neusdruppels otrivin bij pasgeboren baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

heeft iemand hier ervaring mee. Weet niet of ik he durf te gebruiken. Hij is wel heel verkouden..,..

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

volgens mij mag dat absoluut niet:(

3. Momfulness

volgens de vk wel maar vindt het een beetje eng.

4. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

De neusspray van oltrivin. (zoutoplossing dus) mag gewoon gegeven worden.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Jahoor, die gebruik ik ook, de babyvariant dus. Met een verstopte neus wordt het nl. lastig drinken ;).

6. Momfulness

dan ga ik het zo maar proberen. Hij wordt er zelf niet vrolijker van nu. bedankt

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Gewoon proberen, geeft wat lucht.

8. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Staat wel op de verpakking toch? Als het voor baby's is kun je dat gerust proberen.

9. Kletskous

this even wennen om het in zijn neus te sprayen. Mijn zoontje vond het echt niet leuk. Nu heeft hij er geen moeite meer mee gelukkig.

10. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik had toen hij zo klein was zoutoplossing druppeltjes van Daro. Het is even huilen, maar daarna kon hij wel weer beter door zijn neusje ademhalen. Nu is Mike er inmiddels aan gewend, dus komt goed ;) Sucses ermee!

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    als mijn zoontje erg verkouden is laat ik altijd 0,025mg/ml maken bij de apotheek. dat is de helf werkzame stof van de neusspray voor kindjes van 2jaar tot 6jaar. Ik spray het erin even handje over zijn mond (klinkt zielig I now) dan haalt hij namelijk adem door zijn neus en als hij dan 1 teug adem door zijn neus heeft gedaan is het klaar...

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant

Ik heb dit ook voor mijn zoontje als hij erg verkouden is, werkt als een trein. Schrok alleen de laatste keer flink, je moet het nu helemaal zelf betalen ; 17,00 euro!:$ ( ik heb het er voor over, daar niet van, maar toch...)

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kun je dat gewoon halen, of moet dat op recept? Jitte heeft erg last van haar neus en de gewone zoutoplossing doet niet zo heel veel...

14. Momfulness

Nou net even de druppels gedaan. Hij kan er beter door ademen maar is nu al 2 uur ontroostbaar aan het huilen. Normaal krijg ik hem altijd wel getroost.
    Hij heeft verder geen verhoging,

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

kun je gewoon bij de drogist halen. die zijn apart voor baby's. Die mogen gewon gegeven worden.

16. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant

Ik denk dat Ellen de zoutoplossing bedoeld. de 0.25 is hier alleen op recept van de HA verkrijgbaar en niet bij de drogist. Ik zou dus even de HA bellen.

17. Kletskous

ik had laatst van de ka neusdruppels gehad met een klein beetje xylometazoline of hoe het ook heet erin. René blijft last houden van een verstopt neusje. Maar this ook niet echt super weer buiten. Heeft hij de ene verkoudheid gehad komt de andere er alweer aan.
    Ze zijn zo vatbaar. Maar ik blijf nu gewoon doorgaan met de neusspray van oltrivin en ik moet zeggen dat het nu wel wat beterder gaat. Hij krijgt nu ook zijn eerste tandjes dus daar zal het ook wel mee te maken hebben dat het nu wat langer duurt.

18. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    pas aub op met otrivin! van de baby-zout-water variant weet ik het niet, ik denk dat die onschuldig is, maar het schijnt dat de "gewone" otrivin zorgt dat je slijmvliezen in je neus OPLOSSEN!! dus niet slinken, maar echt wegschroeien. Dat kan je dus never nooit terugdraaien. Elke andere spray huismerk, apotheek, ander merk is prima. Ik heb dit als ex-artsenbezoeker ooit van verschillende onderzoekers en ook artsen gehoord (en ik prees niet eens een neusspray aan, haha), ben dus zelf geen expert, maar neem het zekere voor het onzekere. Dus pas aub op!!

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Zo duur :$ Ik had laatst ook die 0.25 variant en die was maar 4 euro. Hier bij de apotheek mag je hem gewoon vrij kopen.

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb in het ziekenhuis zoutoplossing gekregen en nu heb ik een zoutoplossing neusspray...hij vind het vreselijk (1 minuut) maar het werkt wel...het snot komt gelijk los!

Deel Deze Pagina