Lisa sliep al met 1,5 maanden door en met 5 maanden zelfs zonder late avondvoeding. Maar sinds een paar weken is er iets raars aan de hand: ineens wordt ze wakker midden in de nacht, soms om 0:30, vannacht om 2:30. Krijsen en ontroostbaar! Eerst dachten we aan honger, ok, borst gegeven maar nee, ze heeft wel wat gedronken maar meer als teken van contact dan honger. Terug naar bed - weer gekrijs. Mijn man heeft naast haar gestaan en was ze even stil maar zodra hij een stap van haar bed maakt, weer krijsen op volle toren. OK, naar ons bed meegenomen, tandjesgel ingesmeerd - en ineens zien we dat ze niet eens last van iets heeft maar gewoon wilt spelen! Lag ze dan zeker een uurtje tussen ons te rollen, af en toe gillend voor meer plaats! Maar ja, uiteindelijk zijn we met alle drie 2 uur wakker geweest voor niets. Ja, en laten huilen hebben we ook gedaan gedurende afgelopen weken, wordt ze alleen maar overstuur van Zeg dat het een faze is, want zo trek ik niet langer mee
Tsja, het is vast een fase (zoals alles...). Misschien heeft ze last van nare dromen, waar ze wakker van wordt? Misschien helpt het om haar een uurtje later naar bed te doen, zodat ze lekker moe is? Verder zou ik haar eerlijk gezegd zelf niet bij jullie in bed nemen. Dat maakt het ook heel leuk om 's nachts wakker te worden en te gaan roepen! Troosten terwijl ze in bed blijft (als het lukt), en daarna weer laten slapen. Misschien duurt het net zo lang, maar het is voor haar dan iig minder gezellig zo 's nachts!
Hier een ventje van ruim 9 maanden. Was wel wat verkouden en benauwd maar niet meer dan anders. Hij wordt de laatste twee weken ook steeds wakker en begint dan te huilen ('s avonds en 's nachts). Eerst is hij de eerste 5 min. ontroostbaar en dan begint hij te lachen. Als hij tussen ons in in bed ligt valt hij na wat spelen vanzelf weer in slaap. Deze week is het pas 1x gebeurt en ik hoop dat het weer af gaat nemen. 's Avonds vind ik niet zo erg maar als hij 's nachts iedereen wakker huilt is niet zo'n succes. Ik denk dat hij wakker schrikt en bang is of gedroomd heeft. Ik neem aan dat het een fase is en dat het wel weer over gaat, ik hoop snel.
Hier was dat ook zo en werdt het langzaam weer beter. Ik had alles geprobeerd,laten huilen, naar beneden,tussen ons is...Niks helpt voor lang. Wat ik nu doe in de avond is bij haar blijven staan totdat ze slaapt. Niet eruit, als ze gaat staan neerleggen.Zodra ze er een spelletje van maakt loop ik even naar de logeerkamer. Dan begint ze te huilen en troost ik en leg ik haar weer neer. Ik moet zeggen dat ze de laatse paar dagen ook blijft liggen en na 10 min in slaap valt.Niet ideaal, maar beter zo dan uren bezig!