Start zindelijkheidstraining

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fabje123, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Dag allemaal,

Mijn dochter wordt over een paar weken 2 jaar en toont sinds kort veel interesse in het potje. We zetten haar er na ieder slaapje op. Ze vindt het heel leuk, maar plast of poept er nooit in. Daar zeg ik niets van, ik doe gewoon haar luier om en we gaan lekker spelen.

Sinds een tijdje geeft ze het aan als ze moet poepen. Ik zet haar dan op het potje, maar er komt nooit iets. Tijdens het spelen komt ze dan ineens naar me toe, wijst naar haar billen en zegt: ojee, poep. Ik verschoon haar dan gewoon, wordt nooit boos ofzo en zeg er niks van.

Zijn dit tekenen dat ze er al klaar voor is of zijn we te vroeg? Ik wilde eigenlijk pas volgende lente beginnen, maar ze vindt het zo leuk om op het potje te zitten. Aan de andere kant wil ik niet dat ze stress krijgt omdat ze denkt dat ze op het potje moet, maar het nog niet lukt. Het moet wel ontspannen blijven natuurlijk....

Wat zouden jullie doen? Stoppen met het potje of doorgaan? Nog andere tips?

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Je kunt t het altijd aanbieden maar er is geen garantie dat het nu verder doorzet.
    Training werkte hier sowieso niet goed. Ineens kwam ze er laatst weer mee ( juli) en was ze ineens zindelijk met plassen.
    Poepen vond ze erg eng tot iemand van het kdv zei ga maar naar de wc toen ze kwam zeggen dat ze moest porpen ( luier wilde) en ze hing!
    Ineens was die angst weg.
    Dus net voor haar 3e zindelijk.
    Rond haar 2e had ze dat ff maar viel terug.
    Kijk het ff aan.

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik zou het gewoon proberen nog merk je vanzelf of het lukt.
    Onze 2 kinderen hebben nooit aangegeven dat ze er klaar voor waren. Onze oudste was met 2 jaar poepzindelijk en met 2.5 ineens ook plaszindelijk en gelijk dag en nacht.
    Onze jongste was 2 jaar en 3 maanden toen mijn man haar luier uitgedaan heeft ze was gelijk nachtzindelijk (al een paar weken droge luiers in de ochtend) en binnen 1 week ook dagzindelijk.
    Onze aanpak was de eerste week elke 20 min vragen moet je plassen? meestal was het nee :) maar dan toch op de wc zetten ook gewoon weggaan zonder luier.
    Binnen 1 week gaven ze het aan dat ze moesten plassen en ze hebben ook nooit een terug val gehad.

Gewoon proberen wie weet lukt het gewoon.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Neem haar gewoon mee als jij naar de wc gaat, vertel wat jij doet en vraag of ze het ook wil proberen. Geen druk. Eerst zal ze niet willen of niets doen, dan plots zal er misschien per ongeluk toch iets komen en dan kan je dat uitvoerig prijzen.

Dus ja, zeker wel iets mee doen nu.

5. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Thnx, dat doe ik idd al. Ze snapt er alleen nog niets van haha. Ze vindt het wel reuze-interessant allemaal. Maar ik ga er idd gewoob mee door om zonder druk te stimuleren.

6. Sumara

Sumara Lid

2 okt 2015
    5
    2
    3
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochtertje (nu 2,5) begon het ook zo. Erg leuk ding om op te zitten zo'n potje, maar plassen of poepen ho maar. Ik heb toen een plaspop voor haar gekocht (zodat ze de bedoeling zou snappen) en veel boekjes/filmpjes gelezen/gekeken over de pot en waar hij voor dient . Bijv deze, die vond ze prachtig:
    En, toeval of niet, op een ochtend nadat we dat filmpje (voor de 100ste keer ;)) hadden gekeken, deed ze haar eerste plas en was ze toch trots!!!! Zo is het heel spelenderwijs gegaan, zonder druk. Ze heeft nu ook helaas weer een beetje een terugval, maar komt vast wel weer...

Deel Deze Pagina