Binnenkort is het feest op het kinderdagverbijf. Nu wordt er gevraagd om iets van een traktatie mee te nemen (niet verplicht!). Denk aan cake of worstenbroodjes etc stond er op het briefje. Heeft iemand van jullie daar al ervaring mee of een goed idee? Ik kan natuurlijk wel zelf muffins bakken en versieren, maar ben dan niet echt origineel denk ik? Wat zouden jullie doen? Groetjes Wendy. p.s. : het is dus niet voor een verjaardag ofzo, dus geen speeltjes etc.
juist leuk zelf muffins maken en dan bestrooien met iets er zijn leuke dingen voor erop te koop en anders zelf wat maken met ouwelpapier je kan de muffins ook met verschillende vullings maken.... geef er een draai aan en dan is het toch origineel?
Er zijn zoveel dingen die je kunt maken, ligt er net aan hoeveel moeite je er voor wil doen Je kunt fruitspiesjes maken en dan de stokjes in een halve kool prikken die bekleed is met zilverfolie (een fruitegel) Die kun je ook hartig maken met spiesjes van kaas/worst/uitjes/olijven/augurk enz. (alleen niet alle kinderen lusten die hartige spiesjes) Je kunt kaasstengels maken, snij bladerdeeg in reepjes bestrijken met een beetje ei en bestrooien met geraspte kaas. Ook kun je bladerdeeg maken met kaneel en suiker of er pakketjes van vouwen en vullen met chocola. Allerlei koekjes doen het altijd goed, of je kunt (mini)pannenkoeken bakken. Chips vinden de meeste kinderen ook erg lekker. Of je kan een snoepketting maken bijv van een dropveter en dan snoepsleutels eraan rijgen. En uiteindelijk gaat het de kinderen meestal niet om hoe origineel het is maar hoe lekker het is In ieder geval veel plezier op het feest! Groetjes, Roxy
je kan ook van die kleine knakworstjes nemen en bladerdeeg in 4en snijden ( 2 x door de midden) en dan het worstje er diagonaal inleggen en dan de beide zijflappen over het worstje slaan en met wat eigeel bestrijken. oven 220 en ongeveer 20 minuten. Doet het altijd goed Of fruit bv manderijn of appel met parapluutje erin gestoken in het midden Suc6
Hi Ik zag gisteren in een folder van Bakker Bart een leuk idee. Ze verkopen daar nijntje broodjes (hoofdje van nijntje) zelf even een lijfje eronder knutselen en je hebt een leuk en verantwoorde traktatie