Hallo Wie werkt er in een callcenter ? ( of heeft er gewerkt ? ) En hoe bevalt het ? Wat zijn de voordelen, nadelen ect. Alvast bedankt.
ik heb het tijdelijk gedaan omdat het niet anders kon en vond het verschrikkelijk.. ik moest dingen verkopen waar ik totaal niet achter stond.. arme ouwe mensjes stonken erin.. als je de scoren niet haald lig je eruit.. nooit meer. zo dat was het hahaa
Dat is over het algemeen idd wel de ervaring die ik hoor ja Beetje jammer want daar zoeken ze altijd wel heel veel mensen, met reden waarschijnlijk )
Ik heb het ook tijdelijk gedaan. Wat een saaie shit. Het verdiende ook nog eens slecht en je moet de hele tijd hetzelfde zeggen. En de collega's waren ook nog eens van die omhooggevallen mensen. Ik zou het je zeer zeker niet aanraden, maar als je echt niets anders kan vinden..
Heb hetzelfde ervaren als MrsNuke Het moet echt in je zitten om zoiets te doen, ik heb zelf op de afd goede doelen gezeten en dan zit je iemand met een AOW geld af te troggelen voor het Alzheimer fonds oid, Als verkopen niet jou vak is maar wel telefoonwerk kan je kijken voor marktonderzoeken. ik heb dit ook gedaan en ik vond dit positiever en leuker dan dat verkopen. Overdag deed ik dan zakelijke klanten (heel leuk) en in de avond particulieren (zelden gedaan) Maar voor mij hoeft het bovenstaande nooit meer!!
Hangt er vanaf of je inbound of outbound gaat doen. Ik heb jaren inbound gedaan, bij een grote energieleverancier en dat vond ik wel leuk. Outbound zou ik nooit van mijn leven doen, lijkt me vreselijk om mensen zelf te bellen. Als je vragen hebt stel je ze maar
Ligt eraan wat je wilt gaan doen, en voor hoelang. Ik heb een jaar gewerkt bij vodafone klantenservice. Ik was er begonnen als tijdelijk maar toen ik snel zwanger was geworden ben ik er gebleven tot aan mijn bevalling. Op zich vond ik het toen wel lekker rustig werk. Ik kon kiezen tussen verschillende tijdstippen om te werken, fysiek is het ook niet zwaar. Ik had leuke collegas dat scheelt. Het werk op zich.. tja na een tijdje heb je het wel gehad met al diezelfde en vaak domme vragen. Je kunt de antwoorden wel dromen. Wat ik ook moeilijk vond is dat je de mensen ook vaak niet kunt helpen ze dus van het kastje naar de muur worden gestuurd. Voor de rest amuseerde ik me daar wel met collegas, maar dat kwam ook omdat het voor mij maar tijdelijk was (gelukkig) en niet een baan voor jaren!
Ik heb zowel inbound als outbound op callcenters gewerkt. Inbound vond ik nog wel leuk (was voor een reisorganisatie)..outbound: nooit meer! Wat hierboven al gezegd wordt, al die mensen die je moet storen en dan dingen moet verkopen die ze eigenlijk niet kunnen betalen.. En als je dan je targets niet haalt, krijg je op je sodemieter.
