Hallo dames, Ben ik weer eens . Ik zit echt met een dilemma; M'n dochtertje is altijd wel een wakker type geweest, maar sinds ze 11 maanden is, en de 10 maanden sprong is gepasseerd gaat alles ineens anders! Sinds een paar dagen kruipt ze, alhoewel, het is meer lopen op handen en voeten, zeer komisch om te zien. Soms wil ze zo snel dat het gepaard gaat met vallen, zo zielig . Enfin, m'n dochter was normaliter rond 6.30/7.00 uur wakker, veelal riep ze me dan rond 7.30/7.45 uur en dan ging ze eruit. Flesje en een broodje en rond 9.15 uur naar bed wegens ogen wrijven. Rond 9.35 uur sliep ze dan tot 10.30 uur, en om 13.30/14.00 uur ging ze weer naar bed tot 15.30/16.00 uur. Om 18.30 uur moe en erin om vervolgens weer rond 6.30 uur/7.00 uur te komen. Gisteren heb ik haar wegens ogen wrijven te slapen gelegd om wederom 9.15 uur. Om 10.30 sliep ze nog niet want ze was aan bet spelen in bed. Hopla, dan maar eruit, fruit en erop uit. 13.30 uur was ik thuis en direct naar bed. Geslapen tot 15.15 uur en eruit gehaald om 15.45 toen riep ze me. Om 17.30 uur begon ze weer vermoed te raken, maar na het eten nog een fles en 18.25 uur lag ze erin en 18.35 uur sloep ze. Zeldzaam, want met het oude ritme speelt ze soms nog een uur en nu niet. Vandaag weer ogen wrijven en naar bed maar net pas in slaap gevallen.... Ik ben van mening; bij signalen van vermoeidheid naar bed, maar ja als ze dan niet slapen???? Vanochtend was ze dus klokslag 8 uur wakker, dus ruim 1,5 uur later als normaal..... Ik twijfel dus of ze naar 1 slaapje kan, maar desondanks dat ogen wrijven blijft ze graag wakker en speelt.... Dus ben even benieuwd wat jullie schema is bij 11 maanden want soms denk ik dat ze het op 1 slaapje kan doen, ook omdat ze nu later wakker wordt.... En ik wil gewoon haar tijd om de nacht in te gaan aanhouden op 18.30/19.00 uur. Ben dus even benieuwd naar jullie ervaringen
Mijn dochter van bijna 12 maand heeft nooit een slaapschema gehad. Meestal slaapt ze in de voormiddag 20 min en net na de middag een uurtje. Soms doet ze het op 1 slaapje. Als we op stap zijn, doet ze meerdere kleine dutjes in de auto of in de buggy... Het is maar zoals het haar uitkomt.
Hier ook geen exact slaapschema maar vaak zo: 7.00 wakker, ontbijten 10.00-11.30 slapen 15.00-16.30 slapen 18.00-18.45 slapen 19.30 slapen tot 7.00 Hier ook naar bed als we haar in dr ogen zien wrijven. Soms dus later of eerder.
Hier dus een kindje die echt van schema's is en dat regelmaat ook heel erg nodig heeft, anders is er geen land met haar te bezeilen. Al vanaf de geboorte op vaste tijden de fles, en ze vroeg ook exact dat tijdstip erom, nu nog . Dus hier wel haha. Net dus maar 30 min geslapen na een lange tijd spelen, en nu zit ze klaarwakker in bed. Extreem moe was ze dus niet.... Vraag me ook af of in de ogen wrijven altijd vermoeidheid is, want ze doet het heel veel....
Chocholic, slaapt jouw kindje dan direct in als het pas om 16.30 wakker is? De mijne dus niet.... Ja ik heb een diva haha
Ik lees mee: hier veranderd ook het 1 en ander qua slapen. M'n zoontje ook een schema, heeft hier veel baat bij! Leek op jouw schema Babii, maar nu wordt hij 's ochtends ook later wakker en gister dus 1 slaapje gedaan van 10.30u tot 13.30u. Een lange ruk dus. Zijn schema voorheen: - 7.15u wakker worden - 9u-11u slapen - 13-15u slapen Die 2 slaapjes werden al korter --> 1.5u ipv 2 uur. En nu gister ineens van 10.30u -13.30u. Maar kwam 's ochtends ineens om 8u ipv 7.15u. Dag ervoor zelfs 8.30u. Beetje rommelig verhaal, maar denk dat z'n slaapjes hier ook aan het veranderen zijn.
Meteen inslapen niet nee, maar binnen 10 min is het wel stil. Soms speelt ze dan nog ff in bed, en soms slaapt ze helemaal niet maar blijft dan gewoon rindkijken.. Zolang ik ze niet hoor, ga ik niet kijken. Sochtends gilt ze ook niet als ze wakker is, dan verteld ze dr konijn hele verhalen.daardoor weten wij dat ze wakker is. In het weekend kunnen we haar na de pap sochtends makkelijk terugleggen tot 10u, dan krijgt ze fruit. Ene keer slaapt ze, andere keer niet. Handig kindje hebben we.