Vandaag naar KNO arts geweest want ons meisje had al langer klachten. 3 van de 4 weken verkouden, steeds terugkerende hoest, snurken, apneu in slaap. Moe wakker worden. Neusamandel mag er uit en hopelijk lost dit de klachten op. Iemand iets soortgelijks meegemaakt en wat leverde de operatie echt op? Gaat dus om alleen de neusamandel.
hier ook een meisje bij wie over 2 weken de amandelen eruit gaan dus nog geen ervaring. Wel bij mijn dochter van 5, maar die kreeg ook buisjes omdat ze een terugkerende oorontsteking had, bij haar is dat een stuk verbeterd
bij mij wilden ze die dingen er ook uithalen. uiteindelijk niet gebeurd en na een tijdje ging het toch over. daarna nooit meer last gehad... ik zou iig kijken of ze er echt niet nog iets zo aan kunnen doen, voordat ze gelijk gaan opereren verder hoor ik vaak dat het wel een hoop oplost. maar zou wel dingen als allergiën enz uitsluiten
Bij onze oudste is de neusamandel eruit gegaan toen ze 19 maanden was. Ze had vaak oorontstekingen, was voortdurend verkouden en sliep ontzettend slecht. Nadat de neusamandel eruit was en ze buisjes had gekregen, knapte ze enorm op. Ooit, een hele tijd later, nog eens 1 keer een oorontsteking gehad. Vrijwel niet meer verkouden en nadat we nog even wat kiezenrondes, waterpokken en 6e ziekte hadden gehad, ging ze gewoon lekker doorslapen Jongste heeft ook oorproblemen en knapt steeds op na operatie, (8 mnd buisjes, 18 mnd keel- en neusamandelen eruit, vorige week nieuwe buisjes). Helaas komt het bij haar na verloop van tijd dus steeds terug, maar hopelijk hebben we nu het laatste gehad
Bij mijn dochter is de neusamandel verwijderd toen ze 2,5 was, dit heeft een beetje geholpen, de echte problemen werden pas echt zichtbaar minder bij het verwijderen van de keel amandel een half jaar later. Wel is het zo dat dochter nu weer veel klachten heeft, de kno vertelde ons dat wanneer de neusamandel op jonge leeftijd verwijderd word hij sneller terug groeit dan op latere leeftijd, en dit is bij onze dochter nu het geval, over een week of 2 word ze weer geholpen aan haar neus amandel
Bij mijn zoontje heeft het ook enorm geholpen! Hij had geen last meer van zijn slaapapneu, sliep ineens door. Wat een heerlijkheid, zowel voor hem als voor ons. Zeker die slaapapneu is heftig, hij werd gewoon 6x per nacht in paniek wakker. Dat was over. Van de ingreep heeft hij bijna geen last gehad. Wel werd hij in paniek wakker op de uitslaapkamer. Daar heeft hij nog 2 nachten last van gehad, maar daarna was het echt over. Hij was toen 17 maanden, nog vrij jong voor de operatie. De arts vertelde na de operatie dat het een forse amandel was, het was hoog tijd voor de operatie en hij vertelde toen al dat het positieve effecten zou hebben.
Bedankt dames! Het aankijken is voorbij heb het lang genoeg aangekeken. Die apneus bevallen mij absoluut niet en ze is ook never nooit goed uitgerust na haar slaap. Ook niet na de nacht. We horen haar veel snurken door de babyfoon. Keelamandelen waren niet vergroot of afwijkend dus die blijven lekker zitten.
Hier is ze nu sinds donderdag alweer verkouden. Neus verstopt, snotneus. Echt niet normaal zo vaak. Hoop zo dat ze hiervan op zal knappen!
Morgen is het zover.... Om 7.45 moeten we op de kinderafdeling zijn. Ik maak haar om 6.45 wakker om nog diksap te laten drinken. Als ze wakker wordt heeft ze altijd meteen dorst en honger dus hopelijk hoeven we niet te lang te wachten. Hoe ging het bij jullie daarna?
