Slaap vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leeuw89, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Hoi!

Ik had is een vraagje aan jullie mama's!
    Ik heb een dochtertje van 6 1/2 week oud, in de avond rond 7 uur gaat ze in bad daarna voed ik haar en rond 8 uur gaat ze dan slapen en is ze echt gesloopt! Dan maak ik haar tussen 23.00/23.30 wakker om te voeden en slaapt ze gwoon verder. Snachts komt ze 1x voor een voeding maar ze wordt ook 1 à 2 keer gewoon wakker dan huilt ze , maar ff knuffelen en het is weer goed. Maar zelf zat ik te denken dat het mischien komt omdat ze al vanaf 8 u slaapt, gister heb ik er om 22.30 gepribeert haar wakker te houden maar dat lukt echt niet! Sliep jullievkindje met zoveel weken ook in de avond? Of was het juist dan wakker?

En overdag hoeveel slaapt jullie kindje en hoelang is het wakker?

Bedankt alvast!:)

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vaak begint het met in de avond wat langer weg blijven, Het beste is gewoon om het slaap schema aan te houden wat je nu hebt op een gegeven moment gaat ze snachts steeds later komen, En gaat ze de nachtvoeding overslaan. Zou haar niet wakker houden omdat anders de nacht te lang word het is normaal dat ze op een geven moment rond pak en beet 19.u en 21u de nacht in gaan. En geef je idd nog een avond voeding en een nacht maar als het goed is gaat dat allemaal van zelf verschuiven.

Ik zelf maakte ze niet meer wakker als ze de nacht in gingen en zo verschoven de avond en nachtvoedingen maar daar zijn de meningen oververdeeld en neem aan dat je borstvoeding geeft, En dan is mijn advies misschien niet eens zo heel er geschikt aangezien ik flessen kindjes had/heb.;)

Succes ermee.

3. Lotuz

Lotuz Lid

28 dec 2010
    64
    0
    0
    Assistent makelaar
    Wageningen
    Beste leeuw89,
    Ik denk dat het slaapgedrag van jouw kleine volkomen normaal en zelfs goed is. Kleine N. Is nu 3 mnd en zijn schema ziet er ongeveer zo uit:
    700 wakker worden en fles
    800/830 uurtje of anderhalf uur slapen
    1100 fles
    Tussen 12 en 15 uur nog 2 of 2,5 uur slapen
    1500 fles
    Voor de volgende fles nog ergens een hal uur of uur slapen
    1830 fles
    Tussen 19 en 1930 uur naar bed
    Wakker maken om 23 uur voor laatste fles
    Kortom, veel slapen! Gemiddeld 15 uur per dag. Ik ben met dit schemabegonnen toen hij 2 mnd was. Voor die tijd maakte hij gewoonweg de dienst uit, volgens mij zijn ze dan te jong om echt een vast ritme te hebben. Behalve dat vast staat dat ze moeten eten en slapen, maar wanneer en hoe lang gaat volgens mij gewoon naa behoefte. Hij ging ook met 2mnd en 1wk opeens de nachtvoeding overslaan.
    Ik zou iig niet proberen je kleine wakker proberen te houden zodat ie minder slaapt, hij zal het wel nodig hebben he...
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Geniet van je kleintje!

4. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons jongste dochtertje is ruim 9 weken haar schema op een dag is zo.

tussen 7.00 en 7.30 fles
    8.00 tot minimaal 10.00 slapen
    11.00 fles
    12.00 tot 15.00 slapen
    15.00 fles
    16.30 tot 19.00 slapen
    19.00 fles
    20.00 gaat ze weer naar bed
    23.00 wakker maken voor een fles en meteen terug naar bed en dan blijft ze in bed tot de volgende morgen, ze wordt meestal wel wakker snachts maar dan geef ik haar het speentje en dan is het goed. (tot 7 weken gaf ik haar de fles, tot mijn vriend haar een keer het speentje gaf snachts en dat ze sliep tot de morgen, en toen heb ik dat ook voortaan gedaan)

dus mijn dochtertje slaapt ongeveer 17 uur op een dag

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Evi heeft heel lang vanag 18u geslapen tot 8u smorgens. Ze sliep met 9 weken door en kreeg dan om 23u nog een voeding en sliep dan gelijk weer verder.Ze sliep overdag ook veel; slaapkop dus...We hebben hierin haar behoeften gewoon gevolgd.

Ik denk dat je kindje t prima doet hoor; gewoon haar ritme volgen en soms even knuffelen.

