Zo ernstig....

Discussion in 'De lounge' started by saphira17, Nov 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Ongesteld!

Geen tampon die er tegen kan. Maandverband erbij werkt ook niet en zit ook niet fijn! Elk half uur verwisselen, echt letterlijk ziek 7 dagen lang ( hoofdpijn buikpijn niet te genieten. Snel boos. Kan helemaal niks hebben. ) dit begint al voor ms zn beetje 1 a 2 weken. ik lek altijd door vanaf dag 1 t/m dag 7. Ik begin niet rustig nee het is gelijk ernstig en komt er zowat uit spuiten. Sorry voor de vieze details. Maar ik ben er zo klaar mee. Al dat gedoe ik kan maandag naar de huisarts maar dat is nog zolang wachten! Ik ben vannacht weer ongesteld geworden! Mijn ms zit tussen de 25 en 35 dagen in dus ook geen vast iets. Ik wil niet aan de pil want dan is het precies het zelfde. Spiraal en inplanon al gehad ook geen succes. Het is gewoon 1 grote drama. Jullie zullen vast denken het zal wel meevallen maar nee niet in mijn ogen. Maandelijks kan ik ondergoed en broeken weg gooien omdat t er door heen komt en er altijd na t wassen weken etc nog vlekken in zitten. Als ik er nu aan denk word ik gewoon woest erom.

Zo hier ben ik weer even mijn frustratie kwijt

Sorry voor mijn spelfouten ben nou eenmaal niet goed in nl

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

jemig wat erg!! ik zou helemaal gek worden zeg.

maar dit klinkt niet gezond dus bezoekje arts lijkt me verstandig, ook je HB laten checken e.d. want die heeft er ook zwaar onder te lijden, ik denk dat je eens door de gyn onderzocht moet worden, ze kunnen tegenwoordig heel wat doen.

Een vriendin van mij heeft een soort matje in haar BM laten doen en laten "verbranden" (geen idee hoe ik moet omschrijven) dat heeft haar veel geholpen, ze bloed nu amper meer. Maar dan mag je niet meer zwanger worden (kan geloof ik ook niet meer)

Maar goed dit kunnen ze je uitleggen en bespreken met je.

Ik snap dat dit echt niet te doen is!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heel bekend meis, na mijn laatste 2 zwangerschappen een groot drama. Na de jongste zelfs een tenaladybroekje :$ met kraamverband erin en nog binnen een half uur doorlekken :x Ik heb van de gyn cyclokapron en naproxen voorgeschreven gekregen voor de 1e 3 dagen van de menstruatie en sindsdien gaat het stukken beter, vloei ik een stuk normaler en is het op te vangen met een tampon met inlegkruisje voor de zekerheid.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Jeetje, ik dacht dat ik een heftige menstruatie had maar dat is niks vergeleken bij jou! Kan toch nooit goed zijn joh? Succes in ieder geval!

5. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Ik ben pas ook al bij de ha geweest. Ook naproxen gekregen maar nog steeds geen verschil helaas. Ben pas nog onderzocht bij de gyn alles was ok. Hoop zo dat ik er snel vanaf ben zit die 7 dagen veel in pyjama dat is goedkoper qua weg gooien maar niet leuk! Hoe kan t dat een mens zo ziek is van menstruatie ? Ben tot niets in staat. Ik heb nu geluk dat mijn kids ziek zijn maar ja de oudste moet naar school normaal. Mijn huishouden floddert nu ook maar wat.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Wow, wat heftig en klinkt zeker niet normaal.. Hopelijk kunnen ze toch iets voor je doen.
    Wil je nog kinderen?

Ik ken wel iemand die altijd 2 extra-super tampons achter elkaar erin frot..
    Zelf gelukkig weinig last van, beetje brak en soms krampen. Super vervelend ook dat je er zo ziek van bent.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja maar je moet volgens mijn gyn de combinatie cyclokapron/naproxen hebben, alleen naproxen werkt niet. In mijn geval heeft het met teveel hormonen te maken, en dat kunnen ze niet veranderen. Ik heb al gevraagd (gesmeekt zelfs) of hij me niet kan curreteren om de bloedingen te laten verminderen, maar dat werkt maar 3 mnd. En aangezien wij nog een 4e kindje willen, kan hij nu niks anders voorschrijven. En het werkt best goed, die combi.

Hij heeft al wel voorgesteld dat als de 4e er is en de bloedingen komen weer zo erg, de boel er helemaal uit te halen. En als het echt dan weer zo erg is, ja, dan mag dat dus ook echt van mij, want dit hou je geen jaaaaren vol zo.

Ik kon er niet eens mee naar mijn werk, ik kan niet de hele dag door ieder half uur verschonen en hopen dat ik niet doorlek, echt zo waardeloos.

8. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Helaas, ik ben te jong om alles eruit te halen.(22) hier is het vanaf 30 jaar dat ze het doen. En mijn man heeft zich laten helpen maar ik weet niet of ik ooit nog kinderen wil. Ik twijfel nog heel erg.

Mijn ha lijkt ook wel niet alles te weten. Als ik er kom voor me teen vraagt hij of ik een spiraal wil haha

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja dat is idd een groot verschil hoor meid, ik wordt in januari 38, dat maakt het gewoon een ander verhaal. Wat een ramp zeg. Maar als jouw man zich heeft laten helpen, zou je (in theorie dan ) ook van hem niet meer zwanger kunnen raken, ik zou in elk geval een afspraak maken bij de gyn of ha met de vraag of je cyclokapron/naproxen kun krijgen, dan wordt het in elk geval als het aanslaat wat dragelijker.

10. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Bedankt! Ik zal het maandag eens navragen aande ha over die combi medicijnen. Klopt in theorie niet. Maar het is altijd nog terug te draaien en ben sinds kort pas echt gaan twijfelen. Het is gebeurd 2 dagen nadat mijn jongste dochter geboren was dus toen had ik echt zo iets voor mij geen kinderen meer maar nu slaat de twijfel toe

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb het ook heel erg gehad ondanks pil, inplanol enzovoort. Nu heb ik diclofenac gekregen (pijnstiller) die ook je baarmoeder samenknijpt waardoor het bloeden dus minder wordt. Die gebruik ik de tweede dag van m'n ongesteldheid dan is de rest van de week een stuk prettiger. Misschien daar even over bellen dat je het echt niet meer trekt? Is wel een tijdelijke oplossing omdat je natuurlijk niet nog jaren elke maand een diclofenac kan nemen. succes!

12. yeps

yeps Bekend lid

Aug 27, 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Is n hormoonspiraaltje geen oplossing? Ik ga die ook laten zetten. Bij mij is de ongesteldheid niet zo zwaar, maar wel heftig. 9 dagen ongesteld en 2 dagen zo zwaar dat ik elk uur tampon moet wisselen

13. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Nee spiraal heb ik gehad en wil ik niet meer hij is er namelijk uit gekomen. En wil niet weer die ellende. Diclofenac zou kunnen maar ik wil een oplossing voor langere tijd.

14. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Heb je nog een kinderwens? Anders zou je met de gyn een Novasure procedure kunnen bespreken. Hierbij branden ze onder narcose het slijmvlies weg in je bm. Mij heeft t goed geholpen!

15. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Ik twijfel over kinderen..dus nog geen definitieve dingen wil ik doen.

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Blerg... Vervelend joh. Ik heb het ook heel erg gehad, gelukkig nu niet meer maar dat duurde wel tot ik een 23 was en een mirena had. Ik heb een zgn luie baarmoeder. Hoe was het bloedverlies na de bevalling? (Hier erge Fluxus).
    Toen ik nog bv gaf en al wel weer menstrueerde gebruikte ik om te kunnen kolven op mn werk syntocinon en ik heb het idee dat het ook de menstruatie in toom hield. Wat ook wel logisch is aangezien het je baarmoeder laat samentrekken. Bij de bevalling kreeg ik hetzelfde om het bloedverlies in toom te houden. Maar denk dat het niet geschikt is voor gewone menstruatieleed. Wellicht ook wel...

17. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,121
    1,824
    113
    Is zo'n trechtertje (dicht aan de onderkant) niet iets.
    Die vangt als ware je menstruatie op en kun je elke keer legen en spoelen en weer op nieuw in brengen.
    Zo zou je ook kunnen zien hoeveel je nou echt verliest.

Weet alleen de naam niet.

18. Natja

Natja VIP lid

Jan 24, 2008
    6,065
    30
    48
    Lelystad
    Snap dat je er helemaal klaar mee bent!
    Als je geen kinderwens meer hebt dan zou je novasure kunnen overwegen, google maar eens
    Succes!

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Heb niet alles gelezen maar ik denk dat ik eens goed over na zou denken om mijn baarmoeder er uit te laten halen. Weet alleen niet of je nog een kinderwens hebt ... Lijkt me te zwaar om dat iedere maand mee te moeten maken.

Sterkte en succes maandag

20. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0

Mijn leeftijd zit tegen (22) te jong dus. Ik twijfel nog over kinderen. Dus geen oplossing. Ik hoorde er al meer over. Ben wel bij de ha geweest voor sterilisatie maar doen ze pas vanaf 30!

Z'n softcup lijkt me ook wel wat! Waar kan ik dat halen ?

Share This Page