idd ook ik dacht wat is je mannetje dan allemaal aan het doen maarre als je denkt dat je in je vruchtbare dagen zit, kun je als je een topic wilt openen die makkelijk "zachte lippen in vagina" noemen, want zo voelt het "ongeveer" aan....
@smoekie.... heb je dat trouwens ook, dat zachte lippen gebeuren, vlak voor je nod? (vanaf een week ervoor ongeveer)
nee voel dat verschil enkel als ik in de beruchte vruchtbare dagen zitten, daarna voelt het idd als een soort van neus aan...puntig en hard..
Hmm wat vaag... zit namelijk nu aan de hormoonpillen, en heb elke maand wel een eisprong, maarre voel eigenlijk vanaf een week voor mn nod, dat het heel zacht is.... Heb ook geen controles... (niet dat ik zovaak daar zit te graaien hoor, maarre was een paar keer nieuwsgierig)
nou dat kan wel hoor, meid maar dan heb jij waarschijnlijk een korte 2e fase, normaal gesproken is deze zo rond de 11-16 dgn maar er zijn uitzonderingen en als ik zie dat jij op dag 11 nog 10 dgn moet tot je eisprong kan dat wel kloppen... dus houd het in de gaten zou ik zeggen want hard en gesloten houd meestal toch echt in dat je zeker niet in je vruchtbare dagen zit want als je bmm gesloten is kunnen er geen zaadcellen doordringen.... liefs smoekie
Nee heb zelf een fase van 15 dgn... heb ook een cyclus van 34-32. Ik tempratuur, vandaar dat ik het weet.... maarre vond het toch apart... Hmm toch maar eens de gyn bellen, na deze ronde... thnx voor de info
whhaaah oohhh sorry hoor ladies, ik lag helemaal in een deuk bij het lezen van de titel van de topic en het topic zelf! Ik leer hier heel wat bij! Heb nog nooit mn baarmoeder gevoeld, ga vanavond ook maar eens op onderzoek uit
[quote="poohbear226" voelt het alsof er een neus zit. zit? :c:[/quote] Uhhhh.. doen jullie t wel in het goede standje?! Nee flauw om er grapjes over te maken.. Heb je al wel eens een inwendig onderzoek gehad? Ik zou gelijk met mn neus (hihi) in de boeken duiken en gaan googelen.. kijken op een plaatje en dan maar onderzoeken of dat is wat je voelt? Nou succes meis!
http://www.vruchtbaarheid.org/index.php?id=10 Hoe onderzoek je je eigen baarmoederhals? Begin meteen na het einde van de menstruatie met het onderzoek, want alleen dan kan je in de loop van de cyclus de verandering van de baarmoederhals leren kennen en interpreteren. Je doet het onderzoek eenmaal per dag in dezelfde houding en met dezelfde vinger. Het gaat gemakkelijker wanneer je je licht buigt. Je kan staan met een voet op een stoel of de rand van het bad of hurken, zitten of liggen en daarbij de benen licht optrekken . Na het plassen breng je een of twee schone vingers (wijs- en middelvinger) in de schede in en je gaat naar achteren en omhoog (Afbeelding 50). Dan probeer je met een cirkelende beweging de baarmoederhals, die kogel- of wigvormig in de schede uitstulpt, te voelen en met de vinger te onderzoeken. In tegenstelling tot de wat ruwere wand van de schede voelt de baarmoedermond glad aan. moederhals) open staat. Als je de vinger daarna weer voelend naar de rand van de baarmoederhals beweegt, kan je beoordelen of deze 'hard' of 'zacht' is. De baarmoederhals kan hard als het topje van de neus of zacht als de lippen of de oorlel aanvoelen. zieje nou ,ben toch niet zo gek met "mn neus verhaal". Hier hebbenze het ook over een neus! HEhehehehe 8)