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    geef je flesvoeding of borstvoeding
    want met bv worden soms nog wel eens wakker voor een slokje

nu sinds 2 nachten slaapt zoey door
    maar sinds ze geboren is slaapt ze altijd rond half 8 en komt tussen door snachts voor voedingen.
    Hier is ze zelf ook gesloopt hoor zo vroeg en ophouden lukt gewoon niet

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ons knulletje is nu 7 weken en op het moment gaat het zo...

5.00 fles, slapen
    9.00 wassen, aankleden, fles
    12.00 fles, (proberen te) slapen
    15.00 fles, huiluurtjes :( ipv slapen
    18.00 fles, slapen
    21.00 fles, slapen
    24.00 fles, slapen
    2.30/3.00 speen elk half uur kwijt.... tot de honger begint en uiteindelijk die fles er maar in om 5.00 ipv 6.00

We geven hem maximaal een half uurtje eerder de fles als hij echt gruwelijke honger heeft. Zijn sinds gisteren 18.00 op gaan hogen met 10 cc in de hoop dat hij vaker doorslaapt tot elke volgende voeding want nu is het standaard 1.15 uur vóór de voeding brullen van de honger :(
    Nu even afwachten...

Moet wel zeggen... ons ventje heeft een aantal weken in het ziekenhuis gelegen wegens dysmaturiteit en daar maken ze snel korte metten met de nachtvoedingen....
    Wegens omstandigheden word dit weer de 3e nacht thuis en hopen dat hij beter gaat slapen snachts ipv elk half uur die speen kwijt... máár ik ben al blij dat hij hier snachts soms 3 uur aaneengesloten slaapt. Dan ben ik zelf ook beter uitgerust.

8. misa

misa Niet meer actief

Bedoel je dat je haar wakker hebt gehouden tot 22:30? Dat zou ik niet doen eigenlijk. Is wel erg lang.
    Baby's van die leeftijd kunnen ongeveer een uur achter elkaar wakker blijven. En ze hebben een slaapcylcus van zo'n 45 min. Dus eigenlijk zouden ze een veelvoud hiervan moeten slapen (met wakkere tussenpozen).
    En dat ze verder overdag en savonds veel slapen hoort niets te maken te hebben met snachts wakker worden.
    Kijk eens op inbakeren.nl - home of Leer uw baby doorslapen en los het slaapprobleem op - BabySlaapGids.nl.

Wij hebben op een gegeven moment snachts gerekt, omdat hij wel wakker werd maar niet echt leek te vragen om een voeding. En met een week of 5/6 sliep hij door tot 6:00 of 7:00 uur.
    Nu wordt hij nog wel eens tussen 4:00 en 7:00 wakker. Hij zoekt dan zijn speen of duim en gaat weer slapen.

Wij hebben ongeveer dit ritme:
    7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00 voedingen.
    Na 1 a 1,5 uur wakker te zijn in totaal (incl badderen en voeden), gaat hij weer in bed om te slapen.
    Tussendoor wordt hij wel eens wakker, soms heeft hij hulp nodig met het vinden van zijn duim en dan geef ik hem eventueel zijn speen. Soms is en blijft hij eerder wakker dan wanneer hij weer een voeding moet. Dan haal ik hem eruit, rek ik waar mogelijk en geef hem desnoods eerder zijn voeding dan wanneer hij zou moeten.

Je kindje moet een beetje een dag en nachtritme gaan ontwikkelen. Hebben ze dat niet, dan worden ze overdag of snachts gewoon af en toe wakker. Helemaal niet gek hoor.
    Volgens mij doe je het prima: volg je gevoel en kijk naar je kindje.
    Succes met zoeken naar je ritme, soms duurt dat gewoon even. :)

9. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Nee ik heb haar niet wakker gehouden...
    ze kreeg haar voeding om 23.00 en ik dacht mischien moet ze savond wat meer wakkeer zijn omdat ik dat ook veel hoor dat kindjes savonds wakker zijn.. maar hier te lezen niet.
    ik dacht eigenlijk dat ze mischien teveel sliep in de avond waardoor ze snachts wakker was!
    Ik ben het echt allemaal kwijt van mn zootnej en dat is pas 2 jaar geleden!
    Ik geef bv.

bdankt voor jullie antwoord!

10. misa

misa Niet meer actief

Tja, ze hebben allemaal een ander ritme. Mijn zoontje slaapt sinds kort ook erg veel, maar slaapt snachts ook door. Dus dat hoeft daar niet mee te maken te hebben. Misschien heeft je kindje snachts gewoon even een aai over zijn bolletje nodig... :)

Deel Deze Pagina