Hadden jullie kinderen veel last bij het krijgen van (de eerste) tandjes?? Zo ja, hoe uitte zich dit?? Mijn meisje heeft nog geen tandjes maar heb het idee dat de eerste er nu aan zit te komen. Ik denk iets te voelen/zien maar is niet suer duidelijk. Sinds 3 dagen wilt ze niets meer eten (echt niets) en ze drinkt ook nog maar erg weinig. Wel was ze de laatste dagen er gewoon goed aan, even vrolijk als altijd. Vandaag is ze voor het eerst jengelig en slaapt ze veel. Wel gewoon allert. Ook heeft ze sinds gisteren veel spuitluiers. Soms zuigt ze op haar onderlip. Denken jullie ook dat het een tandje kan zijn? (heb trouwens al contact met ha gehad over weinig drinken..)
Hier: jengelig, rode wangen, kwijlen en overal op bijten. En natuurlijk de bekende tandenpoep de tandjes gaven overigens minder last dan de kiezen, hoewel ze bovenin 4(!!) tanden tegelijk kreeg. Dát was dus wel ff minder..
onze dochter had bij de eerste tandjes vrijwel nergens last van, behalve in de nachten. Hysterisch huilen en niet stil te krijgen. in de nachten groeien ze kennelijk sneller. Bij de volgende serie wel veel last van de rode wangen en tandjespoep. Ik zie en voel trouwens ook vaak niks, pas als ze bijna door zijn!
Het verschilt zo per kindje. Bij de 1e twee hadden we het niet eens door. Die zaten er opeens. Maar bij anderen had hij wel echt kwijlen, koortsig, slecht eten, diarree, luieruitslag, slecht slapen etc.. Heel wisselend per tand..
Tandjes niet echt. Nou waren mijn kids iets jonger dan de jouwe bij de eerste tanden (5,5 mnd) dus misschien waren ze zich ook minder bewust van last. Beetje jengelig misschien maar dat was het ook wel. Kiezen en hoektanden, da's een ander verhaal. Daar hebben ze dagen pijn van gehad: huilerig, vinger hard in de mond drukken op de zere plek, slecht slapen, slecht eten (m.n. dingen die gekauwd moesten worden).
ff Offtopic: ik heb nu als bijna 40-jarige óók last van mijn tandjes; Krijg plots alsnog een verstandskies. En dat doet me toch een pijn Heb ineens nóg meer medelijden met die klientjes...
Hier zijn er 8 tandjes door (de middelste 4 boven en onder, dus wel de 'makkelijke') en ik heb bij geen van allen iets gemerkt, ineens was er weer een tandje door. Nu komen dus de hoektanden en kiezen, ben benieuwd
De eerste keer dat tandjes(4 tegelijk) doorkwamen, had ze ook oorontsteking dus is lastig inschatten. Nu komt tandje vijf en daar heeft ze wel meer last van maar niet extreem..
Bij mijn zoontje kwamen er 2 of 4 tegelijk door en nergens last van. Bij mijn dochter de onderste 2 bijna geen last, maar nu boven 2 tegelijk, en drama. Overdag gaat het wel, maar s'nachts echt niet leuk...geef haar druppeltjes en als het echt niet gaat een zetpil... Sterkte
Dankje voor jullie reacties, ik vind het alleen raar dat ze op zich de hele dag wel vrolijk is maar ze weigert gewoon te eten! (Zelfs geen toetje) En drinken dus erg minimaal. Verder dus alleen nog als symptoom de spuitluiers.. Dus niet kwijlen, geen rode wangen, niet overal op willen bijten etc.. Nou ja, ik hou het maar in de gaten en we zien het wel Heb vandaag al 3x schone kleren aan kunnen trekken.. Heb maar 1 zwaardere luier gehad waar dus duidelijk ook urine bij zat.... de rest niet
Hier al weken, maanden overal op kauwen en sabbelen. Ook wel aardig kunnen kwijlen. Nu van de week een paar dagen verhoging en 1 dag behoorlijk koorts (39,8) en overgeven. Vandaag een tandje voelbaar en een heel klein beetje zichtbaar! Of het met elkaar te maken heeft gehad...? Ik weet het niet!
de eerste 2 in april. 2 weken tijd ertussen. hij moest redlijk veel huilen en sliep niet goed. de volgende 3 tegelijk doorgekomen. daar is hij echt beroerd van geweest. heel zielig was hij, maar zodra ze doorbraken was het ergste leed geleden
dat kan het idd zijn! je kan bij de apotheek en drogist dentinox kopen is een klein flesje, het is suikervrij, en dat doe je op een wattenstaafje en dan op het tandvlees. dat verdoofd heel lichtjes. bij mijn zoontje werkt dat wel goed! (eerst zelf geprobeerd om te kijken wat ik voelde maar het werkt wel!)
Nou.... hier volgens mij ook best veel last maar nog weinig te zien. Alleen de "vormpjes" die je in het tandvlees ziet zijn aan het zakken en stijgen (onder én bovenkaak) Hééééél veel (zure)poepbroeken! Huileriger en een blauwe lip!? (bloeduitstorting van het lipbijten?) Kauwen en kwijlen doet hij hier ook al maanden. Wij gebruiken Dentinox en een "tandenhartje" en de pijnscheuten duren daardoor gelukkig niet heel lang. Van de week het Tandenhartje vergeten op te spelden en dat hebben we geweten
Ik ben bang dat ze er bij Dennis ook aan het doorkomen zijn! Normaal gesproken lacht ie altijd, huilt nooit en slaapt goed, maar nu al een aantal dagen dus niet. Het is wel bij vlagen en niet de hele tijd. Verder kauwt ie constant op z'n vinger en maakt daarbij een heul gek geluidje ('klakklak'). Wij gebruiken ook zo nu en dan Dentinox maar ik kan eigenlijk nog niet echt iets zien. Ik voel in de bovenkaak wel een scherp randje in het tandvlees zitten, daar lijkt wel iets te zitten dus, maar onder nog niets.Ook geen rode wangen of zo hier en ook nog geen koorts gelukkig. De poepluiers zijn nog min of meer hetzelfde, afgezien van de kleur want hij heeft sinds 2 dagen een fruithapje gehad, dus die kleur is wel logisch. Ben eigenlijk ook benieuwd hoe lang het kan duren dat ze er last van hebben? Is dat een dag of wat, of eerder weken... of maanden?
Alle symptomen zijn inmiddels voorbij maar toch is het tandje niet erdoor... Wel zie je nu op die plaats een deukje in het tandvlees zitten.. Er zou toch juist een bult moeten komen ipv een deukje? Is dit verloop normaal?? Hoe lang duurt het normaal van de de eerste symptomen tot het tandje door is? Kan er misschien wel even mee naar het cb gaan morgen, misschien dat zij er verstand van hebben...
Hier wordt ook beduidend slechter gegeten, veel poepluiers en standaard wat slechte nachten. Gelukkig helpt dentinox heel goed hier. Een aantal weken geleden was het weer raak en bij zijn hoektandjes onder zagen we flinke witte bulten zitten. Het is nu weer rustig maar die tandjes zijn inmiddels nog steeds niet door Ik zou me er ook niet al te druk over maken als ik jou was. Wel even op dat drinken letten.
Jayden heeft nu in totaal 10 tanden die door zijn en 2 kiezen die door aan het komen zijn. Veel kwijlen, poepluiers, rode wangen voor de rest weinig gemerkt maar nu met de kiezen is hij ook hangerig en mieperig. Dentinox bij alle tandjes gebruikt en werkte perfect.