Pukkeltjes over heel 't hoofdje!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMirella, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 5 weken heeft al vanaf de 2e week last van wat pukkeltjes op z'n voorhoofd, maar het word steeds erger...
    Nu zitten ze over heel z'n koppie! Ook onder z'n haren, op z'n oren, alles!
    Zijn dit nog steeds hormoonpukkeltjes ?
    Bij het cb zeiden ze er niets van ?

xxx

2. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ben afgelopen vrijdag met Bryan bij de huisarts geweest, die heeft ook sinds een week of 2-3 pukkeltjes op zijn gezicht en hoofd. Het werden er ook steeds meer.
    De huisarts zei dat dit idd van de hormonen kwam, doordat zijn lichaam alles nu zelf moet regelen en de placenta dat niet meer doet.
    Er is niks aan te doen zei hij, het heeft even de tijd nodig.

Zelf doe ik af en toe insmeren met Bepanthèn of met baby-massage-olie, omdat het dan wat ruw en droog aanvoelt.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva had het ook, het is langzaamaan weggegaan, sinds vorige week helemaal weg. Bij het cb zeiden ze dat het tot de 3 maanden kan duren (ik ben blij dat het nu al weg is en hopelijk komt het niet meer terug ;))

4. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    idd hormonen. Cas kreeg het ook met 5 weken en het is nu weer helemaal aan het wegtrekken

5. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    met 5 weken kwam het en het zit er nu nog. Baby-acne zei het CB. De ene dag wat erger dan de andere dag. Hij heeft er geen last van. Mij werd geadviseerd om er niets op te smeren. Anders wordt het vet en dan kunnen er meer komen zei het CB. Hopelijk gaat het snel weg, die arme jongen zit er helemaal onder...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb er wel altijd wat op gesmeerd, omdat Eva's huidje erg droog is. Ik smeer Weleda calendula/citrus zalf of Lanette. Hetis daardoor niet erger geworden en ik gebruik het nog steeds. Ik zou er in ieder geval niet iets met veel geurstoffen (Zwitsal enzo) opsmeren.

Deel Deze Pagina