Ergens anders niet op potje/wc willen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tammetje81, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn afelopen maandag begonnen met het zindelijk maken van onze zoon en dit ging vanaf het begin goed. 2 ongelukjes en verder niet. Zowel plassen als poepen gaat goed. Hij kan het al erg goed ophouden. Ook 's ochtends wordt hij droog wakker en tijdens boodschappen doen blijft hij droog. Meteen op potje en dan plast hij weer meteen. Helemaal goed dus.

Maar hij wil ergens anders niet op het potje/wc. Ook niet als we zijn eigen potje meenemen. Hij is een middag in de week bij mijn schoonouders en 1 dag in de week naar kdv. Maar daar wil hij dus helemaal niets. Vandaag naar de dierentuin geweest. Naar de wc geweest en hij was nog helemaal droog. Maar op het toilet zitten was een drama en dus geen plas. 1 plas n de luier gedaan en eenmaal thuis een mega plas. Potje zat bijna vol.

Herkent iemand dit? Komt dit vanzelf?
    Onze zoon is 2 jaar en 4 maanden.

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou me er niet druk om maken, je bent pas begonnen met zindelijk worden en hij is pas 2j en 4 m.

zelf heb ik er nooit last mee gehad, mijn dochter plaste en poepte overal, zelfs al moet ze wild plassen

3. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maak me er ook niet druk om. Was alleen benieuwd of iemand dit herkent. Lees vaak verhalen over dat poepen vaak moeilijk is, of de nachten. Maar dat gaat hier dus meteen goed.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje al 8 maanden lang zindelijk. hij heeft nog nooit ergens anders gepoept.plas doet hij wel graag om daar de wc te zien.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Nee mijn dochter had dit niet. Ieder kind is anders zo vind zij een toiletverkleiner voor baby's, haha!

Ik kan het me wel helemaal voorstellen van je zoon. Het is al spannend genoeg en dan ook nog op een vreemde plek?

Ik raad je wel aan om een potje neer te zetten bij je schoonouders (met sticker beloning). Ik zou het introduceren en de keuze van luier of potje bij hem laten.Maar goed ik heb maar met 1 kind ervaring. Hier werkte de vraag 'moet je plassen' ook averechts. Ze kwam er liever zelf mee.

6. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Onze zoon wou het op KDV niet, en wou ook graag een luier om. Nooit moeilijk over gedaan, en op een dag wou hij zonder luier ook naar het KDV toe.

Met het plassen zonder verkleiner bij anderen heb ik hem omgekocht. Hij moest er echt ff doorheen. Heb hem gezegd dat als hij en plasje deed op de wc zonder verkleiner, hij de smarties kreeg dei in mijn tas zaten.. ;)
    Vast niet heel pedagogisch, maar moest wel ff om hem er doorheen te helpen. Overigens vind ik jouw kindje nog wel erg jong, dus vind dit al superknap eigenlijk...

7. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Trouwens; hij blijft het liefste thuis plassen, zei het laatst ook; mama ik plas het liefste bij jou. Hij kan gerust maar 2x op een dag plassen ergens anders, terwijl dat thuis toch een stuk vaker is.

Deel Deze Pagina