Onze jongste is nu 17 maanden en wil alles wat zijn zussen ook doen. Hij wil fietsen op een fiets. Nu heeft hij laatst een fietsje gekregen (wat is dat? 12 inch?), op de groei. Hij kan niet bij de trappers, maar klimt er wel steeds op. Mijn ervaring is dat bv ook driewielers hun trappers te ver (naar voren) hebben staan voor zulke kleine kindjes. Maar misschien hebben jullie tips voor een merk/model fiets (zijwieltjes of driewieler), dat eventueel wel zou passen bij een fanatiek jongetje van iets van 82 cm.
Denk dat je dan gewoon even in de winkel moet gaan passen. Mijn zoontje heeft hier een driewieler en kan pas net met z'n voeten op de trappertjes. Gisteren zat hij bij oma op de driewieler en die blijkt dus veel kleiner te zijn, hij zat daar met flink gebogen knieën op de fiets. Zoontje is nu trouwens tussen de 85-90cm denk ik, ben al sinds september niet meer op 't bureau geweest.
Zou een loopfiets iets voor hem zijn? Mijn dochter had vanaf een maand of 14 hetzelfde "probleem"- ze probeerde steeds op de fiets van haar zus te klimmen. Omdat ze best klein van stuk is en een driewieler (zonder duwstang) echt nog niet werkte, heb ik een heel klein loopfietsje voor haar gekocht met drie wielen. Zo'n Pukyding. Ik wist niet eens dat ze zo klein al maakte. Ze is er nog steeds (bijna 20 mnd) heel erg blij mee.
Zo'n 4 wielertje van puky (pukolina heet zoiets geloof ik) is ook best handig. Geen trappers, want dat lukt vaak niet. Of een loopkarretje is ook wel leuk.