Probleem met de melkvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rhune, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is intussen 10 maanden. Wat vliegt de tijd!
    Alles gaat prima, alleen het eten 's morgens en 's avonds... grrr
    Overdag (groentepap en fruitpap) gaat het heel goed.
    Maar de melkvoeding 's morgens en 's avonds vlotten weer niet.

Eerst zijn we veranderd van voeding. Van de gewone Nestlé Nan naar de groeimelk +1
    Zonder suc6 :(

Op z'n 9 maanden hadden we hetzelfde voor. Stig weigerde al z'n flessen.
    Ook overdag het water wilde hij niet via een speen naar binnen werken. Hij wilde een open beker.
    De KA stelde toen voor om z'n melkvoeding ('s morgens 240ml en 's Avonds 240ml) in te dikken met vanille rijstebloem,
    en adhv een lepeltje te geven. Dit heeft enkele weken goed gewerkt.

Nu zijn we weer terug naar af... Nu wil hij dat ook niet meer :(
    Ik ben er erg gefrustreerd door. Na een langen goede nacht moet hij toch honger hebben?!
    Deze morgen dan maar een boterham door de melk gedaan, maar dat was ook zonder suc6 :(

Ik maak me zorgen om de hoeveelheid vocht dat hij mist nu.
    Hij moet toch 500ml per dag hebben. Dit kunnen wij of in de crèche nooit compenseren met water.
    Om dan nog maar te zwijgen van de voedingsstoffen die in de melkpoeder zitten.
    Die zijn toch ook belangrijk!

Zucht, wat voel ik me slecht. Hoe kunnen we dit oplossen?
    Ik heb hem deze morgen dan maar zonder eten naar de crèche gebracht.
    Maar dat vind ik echt niet fijn!

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Je kunt er niet zo veel aan doen. Vertrouw op je kindje dat hij het zelf wel regelt. Vocht haalt hij ook wel uit fruit en groente hapjes. Eventueel kun je daar wat extra water aan toevoegen.

Ik vind flessen van 240 ook wel héél erg veel. Ons mannetje is ook 10 maanden en krijgt een combi van borst en flesvoeding. De borstvoedingen drinkt hij meestal goed (2x per dag) maar overdag drinkt hij ook heel weinig. 80ml meestal per keer (2). Zolang hij vrolijk is, goed plast etc. is er niks aan de hand denk ik dan.

Het wisselt wel, of hij drinkt goed en eet 'slecht' of hij eet goed en drinkt 'slecht'. Hij heeft gewoon niet zoveel nodig denk ik dan.

Probeer te kijken en te vertrouwen op je kindje. Indien hij vrolijk is, goed groeit en gewoon plast is er niks om je zorgen om te maken.

3. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het plassen is al een stuk minder.
    Daar maak ik me zorgen om.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou geen vanille rijstebloem geven, want dan krijgt hij een zoet smaakje binnen wat eigenlijk niet nodig is.

Krijgt hij verder ander vocht (water,thee,etc.)? Er zijn kinderen die gewoon niet zoveel van melk moeten hebben. Pap hoeft niet, als ontbijt is een boterham met een beker thee (geen zwarte of groene) net zo goed. Het gebrek aan zuivel kan je compenseren door roomkaas op brood te geven en volle yoghurt als tussendoortje.

Ik vind een fles van 240 ook te veel en vind het eerlijk gezegd niet gek dat hij dat niet opdrinkt. Ik zou nooit meer geven dan 180 per keer als hij toch al moeilijk drinkt.
    Heb je al gewone halfvolle melk geprobeerd? Groeimelk heeft een apart smaakje en kan me voorstellen dat niet alle kinderen daar dol op zijn...

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Wat vervelend! Ik begrijp dat je je wat zorgen maakt.

Vanille zou ik ook niet toevoegen, je wilt niet dat je kind gewoon wordt aan die zoete smaak.

Heb je een rietjesbeker al geprobeerd? Daaruit kan hij water, of thee drinken. Melk kan je eventueel ook geven uit de rietjesbeker.
    Eventueel eerst oefenen met een gewoon rietje in een open beker. Dat lukte bij mijn dochter eerst, nadien kreeg ze pas door hoe de rietjesbeker werkte.

Wilt hij yoghurt? Dat kan je geven om ervoor te zorgen dat hij toch genoeg zuivel binnenkrijgt.
    Verder elke dag een boterham met kaas, of roomkaas.
    Met 10 maanden mag je ook al gewone volle melk geven. Misschien vindt hij dat lekkerder?

6. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nescio,

Overdag drinkt hij nog wel wat water, maar dat is natuurlijk niet zo veel.
    Mag je op 10 maanden al afstappen van die melk? En overstappen op een boterhammaaltijd?
    Hoeveel sneetjes moet je dan geven?
    Welke thee nemen we dan best? Iets speciaals voor baby’s?
    De roomkaas en volle yoghurt is dat ook iets speciaals voor baby’s?
    Halfvolle melk hebben we nog niet geprobeerd.

