1e tandje, hoe oud??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marjonz, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjonz

marjonz Lid

25 okt 2007
    73
    1
    0
    onze kleine meid begint steeds meer te kwijlen en zit de hele tijd met 2 vingers in haar mond te kauwen.
    en nu had ze gister en vandaag een diarree luier. en ze heeft voorin een heel klein wit stipje zitten,maar je voelt nog niks.
    zou ze haar 1e tandje krijgen?? of is dit erg jong?
    ze word deze week pas 4 maanden.

was ff benieuwd wanneer jullie kleintjes hun 1e tandje kregen.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier met 5 mnd 1 wk. Maar behalve een wit puntje ook een opgezet kaakje. Diarree kan van wel meer dingen komen dan alleen tandjes ;)

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    zoonlief met 7,5 maand, dochterlief pas met 9,5 maand.

4. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    mijn kleine is volgende week vrijdag 5 maanden. ik heb het idee dat der tandjes eraan komen, maar weet het niet zeker...

5. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    ikzelf en mijn 2 broers hadden trouwens met 3 maanden het eerste tandje ;)

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Mijn dochter had met 3 maanden 2 ondertanden, en voor haar 1e verjaardag haar al een compleet gebitje

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje kwijlt al 2 weken heel erg en kauwt heel erg op zijn handen/trui!
    Heeft ook een klein wir plekje op zijn tandvlees, maar voel verder niks met mn vingers en hij is natuurlijk nog erg jong maar wie weet.....
    Dus ik lees ff mee!

8. 894hi

894hi Niet meer actief

mijn dochtertje heeft vanaf haar geboorte al een wit puntje onderin ... maar die is nog lang niet door.

wel begint ze nu steeds meer te kwijlen dus we zullen zien...

geen iedee waneer echt de eerste tantjes bij de meeste komen

9. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Anoeska was 10 maanden toen de eerste 2 tanden door kwamen, ze is nu 14 maanden en ondertussen 8 tanden verder. Ze krijgt ze elke keer met 2 tegelijk.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier zure poepluiers, veel kwijlen, verhoging en rode wangen. Het tandvlees aan de onderkant is dik, rood en opgezet en de plekken waar de tanden aankomen vertonen witte strepen. Laat ze maar komen! O ja, en slecht slapen!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    witte puntjes duiden vaak op talgkliertjes... Het kwijlen en alles in de mond proppen, is ook een belangrijk 'symptoom' van beginnende werking van de speekselklieren.
    Hier ook alles gehad, ook de zure luiers met 4 maanden. Maar nee hoor, haar eerste tandje had ze pas met 8,5 maand.

12. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    Hier nu pas, ik dacht ff dat ze niet meer zouden komen haha.
    ze is erg huilerig, rode wangen, kwijlen (ENORMMMM), vinger in de mond en duidelijk 2 tandjes iets te zien.
    volgens mij komt 'gemiddeld' het eerste tandje rond de 6 maanden. Maar je ziet wel dat het nog erg lang kan gaan duren. Ik heb nu 9 maanden lang gedacht elke keer dat er wat was er een tand door zou komen.

13. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier gisteren en vandaag eindelijk de eerste en tweede tand, 1 onder en 1 boven.....het heeft lang geduurd!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hihi, lastig hè om te bepalen.

Hier de eerste tandjes met ruim 9 maanden en inmiddels zijn dat 8 tanden en 4 kiezen bij 14 maanden!

15. mensis1978

31 okt 2008
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    amsterdam
    Mijn zoontje is nu 6,5 maanden en hij heeft al 2 tandjes. De eerste kwam met 5,5 maand de tweede kwam er gelijk achteraan.

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Alle kinderen krijgen rond de tijd van 3 maanden deze periode... overal op bijten, zeveren, vingers in de mond noem het maar op... Hier was dat ook zo & je leest het heel veel!

Eerste tandje was hier met net 6mnd en tandje 2 zat er binnen een week ook!

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

de eerste met 5 maanden en deze week is de 8ste doorgekomen.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik wil niet op scheppen ;) Maar mijn zoontje werd geboren met een tand dus het kan al zo snel zijn haha..

Maar over het al gemeen krijg hij de rest van zijn tanden met 6 a 7 maanden.

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

pnirmal, waarom is dat opscheppen? Hahaha of een 1e tandje nu met de geboorte of met het jaar komt... so be it ;)

Natuurlijk kan dat.. alleen is het meer uitzondering dan regel & is het wel zo dat alle kindjes rond de 3 maanden gaan knauwen, zeveren noem het maar op... wat niet wil zeggen dat ze geen tandjes krijgen op dat moment, maar vaak komt het dan toch nog later!

20. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Mijn dochtertje was 3 maanden toen ze haar eerste 2 ondertandjes kreeg, dus het kan goed hoor!

Deel Deze Pagina