Hallo dames, ik heb een vraagje. Hopelijk kunnen jullie 'm beantwoorden. Ben nu 37 weken zwanger. Afgelopen maandag op controle geweest en had 1 cm ontsluiting. Volgens de gynaecoloog waren er vrouwen die hier weken mee rondlopen. Maar......sinds afgelopen zaterdag wel al heel veel krampen dus dat was wel een goed teken volgens haar. Dat die krampen al voor wat ontsluiting hebben gezorgd. Zelf ben ik er heilig van overtuigd dat het kindje niet te lang meer op zich laat wachten, maar ja, dat zegt niks natuurlijk. Sinds zaterdag dus al heel veel krampen, soms hele heftige pijnflitsen (vooral 's avonds) en ongesteldheidskrampen. Ze duren alleen nooit heel lang. Iets van 20-30 seconden ongeveer en bijna de hele dag door continue harde buiken. Sinds woensdag heb ik ook veel last van slijmverlies. Echt propjes komen eruit, soms vermengt met wat oud of rozig bloed. En heb sinds gister de hele dag "poepdrang". En last van mijn onderrug en stuitje. Wat denken jullie? Zijn dit tekenen dat het kindje eraan komt of kan ik ook nog wel 3-4 weken rondlopen zo? Die buikpijn put me eerlijk gezegd best behoorlijk uit.
HOi babs. Ja dit zou een beginnetje kunnen zijn. Het kunnen ook voorweeen of indalings weeen zijn. Ik vind het verstandig dat je zo wie zo even je urine bij de huisart laat controleren. Het kan namelijk ook van een blaasontsteking komen. Dit kan weeen opwekken maar vaak doen ze weinig en laat het de bevalling niet doorzetten. De Poepdrang die je voelt kan te maken hebben met het hoofdje dat dieper in het bekken daalt of omdat je darmen worden geprikkeld door de harde buiken waardoor je ook daadwerkelijk ontlasting moet krijgen. Heel veel succes met de bevalling! Imke