@Nele. Gewone kaas, mag dat al? Kan hij dat al kauwen?

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tuurlijk kan hij dat al kauwen. Zou ook stoppen met papjes geven en het in gewone stukken geven. Brood mag vanaf 6/7 maanden dus ook als ontbijt en lunch mag dat.
    vanaf 10 mnd mag je voorzichtig koemelk geven.

Volle yoghurt gewoon uit de winkel halen bijv griekse yoghurt die valt niet steeds van je lepel af. Thee gewone groene thee of rooibos thee.
    niet te moeilijk doen ze mogen alles al eten alleen niet te zout.

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    En 's ochtends een bordje echte pap al geprobeerd? Is wat anders dan rijstebloem. Weet niet hoe die van Nestlé heet, maar wij maken 180/6 opvolgmelk in een bordje en doen daar 4/5 scheppen Bambix fijne granen ontbijtpap doorheen....

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij gaven rond 10 maanden al drinken uit een open beker, gewoon zo zonder indikken. Wij hielden dan wel de beker vast. Iedere slokje is er weer één.

En de tuitbeker? Als je kind dat doorheeft, heeft hij zo twee nieuwe dingen te pakken die erg leuk zijn. En dan wil hij dat hopelijk herhalen en drinkt hij zo zijn melk op.

En pap is ook een erg goede, als hij dat goed eet heb je ook al een fles.
    Of yoghurt, doe je daar enkele schepjes van de melkpoeder door.

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    is er een reden dat je nog groenten en fruipap geeft?

hier vanaf 6 maanden gewoon hapjes gegeven, die ze moest kauwen (pas met 13.5 maand 1 tand) ze at met 6 maanden ook al broodkorsten.
    drinken is hier ook een drama geweest. ik zelf zou absoluut geen flessen van 240 geven, maar gewoon 2 flesjes van 180/6 of 200 cc koemelk. en de rest dus met een kommetje yoghurt en boter op brood, en kaas aanvullen. doe ik hier al sinds ze een maand of 8 is. behalve als ze ziek is. dan vraagt ze om een extra flesje, dan krijgt ze dat ook:)

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    's Ochtends een papfles of bordje pap? Anders gewoon een boterham hoor, waarom niet.
    Hier verschilt het enorm per dag hoeveel ze drinkt (en wat). Ze vragen er zelf wel om.

12. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ikdus: Hij krijgt al brood, maar de korstjes deed ik er steeds af.
    Niet doen dus? Of geven jullie de korstjes zo in de hand?
    De thee, geef jij die koud? Of lauw?

@Cammy: Wat bedoel je met echte pap? Bedoel je dan de melkpoeder met water?

@Sandana: Hij drinkt nu ook uit een open beker. Het gaat maar mondjesmaat, maar het lukt.
    Wat bedoel je precies met ‘En pap is ook een erg goede, als hij dat goed eet heb je ook al een fles.’?

@Annabel: Bedoel je met kaas gewone smeerkaas?

@Maria: Een fles (speen) wil hij niet meer :-s

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik geef het lauw maar dat is kind afhankelijk. Ze drinkt het ook als t al hartstikke koud is.

wat je ook kan doen is thee met melk. In een tuitbeker of rietjes beker, en dat gaat ook niet in 1 keer goed hoor.
    Brood gewoon met korst geven, lekker roomboter erop en een plak kaas.

En groentes gewoon in stukjes aanbieden of grof geprakt.

14. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de kinderarts is hij de melk beu.
    Volgens haar is het wel belangrijk voor de nodige calcium.

We mogen overstappen op een boterham maaltijd. Boterhammetjes wil hij wel.
    Volgens haar is dit perfect mogelijk als je smeerkaas of kaas op de boterham doet.
    Zo heeft hij toch de nodige calcium binnen.
    Dit natuurlijk aangevuld met calcium in yoghurt en bij de aardappeltjes groene bladsoorten zoals bv broccoli.

Vanavond hebben we voor de eerste keer een schelletje kaas tussen z'n boterham aangeboden.
    Helaas wou hij dit niet. We kregen het er langs geen kanten in :(

Ik zou toch op één of andere manier zeker willen zijn dat hij genoeg calcium binnenkrijgt.
    Mijn man had dit gevonden op internet:

Optimax Kinder Calcium Kauwtabletten 60st 60TB | voordelig online kopen | De Online Drogist

Kent iemand van jullie dit? Zou hij dit al mogen hebben? Hij is natuurlijk nog geen 1 jaar, maar toch bijna...

Ook de rietjesbeker is voorlopig nog geen succes...
    Hij heeft niet goed door hoe het moet.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou me niet druk maken. Vanaf 1 jaar hebben ze maar 300cc zuivel nodig en dat krijgt mn dochter ook niet.
    geef vooral geen zuivel na de warme hap moet echt wel half uur tussen zitten.
    Van geen melk etc drinken word je niet ziek hoor.

Misschien kan je koemelk met roosvicee mengen als je je echt zorgen maakt.

Maar wat ie niet lust kan je ook niet dwingen

Deel Deze Pagina