Ik zie onze dochter van 8 maanden nu al een tijdje van dr buik naar deels dr zij rollen (voornamelijk op dr heup op dr zij) met 1 gestrekt been proberen af te zetten. Aangezien ze nieuwe trucjes altijd midden in de nacht leert (rollen, tijgeren, kruipen) probeer ik uit te vogelen waar ze nou mee bezig is, ze blijft t ook maar herhalen. Is dat nou een oefening om richting zitten te komen of probeert ze wat anders? Ze doet ook elke keer bruggetjes (vanaf buik oprichten en dan dr buik en kont omhoog te gooien om vervolgens op teentoppen/voetjes en handjes te staan) die ken ik van dr kdv van een ander meisje die vlak daarna de truc van kruipen leerde dus die kan ik wel plaatsen. Gewoon nieuwsgierig wat ze probeert. Ziet er zo vreemd uit (net als dat vol enthousiaste droogzwemmen wat super schattig blijft)
Ah toch! Snapte al niet wat ze probeerde te bereiken met die gekke fratsen, leuk dat dat toch ineens een uitdaging is geworden waar ze dr zinnen op heeft gezet. Ga ik me mentaal en qua slaap trachten voor te bereiden voor de nachtfases 'ik zit, heeeeeelp wil nou gaan liggen' en nog geen 5 minuten later hetzelfde riedeltje. Ik was er zelf nogal hardnekkig in namelijk dus laten we maar van t ergste uitgaan
Bedoel je kontje omhoog gooien en afzetten met 1 beentje als ze op buik ligt? Dat doet ze hier ook, meestal met gejengel...ik denk dan altijd dat ze niet meer fijn ligt, buikpijn heeft ofzo.
Nee die is weer wat anders, kindje op de kdv doet dat ook (die van ons kijkt beetje veel af) en die kruipt vervolgens op die manier. Kont hoog in de lucht en dan de voetjes verplaatsen en de handjes, gaat meer fout dan goed. Maar wat die van ons doet lijkt daar verdraaide veel op, alleen die voetjes snapt ze nog niet in dat plaatje dus vandaar dat ik dat dingetje wel herken. Ik kon dat op dr zij met dr heup, steunend op dr armen en dan met een gestrekt beentje in een hoek opzij ff niet plaatsen, dr zijn makkelijkere methodes om op je kont te gaan zitten. Maar goed, ze rommelt en oefent lekker dus wat daar ook uitkomt is prima, intussen is t een mooie oefening voor balans en spieren. Hier komt meestal t gejengel als t niet gaat zoals ze wil of ze t nou wel of niet zelf doet, kleine dame met pit. Maar dit gerommel en gegym gaat met vol enthousiasme en inzet, met kijkers maakt ze er een complete show van met grote grijns en al, totdat iets mislukt dan.
Hier was het ook de voorloper op zelf gaan zitten. 2 weken later ging ze ook ineens kruipen. daarvoor alleen maar achterwaarts buikschuiven. Vooruit buikschuiven heeft ze nooit begrepen