Bedankt voor de reacties. Outbound lijkt me idd ook niets. vind het zelf heel irritant als ze weer eens bellen tijdens etenstijd
ik werk nu ook in een callcenter (voorlopig nog is bedoeling weer te gaan studeren ) Ikzelf vind het wel leuk werk (inbound) maar echt soms zitten er van (sorry dat ik het zeg) hele domme mensen bij met de domste vragen ooit verder hele leuke collega's maar werk is na 2/3 maanden wel al heel erg snel eentonig/saai. Het gaat je na een tijdje vervelen maar juist door de collega's heb je wel zin om te gaan werken haha. In ieder geval het is opzich wel leuk werk maar niet voor jaren
Ik heb ook in een cc gewerkt (inbound) maar vond het vreselijk! telefoon hier, telefoon daar, schreeuwende asosiale mensen, pff en je dan in moeten houden. nee is niet voor mij weggelegd
Ik heb 3 jaar bij orange ( wat daarna t-mobile) werd gewerkt. Vond het leuk werk maar in het begin is het lastig omdat je het meeste nog niet weet en dus veel op moet zoeken en later word het eentonig omdat mensen vaak dezelfde problemen of vragen hebben. Ook de onbeschoftheid van sommige mensen mis ik echt niet. Er is zelfs een keer door iemand gezegd dat hij er nu aan kwam om me wel eens even neer te steken. Dan heb je ook nog de mensen die je de huid vol schelden en s'avonds de vieze mannetjes die hele andere behoeften hebben dan bellen . Ook nog half jaar de elsevier verkocht aan bedrijven. Dit was wel gewoon overdag maar het was dat er geld binnen moest komen en als het moet doe ik het weer maar droom er soms nog wel eens over terwijl het al 6 jaar geleden is dat ik dat deed.
Ik vond het geweldig! maar dat kwam ook omdat ik naar bedrijven moest bellen. Deze mensen waren op de hoogte. Het moet je liggen, en je moet het volhouden om telkens hetzelfde riedeltje op te blaten. Ben ik wel gewend, zeg dagelijks tegen de kinderen: '' niet doen, blijf af, niet doen'' dus dat went wel!
Ik heb toen ik in mijn eindexamenjaar zat bij een callcenter gewerkt maar vond het niets, moest enquetes van soms wel 3 kwartier afnemen! En dan vooraf zeggen dat het niet langer is dan 20 minuten he? Blugh. Nou ja voor een 16 jarige was het goed geld, ik geloof iets van 12,50 gulden per uur.
Ik heb het een tijdje gedaan, en vond het ook verschrikkelijk. Je moet inderdaad dingen verkopen waar oude mensen intrappen.. Als je het niet doet heb je dus een probleem, want dan zit je niet op target Daarnaast is het vermoeiend en kwam ik elke dag met keelpijn thuis.. Maar goed, eens en nooit meer.
Heb inbound gedaan en dat vond ik echt heel erg leuk. Gezellige collega's, redelijk afwisselend, want zaten best pittige vragen bij en gewoon een supertijd gehad. Helaas moest ik na een jaar weer weg. Outbound is helemaal niks voor me, ga ik niet eens proberen, ik ben geen verkopend maar een dienstverlenend iemand.
Ik heb 4 maanden outbound werk gedaan , daarna werd ik ontslagen ( door zwangerschap al werd er een smoesje gemaakt) Maar het is best stresserend werk, en net als MrsNuke zegt , heb je niet genoeg targets lig je eruit. Voor ff te sparen was het fijn maar anders....
Ik heb het twee jaar gedaan als thuiswerk. Voor de postcodeloterij loten verkopen Wat vond ik dat een strafffffffffffffffffff. Ik heb er ook totaal geen mentaliteit voor. Je moest doen alsof je op een kantoor zat en niet thuis. Als ze opnamen en ze hoorde dat je van de postcodeloterij bent, gingen ze gillen,,,,heb ik wat gewonnen?????!!!!! Uuuhh nee mevrouw, ik bel u omdat ik uw gegevens wil controleren en een extra lot aansmeren, komt het u gelegen? Blahblahblah
Ik heb het een half jaar gedaan en vond het vreselijk! Het meest geestdodende werk wat ik heb gedaan! En dan inderdaad van die omhooggevallen collega's die hun eigen naam nog niet eens goed kunnen spellen! Nee ben blij dat ik niet "goed" genoeg voor ze was en dat mijn contract toen niet werd verlengd! Nu ben ik gelukkig bezig met iets wat mee veel beter ligt en waar ook nog een hersens voor nodig zijn en wat inhoud heeft!