Zo verdrietig voor mijn kinderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamaVanNuNog2, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Vanmorgen dan toch definitief gehoord wat we al lang hoorden sudderen in de wandelgangen. De locatie van de school waar mijn dochters zitten is te groot aan het worden.
    Dit zou inhouden dat mijn oudste uit groep 2 volgend jaar in een groep 3 met 36 kinderen zou komen :$. Veel t veel en natuurlijk echt niet wenselijk.
    Nu heeft de school nog een locatie en hebben ze dus besloten daar een extra groep 3 te starten. Op postcode wordt geselecteerd waar je heen moet met je groep3 kindje volgend jaar. En wij vallen dus buiten de postcode dus moeten naar die andere school. Qua afstand geen probleem, blijft hetzelfde en ze krijgt dus volgend jaar een klasje van 20, ideaal natuurlijk! Maar.....
    Ze wordt weg gehaald uit haar veilige omgeving, moet naar een ander pand met andere kindjes. Het voelt wel een beetje cru.
    Dan mijn grootste verdriet dit moment; Onze jongste is net 3 weken geleden gestart en die zal dus ook over gaan na de zomer. Zij 'hoeft' niet maar ja, ga natuurlijk niet mijn kinderen op verschillende scholen laten. Het arme wurm had zo'n moeite met wennen. Ze vind het zo spannend en is echt een timide stil meisje nu. Het gaat sinds deze week gelukkig iets beter. Ze huilt niet meer, kijkt alleen maar sip als we weg gaan. En nu, mag ze dus nog 4 maanden haar draai vinden en dan na de vakantie weer opnieuw beginnen ergens anders waar zij, in tegenstelling tot de oudste die met wat klasgenootjes over zal gaan, echt helemaal niemand kent.
    Ik vind het zoooo zielig. Zal ook wel door mijn hormonene komen nu maar ik moet er gewoon van huilen als ik eraan denk :(.
    Wil het denk ik gewoon even van me af schrijven......

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Misschien valt er iets te regelen als je aangeeft dat je jongste zoveel moeite heeft met wennen, dat je kinderen allemaal op de huidige lokatie kunnen blijven.

3. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Ben bang dat dat niet gaat. Er is heel duidelijk gezegd dat er geen uitzonderingen gemaakt worden :(

4. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ik snap je wel, heb zelf iets soortgelijks meegemaakt, maar kinderen zijn vaak veel flexibeler dan je denkt! Maar vervelend is het wel!

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Het wend uiteindelijk snel hoor. Is hier de ervaring. Hier starten de kinderen op een nul groep op een andere school omdat de klassen vol zitten. Hier ging de oudste na een heel schooljaar ook over naar de school van onze keuze. Ze vond dat erg jammer na naar een paar weken had ze haar draai gevonden.

6. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Dat zijn geruststellende dingen om te horen, bedankt daarvoor.
    En ik weet eigenlijk natuurlijk ook wel dat het niet het einde van de wereld is maar toch, vind het gewoon zielig nu. Moeten ze er straks toch op voorbereiden en daar zie ik erg tegenop. Zullen het naar hen toe natuurlijk brengen alsof het het beste/leukste is wat ze kan overkomen maar zo voelt het nu voor mij in ieder geval niet.

7. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wat vervelend! Maar zoals hier boven beschreven: kinderen wennen echt heel snel.
    Een zomervakantie is voor kinderen al een eeuwigheid, dus ze moeten voor een groot deel al opnieuw beginnen.
    Probeer zelf ook positief te blijven!

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier ook.. Zoon ging eind november naar school .. Wat moest hij wennen zeg:( was echt sneu .. Maar er zaten 33 kids in de klas en als er een Jüd/meester ziek was zaten er wel is 35/36 kids in de klas ... Veeeeels te veel en vooral voor de net 4 jarige was het te veel en werden ze helemaal onder gesneeuwd zoals de directeur zei ..
    Nou na de kerstvakantie zou er een nieuwe kleuter klas starten met een nieuwe meester ... En allemaal 4 jarige .. Was weer flink wenne voor hem .. Maar het is toch goed gekomen en de meester vind het een heerlijk kind wat hij in de klas heeft zoals hij zegt ...
    Maar de nieuwe kleuterklas word ook alweer groter .. Ze begonnen met 20 (uit 2 kleuterklassen ) en zitten nog geen 2 maanden later alweer op 25 😒 hoe het straks gaat geen idee het zijn allemaal 4 jarige die net op school zijn begonnen ..

9. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Let op dat je je eigen zorgen niet projecteert op je kinderen.
    Misschien vindt je dochter het wel veel fijner op die andere school met slechts 20 kinderen.

10. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Oh dat ga ik ook zeker niet doen. Zoals ik al zei; naar hen toe zullen we het brengen alsof het het mooiste is wat ze kan overkomen ;)

Monique1985; balen he dat die groepen zo snel groeien! Maar als je zoon nu gestart is in een klein groepje (dat was met mijn oudste zo, is gegroeid van haar als 15e naar de 32 nu) dan hebben ze toch een plekje verworven en worden ze niet in zo'n grote groep gegooid. Ik hoop dat dat voor hem ook geldt en het makkelijker maakt!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mijn oudste gebeurde dat ook bij de overgang van groep 2 naar 3. Hij ging van een 1-2 groep naar een 3-4-5 groep (montessori). Uit alle groep 2-en werden een aantal kinderen gehaald die naar de andere vestiging moesten. Dat was vrijwillig, en op een paar kinderen na ging dat ook goed. Ze hadden alleen net teveel kinderen, en hebben een aantal ouders (waaronder ons) met klem gevraagd om ook te wisselen. Ze waren ten einde raad en de volgende oplossing was een ouderavond waarbij de ouders samen maar ideeen moesten aanbrengen..

Ik ben even bij de andere juffen gaan kijken door het raam. En ik had wel duidelijk een voorkeur voor 1 juf. Dus ik heb gezegd dat hij toen wel naar de andere locatie kon, mits hij bij die juf kwam en zijn beste vriendje mee ging. Ze zaten dus met 2 kinderen in verder een vreemde klas. En ik ben zo ontzettend blij met die keuze. Hij kwam bij die juf veel beter tot zijn recht. Heeft leuke nieuwe vriendjes gemaakt. En de locatie was een stuk kleiner en beter fietsbaar qua verkeer. Dus hier is het toch goed afgelopen.

Nu zijn we net verhuisd. Halverwege groep 4 naar een nieuwe school, wel montessori. En wederom pakt hij het makkelijk op en gaat lekker zijn gang, nu helemaal alleen in een nieuwe klas..

Deel Deze Pagina