Ze moeten eerst wat drinken en hier in het ziekenhuis hebben ze altijd lange vingers klaarstaan. Verschilt per kind nogal hoe ze reageren. Bij het verwijderen van de neusamandel had onze oudste daarna nergens zin in de eerste paar uur en was ze compleet overstuur. Duurde een klein half uur voor ze wat rustiger werd weer en toen is ze eerst in slaap gevallen. Bij de jongste werd ook direct de keelamandelen verwijderd, dus da's nog weer een heel ander verhaal. Maar ook die eerst flink overstuur wakker, uiteindelijk in slaap gevallen en toen ze wakker werd, had ze wel honger. Ze lag aan de hartmonitor op de uitslaapkamer toen nog, vanwege haar hartritmestoornis, en wilde toen wel eten. Hadden ze daar geen ijs voorhanden, en toen greep ze dus zelf de boterham uit mijn tas... Maar ze beginnen toch met drinken aanbieden en ze mogen pas naar huis als ze wat gedronken hebben.
Alsof ik mijn verhaal las mbt mijn zoontje. In maart is bij mijn zoontje alleen de neusamandel verwijderd. En resultaat............niet te geloven wat een wereld van verschil! Sindsdien: NOOIT (maar ik bedoel dan ook echt NOOIT) meer verkouden geweest of een snotneus gehad. Hij had nog een snotneus toen we 's ochtends in het ziekenhuis kwamen en toen ik naar hem toe mocht na de ingreep hoorde ik al dat hij gewoon lucht door zijn neus kreeg en het snot er dus niet meer uitliep. Voor de ingreep werd hij ook veel wakker gedurende de nacht omdat hij liggend geen adem kreeg. Dus overdag ook altijd moe en gebrek aan energie. Is nu dus echt absoluut niets meer van te merken! En verder: sindsdien eet hij veeeeeeeeeeeel beter en groeit ook gewoon echt een stuk beter! Voor mijn zoontje is het dus echt een enorme verbetering geweest!!
Oké bedankt dan neem ik haar rietjesbeker mee en een tuitbeker. Hadden julie kinderen ook vaak zo'n aparte geur uit neus/mond met vieze geel/groenige vlekken op het beddengoed enzo? Want nog steeds denk ik dat het daar vandaan komt.... Vanmiddag heeft ze 3 uur geslapen en was absoluut niet uitgerust. Om 15.00 wakker en voor het eten koken al in haar ogen aan het wrijven. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Bij onze kleine meid zijn ze verleden week verwijderd. het inslapen ging bij haar heel rustig, alleen op het eind begon ze wat te trappelen met haar benen (dat ze bijna in slaap viel). Na 10 minuten was ze alweer klaar en mocht ik bij haar. Bij het wakker worden was zij vreselijk boos en vooral om het infuus in haar handje. Ze heeft echt gekrijsd daar totdat het infuus er uit mocht (die had ze er zelf al half uitgetrokken), daarna werd ze rustig en is in slaap gevallen. Dat ze na een uurtje wakker werd was ze er helemaal weer en ging ze de boel op stelten zetten, daarom mochten we ook naar huis, ondanks dat ze uitslag kreeg (achteraf waarschijnlijk van de warmte deken waar ze niet tegen kon). Tegenover haar lag een jochie van dezelfde leeftijd die eigenlijk heel rustig was, keek wel erg boos naar de verpleging, maar verder was hij heel rustig en ook hij mocht na 1,5 uur weg, omdat het goed met hem ging. Neusamandelen is een kleine ingreep, als ik dan de kinderen met het verwijderen van de neus en keel amandelen zag hadden die het echt zwaar en heel veel pijn. Onze dochter heeft trouwens nergens last van gehad en was 's middags gewoon weer de oude S. Wel is ze nog verkouden maar dat is normaal na het verwijderen van de neusamandelen. Ik hoop dat het geholpen heeft want keelamandelen verwijderen zie ik niet zo zitten. Zo zielig die kindjes die daar lagen. Sterkte morgen en hopelijk gaat het net zo goed als bij onze S.
Ik vind het onder narcose gaan altijd het heftigste. En als ze overstuur wakker worden is dat ook nog even heftig, maar dan kun je ze tenminste weer echt troosten. Komt goed, 't is idd zo gepiept en je bent snel weer thuis Zat trouwens nog even te denken: 6.45 nog diksap zal niet mogen? Tot 2 uur voor de ingreep mocht water nog wel en tot 4 uur heldere dranken....? Of wordt ze pas zo laat geholpen?