huisdierenverzekering. wie heeft er 1?

Discussie in 'De lounge' gestart door annetske, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hallo,

Ik heb sindskort een kat. Moet vandaag naar de dierenarts met hem ivm spugen. hij blijft maar spugen en houdt niks binnen... Nu zit ik te denken aan ee verzekring. is dit handig? en zo ja welke raden jullie mij aan? moet niet te duur zijn, we goed en een goede dekking.

bedankt alvast!

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ik heb onze hond in de huisdierenverzerking van de nationale.
    Ben er erg blij mee, krijg alles vergoed tot een maximum van 5000 euro per jaar.

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Ik heb er 2 gehad maar persoonlijk vind ik het geld klopperij.

De meest voorkomende en voor de hand liggende dingen worden niet vergoedt.

Ik heb ze 2 jaar gehad maar was meer kwijt aan de verzekering en dierenartsenkosten totaal dan enkel voor dierenartskosten.

De verzekering dekt vaakt niet de vaak voorkomende dingen die per ras voor komen.

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier kan je ze vergelijken:
    Meest Gekozen Dierenverzekeringen | Dierenverzekering-vergelijken.com

Wij hebben er geen, ondanks dat we op dit moment 2 honden en 2 cavia's hebben...
    Er zitten wat mij betreft teveel haken en ogen aan de verzekeringsvoorwaarden, en gelukkig heb ik niet zo heel vaak een dierenarts nodig!
    Als ik die wel nodig heb, dan heb ik een potje achter de hand, speciaal voor dit soort calamiteiten!
    Gewoon het geld wat je voor de verzekering zou betalen iedere maand opzij zetten op een aparte rekening...

En daarbij, als je kat nu klachten heeft en je gaat vandaag of morgen naar de dierenarts kan je de verzekering die je af gaat sluiten daar niet meer voor gebruiken...

Als je toch een verzekering wilt, let dan goed op de voorwaarden en kleine lettertjes!

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wij hadden er 1 voor onze hond en was blij dat ik er 1 had. maar achteraf had ik misschien ook wel elke maand wat opzij kunnen leggen voor de kosten. Het blijft een moeilijke keuze want je weet van te voren nooit of het uit kan ofniet.

6. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Ons konijn is ook verzekerd.
    Toen we hem kochten leek hij gezond, maar kreeg al snel allerlei klachten. Uiteindelijk zijn zijn tanden getrokken, dit verhielp een boel klachten.
    Maar voor de zekerheid heb ik hem laten verzekeren.

7. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik heb er een bij dier en zorg voor me hond

8. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    hier ook een verzekering voor onze 2 honden (proteq). En die heb ik er toch echt al ruimschoots uitgehaald.
    Vaccinaties en ontvlooien/wormen vergoeden ze niet maar de rest allemaal wel.
    Ik ben er erg blij mee. Als 1 van je dieren wat krijgt zit je al snel aan hoge kosten vast

9. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een zorgverzekering voor onze 2 katten (bij Proteq) en ik heb het er al dubbel en dwars uit!! Ik maak zelden mee dat iets niet vergoed wordt hoor.
    Pas moest mijn kat vanwege verschillende epileptische aanvallen helemaal door de molen gehaald worden, totaal 300 euro kwijt, kreeg het geheel vergoed. En dat terwijl ik per jaar nog niet eens 300 euro betaal..
    Je weet niet wat je katje nog gaat mankeren.. zeker als ze wat ouder worden, kunnen de kosten voor de dierenarts flink oplopen.

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

wij hebben er eentje voor de kat gehad, zoals al eerder is gezegd het is pure geldklopperij, er word gewoon niets vergoed, uiteindelijk betaal je je groen en geel maar word vrijwel niets vergoed. Zonde van je geld dus

11. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Vaccinaties en ontwormen is ongeveer het enige dat onze hond nodig heeft...

Maar er zitten veel haken en ogen aan. Castratie/sterilisatie wordt veelal niet vergoed, of tegen ene hogere aanvullende verzekering. Vaccinaties ed ook niet. Voor ons komt het dus bij lange na niet uit.

Ik zet ook elke maand wat weg voor onze hond. Als hij dan wat nodig heeft, kan ik het daaruit betalen. Ik zet liever 20 euro per maand weg, dan dat ik het in een verzekering stop die ik amper zal gebruiken.

12. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien dat dit per verzekering verschilt, dat weet ik niet, maar bij Proteq heb ik echt alleen maar positieve ervaringen. Alle consults worden vergoed. De eerste keer dat mijn kat een aanval kreeg, was midden in de nacht. Ik wist niet wat er met het beestje was, dus de dierenarts gebeld en kon meteen komen. Aangezien het nacht was, waren de consultkosten 120 euro, eigenlijk verwachtte ik dat ik dit zelf zou moeten betalen, maar nee hoor, ook dit bedrag werd vergoed door Proteq!

13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Bij ons werden bloed onderzoeken niet vergoed, het speciale voer werd niet vergoed, consults maar een percentage, opname werd niet vergoed nou dan heb ik zoiets van gooi die verzekering er maar uit dan betaal ik het zelf wel.

14. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Wij wilde het doen maar hebben er vanaf gezien, we sparen nu gewoon voor de hond. Wij hebben een hond met veel gezondheidsproblemen en doordat ze een aangeboren hart afwijking had word bijna niks vergoed dus voor ons loonde het zich niet, want stl ze moet onder narcose dan word gezegd teveel risico ivm vroegere hart afwijking dus krijg je niks. Beetje god weg gooien dus, dan aar zelf sparen

15. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ kippiekip - hmm dat is vreemd, dan snap je inderdaad niet waar je eigenlijk voor betaalt. Speciaal voer wordt bij onze katten ook niet vergoed, bloedonderzoeken en opnames wel gewoon.

16. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik heb mijn beide honden verzekerd bij proteq en ben er echt heel erg tevreden over!

17. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hier 1 bij het nationaal spaarfonds en de andere 2 bij proteq. Ben over beide zeer tevreden castreren heb ik. Ket verzekerd want dat hoef ik ook niet. En dat ze speciaal voer niet vergoeden snap ik ook eigenlijk wel dat moet je namelijk toch wel kopen alleen dan nu iets duurder. Die van mij eten vers dus geen speciale dieeten nodig.

Met de ene hond is steeds van alles mis dus ben zo blij dat tie verzekerd is krijg alles ( op 20% eigen bijdrage na) vergoed.

Dus ik ben zeer tevreden

18. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik heb zelf ook geen verzekering voor mijn hond, de fokster raadde het wel aan maar ik heb het tot nu toe niet nodig gehad. Wat ik per jaar kwijt ben aan ontwormen en inenten haal ik makkelijk uit de verzekering. Ik weet dat als er nu iets 'groters' gebeurt ik wel een beetje een probleem heb, maar dat risico loop je nou eenmaal. Als hij verder nog jaren gezond blijft wat ik hoop dan bespaar je een hoop geld!

19. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik heb er 1 via de Hema...
    Aanlokkelijke premie (wij hebben de hond verzekerd overigens)
    Maar het is een ***maatschappij. Niet te bereiken, zeeeer traag met declaraties. Ik heb zelfs na 3 weken nu nog steeds niets gehoord op mijn declaratie. Klacht gestuurd via mail, ook niets op gehoord. En op internet ook allemaal slechte recencies.
    Proteq waar wij altijd zaten hiervoor is heeeeeel erg goed. Wel prijzig maar wel uitstekende service en snelle reactie.

20. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zat even te kijken maar wij zouden dan 41,82 euro per maand betalen (proteq keuze 4), wat op jaarbasis dus 501,84 euro is.. Ik kan dan beter zelf 500 euro per jaar sparen want de kans dat je hond elk jaar voor 500 euro geholpen moet worden is wel heel nihil...

Onze vorige hond hebben we 3,5 jaar gehad, zij is toen heel ziek geworden (maar was ook al geschat boven de 10jaar), heeft allerlei onderzoeken gehad (bloed afnames, hart filmpjes, kijkoperatie, dure medicatie enz) waren toen al met al 3000 euro kwijt.. Als ik dus zelf elk jaar 500 euro spaar en er van uitga dat zoiets niet bij een hele jonge hond gebeurd (want we hebben nu een pup) dan heb ik zon bedrag met een paar jaar ook zelf bij elkaar gespaard. Gelukkig zouden we het gewoon elk moment ook wel zelf kunnen betalen maar ik ben door dit topic wel even er van overtuigd dat er hier geen verzekering afgesloten gaat worden, terwijl ik het wel van plan was :) ..

Deel Deze Pagina