Slapen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Kimm87, Nov 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimm87

Kimm87 Niet meer actief

Mijn dochtertje van 2,5 heeft nog nooit echt doorgeslapen, ik kan die nachten op 2 handen tellen.. zouden jullie naar de dokter oid gaan?

2. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Wat versta jij onder doorslapen? Doorslapen = 6 uur achter elkaar.
    Heeft hij ergens last van? Nachtelijk huilen? Last van oortjes? Verlatingsangst?

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier sluit ik me bij aan... wat heb je al gedaan? Iets te weinig info nog om een goede reactie te geven..

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Ons zoontje heeft ook nog nooit doorgeslapen (in zijn eigen bed) Hij gaat half 8 slapen, word rond half 1 wakker en als we hem dan niet bij ons nemen rond 5 nog een keer (en met wat pech daartussen ook nog eens)
    Medisch is er niets, ander bed geprobeerd, andere plek op zijn kamer, met knuffel, zonder knuffel, even laten huilen, troosten noem maar op.
    Nu slaapt hij sinds kort bij ons in bed zodra hij wakker word. Krijgen we tenminste allemaal nog een beetje slaap

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Je kan naar dokter gaan maar die zal niets kunnen doen.
    Er moet echt zichtbare probleem zijn maar dan neem ik aan zal je enige aanwijzingen afgelopen 2.5 jaar wel zag..

Hier ook zo ruim 1.5 jaar en er zijn wat dingen zoals eczeem deels oorzaak maar als dat onder controle is slaapt ze ook niet.
    Ze valt makkelijk in slaap en slaapt door 4 uur erna wakker gewoon niet moe etc. Soms uren lang. Helaas kinderarts 2 uur haar onderzocht niet gevonden. Zijn conclusie was dat het deels eczeem is en deels hoort dat bij dat soort kinderen (met ontwikkelingsvoorsprong). Dus kon niets doen. Dermatoloog doet niets aan oorzaak wel probleem jeuk etc dat is soms niets te zien soms wat erger.
    Slaappoli kan je ook nog naar ziekenhuis gaan maar ze hebben ook niet geholpen ons helaas.
    We wachten dat ze 2/2.5 wordt dat eczeem mogelijk wegtrekt en dan kunnen we meer zeg maar ook met dat ontwikkeling.

Er is ook slaapklinieken in nl. Vaak is er iets neurologisch.

Maar inderdaad je moet eerst zelf puzzelen waar zit het probleem.
    Is hij vaak ziek?verkouden? Valt hij makkelijk in slaap of juist niet? Is hij moe en huilerig als hij wakker wordt snachts of juist wil dingen doen,eten,drinken?? Hier wordt ze wakker gaat gelijk puzzels doen dus..
    Zodra ze wakker is komt ze bij ons in bed en daar wisselt het echt van slapen met paar keer wakker of uren in bed zitten wakker.
    maar daar slaap ze dus ook niet door mij ons dus het ligt niet aan bed/plek/knuffels etc. Ligt echt aan iets in haar hersens want ze is dan ook druk met handen tijdens slaap en benen: knijpt knuffel, aait mij in slaap of draait steeds en wil continu knuffel
    Maar goed zo krijgen we tenminste slaap al is dat ook niet vaak als ze temp heeft of verkouden of jeuk is echt nacht wakker zijn met haar omdat ze schopt en huilt hele nacht door.

6. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik ben het er mee eens dat je wat meer informatie moet geven mbt tot het niet doorslapen.. Wat gebeurt er precies, is ze overstuur? Kan ze al wat vertellen ?
    Ben het er niet mee eens dat 6 uur achter elkaar slapen, doorslapen is, voor een peuter van 2,5! Dit geld voor een baby! Er is dus wel wat aan de hand, lijkt mij..
    Denk je dat ergens ze pijn heeft?

7. Kimm87

Kimm87 Niet meer actief

Ze wordt krijsend wakker en is overstuur, meerdere keren per nacht, behalve als ze bij mij ligt, ze wordt dan ook wakker maar slaapt weer verder. 6 uur aan 1 stuk is haar nog niet gelukt. Ook het in slaap komen is n ramp. Heb al alles geprobeerd, neem haar nu maar gewoon steeds bij me, ben alleenstaand, heb m'n uurtjes slaap nodig. Ik heb niet het gevoel dat ze ergens pijn heeft. Ze kan al n beetje praten en als ze overdag zich pijn doet dan zegt ze dat gewoon, dan zou ze dat 's nachts ook doen lijkt me?

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Die van mij sprak helemaal nergens over als ze snachts wakker werd (gelukkig niet zo vaak als bij jou trouwens, zo 1 keer per week)
    Wel vroeg ze mij of ze net als op tv een zorgenvriendje mocht, ze droomt namelijk wel al sinds haar tweede heel erg levendig, en dat zijn soms voor haar best enge dromen.

Ze wilde dan graag een zorgenvriendje want deze kon dan de monsters opeten als ze sliep.

Het gebeurt hier niet heel vaak, maar als zij zich daar fijner bij voelt prima, ze krijgt van de Sint een zorgenvriendje.

9. Kimm87

Kimm87 Niet meer actief

Ik heb haar nog nooit gehoord over n zorgenvriendje, weet niet waar ze dat zien? Ze heeft wel n knuffel waar ze altijd mee slaapt, zonder doet ze niet. Ze ligt nu weer bij mij. Overigens heb ik al wel eens aan m'n dokter gevraagd en op het cb. Daar zeggen ze maar steeds dat het komt doordat ze veel heeft meegemaakt. Alleen daarvoor was het ook al zo, lijkt wel alsof ze alles daar op gooien.

Share This Page