Op zoek naar spellen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door NiekeKris, 28 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Mijn kinderen houden erg van spelletjes. Helaas houd ik er totaal niet van. :eek: Van de meeste spelletjes dan. Smart games, Kolonisten, Carcassonne en dat soort spellen vind ik wel leuk, Monopoly gaat ook nog wel, maar verder...

Nu zou ik in de vakantie graag een nieuw spel meenemen. Heeft iemand een idee van een spel wat ik leuk zou kunnen vinden en wat ook leuk is voor een achtjarige?

2. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ticket to Ride! Officieel vanaf 8 jaar. Mijn kinderen vinden het geweldig. Wie bouwt de langste treinbaan, wie bouwt er de meeste routes van de route kaartjes.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Die staat inderdaad nog op mijn lijstje! Is het niet teveel 'meer van hetzelfde' als Kolonisten en Carcassonne? Daar twijfel ik nog wat over...

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Cluedo: pas gespeeld met mijn dochter en zij vindt het helemaal geweldig.

Mens-erger-je-niet levert hier ook veel plezier (en ergernis) op.

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    En als je er (tweedehands) nog aan kunt komen: een reis door Nederland.

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben aan het aftellen tot de jongste iets ouder is en we naar de volwassenere bordspellen kunnen. Bovenaan de lijst staat Cluedo, de Harry Potter editie uiteraard :D

Verder staan op mijn verlanglijstje Risk (al dacht ik dat ze daar net iets ouder voor moeten zijn?), stratego en levensweg.
    Van monopoly en colonisten hebben we de junior editie, dus misschien dat wedie nog vervangen voor de echte.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij vinden Hotel ook leuk, lijkt iets meer op monopoly. En triviant, al vind ik dat zelf minder leuk maar Q en mijn vriend vinden dat wel erg leuk.
    Heb je van kolonisten de basis variant? Anders kun je die ook nog uitbreiden. We zijn met Q een paar maanden begonnen met de basisvariant, met bijvoorbeeld steden en ridders erbij maak je er weer een ander spel van (voor haar is dat nog te moeilijk denk ik, maar je dochter is alweer een jaar ouder dus wie weet).

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    King of tokyo vinden wij erg leuk. Is ook in net Nederlands. Cartagena is ook grappig.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik hou ook niet erg van spellen, maar wel van kaarten, pesten enzo, dus dat heb ik ze geleerd.
    Inmiddels zijn ze erg erg goed in geworden, vooral mijn zoon. Mijn dochter kan goed dammen, ook leuk, maar die heeft veel geduld. Skip-bo, Uno enz. vind ik ook leuk.
    Party & Co (junior)als gezelschapsspel is ook wel grappig.

10. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Wat hier goed valt:
    -Uno (kaartspelletje)
    -Saboteurs (kaartspelletje)
    -Ticket to Ride
    -Regenwormen
    -Halli Galli

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Cluedo vinden ze bij ons thuis helemaal geweldig.

Verder worden hier halli galli, regenwormen, doolhof en snelle geesten regelmatig gespeeld.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Het probleem is dus dat de kinderen alles prachtig vinden, maar ik niet. ;) :D Ik ben dus op zoek naar spellen die ikzelf ook acceptabel vind. ;)

13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Rummicub, triominos, yathzee vind ik zelf ook wel leuk.
    En ik vind levensweg zelf ook erg leuk!
    En skip-bo, keezen, Betoverde doolhof en rolit (heet dat zo? Dat je die balletjes in je eigen kleur draait).

14. fafa

fafa Niet meer actief

Als je van wat grotere "bouw-spellen" houdt, zoals Carcassonne en Kolonisten, is Pandemie misschien wat?
    Het is een coöperatief spel, dus iedereen speelt sámen, tegen het spel.
    Toen ik voor het eerst hoorde van het concept van coöperatief spel, vond ik dat heel soft en geitenwollensokkerig. Maar dat is het niet. Juist superleuk!

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Dat is het soort spellen waar ik naar op zoek ben, fafa! Ben alleen bang dat een spel mbt het verspreiden van ziektes (als ik goed gegoogled heb ;)) nog niet zo handig is voor onze kinderen...denk dat ze daar nog wat jong voor zijn/dat het angsten op zal roepen... Maar zeker een goede voor als ze wat ouder zijn! (Juist ook vanwege het coöperatieve!)

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    RISK!

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ticket to ride is echt leuk. Hier spelen ze alle twee mee met de volwassen versie, maar inmiddels hebben we ook de junior versie en die vindt vooral dochter erg leuk. Rummikub vinden ze ook leuk hier, regenwormen, stap op.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Ticket to ride, regenwormen, sushi bar, qwirkle (wel de dobbelstenen niet de platte stenen), boonanza,

Deel Deze Pagina