Even jullie mening gevraagd (kinderopvang)

Discussie in 'De lounge' gestart door Rachel1984, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoi Allemaal,

Ik heb jullie mening over nodig omdat ik er zelf niet helemaal uitkom.
    Lindsey en Jayden gaan nu allebei naar een kinderdagverblijf in een dorpje hier vlakbij. Ze gaan op dinsdag-woensdag en vrijdag de ochtenden.
    Straks word Lindsey 4 en gaat ze naar school, en de bedoeling zou zijn dat zij dan die ochtenden naar de voorschoolseopvang gaat en Jayden en brusje naar het kinderdagverblijf.
    Dit wel allemaal vroeg op de ochtend want ik moet om 7.00 beginnen en mijn man om 7.45. Hij zou dus eerst om 7.00 Lindsey naar de bso moeten brengen (weet ook nog niet of er plek is) en dan de andere 2 naar het kdv.
    Ik zou dan na mijn werk eerst Lindsey moeten ophalen, thuis eten, weer naar school brengen en dan de 2 op het kdv halen (ze mogen tot 13.30 blijven)
    Jayden heeft het geweldig goed naar zijn zin trouwens op het kdv en ik heb ook nooit problemen gehad.

Nu kwam ik toevallig via een gastouderburo een gastouder tegen die precies die 3 ochtenden zou willen werken. Ze past de andere 2 dagen op haar 2 kleinzoons van 2 jaar (2ling) en wil al heel lang een adresje erbij.
    Ze is al iets ouder (volgens mij in de 50) en haar man is ook thuis. Zij is bereid Lindsey naar school te brengen (of haar man) dus kunnen ze dan alledrie gewoon komen vanaf 7.30 en brengen hun Lindsey naar school.
    In de vakanties zou Lindsey dan ook gewoon de ochtend komen en zijn hun de enige 3 kindjes daar.

Zij staat al 5 jaar ingeschreven bij het buro en nog nooit afgemeld of ziekgeweest zei het buro. Mocht zij een keer niet kunnen regelen hun vervanging zeggen ze. Dit was toen we hiervoor een gastouder hadden zo,n groot probleem dat ik geen vrije dagen meer over had aan het eind van het jaar doordat de gastouder steeds niet kon.
    Daardoor ben ik er nu wat bang voor geworden.

Jayden vind het echt heel erg leuk op het kdv, maar ik denk dat voor Lindsey en de baby de rust van een gastouder ook wel goed zijn. En hij went er denk ik ook wel aan. Tevens gaat Jayden gewoon 2 dagdelen naar de psz dan dus hij komt wel onder de kindjes.

Maar ik weet wel wat ik nu heb aan het kdv, en niet straks bij een gastouder.
    Vrijdag gaan we geheel vrijblijvend eerst kennismaken, om in ieder geval een beeld van elkaar te hebben.

Jayden zal nu tijdens mijn verlof gewoon naar het kdv blijven gaan, omdat als ik hem afmeld ik zijn plekje kwijt ben en dat wil ik niet. Mochten ze naar een gastouder gaan zal dit per september zijn en zal ik hem dus vanaf mei afmelden wat wel weer 3 maanden een hoop geld scheelt.

Wat zouden jullie doen?

2. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik zou eerst de kennismaking afwachten om te zien hoe dat gaat. Het is wel zo dat het in de ochtend wat stress scheelt omdat je ze dan maar op 1 adres hoeft te brengen. En de ene gastouder is de andere niet he. Ik ben zelf gastouder en ik heb me in die anderhalf jaar tijd nog maar 1x een dag ziekgemeld. Vooral goede afspraken maken met de gastouder is heel belangrijk en dus ook alles op papier zetten!

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik weet niet,ik zou bij het kdv blijven want het lijkt leuker voor Jayden. ze leren daar ook meer dingen (in kring zitten etc) en bij die gastouders waarschijnlijk niet.

maar voor jullie is het veel makkelijker.

ik zou dan eerst eens kennismaken met die mensen,kijken ofr het klikt en daarna je keuze maken.

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Haha 2 meningen, blijft moeilijke keuze. Nog meer meningen?

5. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    als het klikt met de gastouder zou ik daar voor gaan.. Scheelt een boel tijd en gevlieg! Jayden gaat ook nog naar de psz, dus met andere kinderen spelen en in de kring zitten enzo leert hij daar ook wel!

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou bij het kdv blijven.
    Vrienden van mij zijn aan de 3e gastouder bezig in een jaar tijd... steeds stopt degene ermee... lekker dan.
    Voor mij geen gastouder.

7. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik zou kiezen voor de gastouder, mits het natuurlijk klikt.
    De kinderen hebben straks nog genoeg tijd die ze op school moeten doorbrengen, en dan is een thuissituatie toch ook erg leuk?
    Knutselen, naar een speeltuin ik noem maar op.

Ik heb zelf op een kinderdagverblijf gewerkt, en als gastouder.
    Nu ben ik zelf fulltime huismoeder, maar als ik die keuze had, zou ik echt voor de gastouder gaan.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de gastouder klinkt wel erg goed. En het is natuurlijk ook wel leuk dat ze dan wat langer bij elkaar blijven. Aangezien je zoon naar de psz gaat, is het niet zo dat hij ineens alles mist ofzo.

Ik zou nu neigen naar de gastouder. Hoewel ik me kan voorstellen dat het eng is... de verandering etc. Maar verder even het gesprek dus maar afwachten. Dat moet natuurlijk wel 100% goed aanvoelen.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Heel dubbel

Gastouder is vaak huiselijker en flexibel.

Maar...

Als je gastouder ziek is wat dan?

10. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou het zo houden. Je kan de druk misschien iets verminderen door je dochter op school te laten oveblijven?

11. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    de gastouder had zich in 5 jaar niet ziek gemeld?
    En dat kan toch altijd?
    Je kindje kan ook ziek worden...de leidster op het kdv ook..dan krijg je ook een vervanger..evenals een gastouder als je het goed regelt ;)

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou voor de gastouder gaan.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

In mijn geval zou ik voor het KDV gaan. Ik zou het erg sneu vinden voor mijn zoontje om die dagen bij een gastouder door te brengen, zonder andere kindjes. Juist die interactie vindt hij nu zo leuk.

Voor de baby is de gastouder wel weer ideaal, maar goed, die blijft ook niet eeuwig baby.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gesprek met de gastouder, en heb je er een goed gevoel over, zou ik voor haar kiezen.Volg vooral je gevoel, kinderen passen zich makkelijk aan, meestal zijn het de ouders (of moeder) die er meer moeite mee hebben/heeft.
    Of je kunt berekenen wat duurder is, en wat goedkoper.
    Maar ik denk dat jij en je kids bij een gastouder meer rust hebben, en meer een thuis gevoel.

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Zoals ik op msn ook al zei , ik zou zelf voor de gastouder gaan.
    Je moet ook een beetje aan jezelf denken , en je blijft heen en weer vliegen zo.
    Jayden zal zich prima vermaken op het PSZ die 2 dagdelen per week , en hij krijgt lekker veel aandacht bij de gastouder.
    Ze leren inderdaad wat meer op het KDV , maar goed, op het psz word ook veel geleerd.

Zou natuurlijk wel even t gesprekje afwachten maar dat spreekt voor zich.

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou ook het gesprek afwachten bij de gastouder en als je daar een goed gevoel over hebt zou ik de overstap naar die gastouder maken. Het scheelt je een heleboel gestress in de ochtend! Gastouders zijn over het algemeen ook een stuk flexibeler, wat vooral dadelijk met de baby erbij ook makkelijker kan zijn... En ook heel fijn dat de man ook thuis is. Zijn ze toch altijd met zijn 2en!

Omdat je zoon dan ook naar de psz gaat, komt hij toch onder de kindjes en leert hij ook de beginselen voor het naar school gaan.

Moeilijke keuze, hoe dan ook! Volg vooral je hart!

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als je zoontje dan wel naar de PSZ gaat zou ik voor de gastouder gaan.
    Het scheelt stress van jullie kant, is overzichtelijker voor de kinderen denk ik en hij leert alsnog samen spelen op de PSZ.

Maar dit alleen als het goed klikt natuurlijk.

Deel Deze Pagina