandaar DK's opmerking... :)

Maar super dat het zo goed gegaan is! Nu hopen dat ze er net zo van opknapt als wij hier gehad hebben!

7. Onder water

Ik vind het anders een hele vooruitgang dat ze eiiindelijk "beneden" en "warm" goed uit kan spreken in plaats van "benege" en 'warge' hahaha

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, da's al wel heel snel een verschil! Wow!

Deel Deze Pagina