Dag dames, Voor mijn examen NL spreken moet ik een monoloog houden over een boek. Omdat ik de opleiding tot verpleegkundige GGZ volg, moet het boek een medisch thema hebben en in mijn geval een psychische onderwerp! Iemand ideeën voor een leuk lekker leesboek. Ik heb: Wij zijn allemaal gek. Ik heb je nooit een rozentuin beloofd. En Veronika besluit te sterven Alleen ze lezen alle drie niet echt lekker door. Iemand nog andere tips??
Meneer en Mevrouw zijn gek van Yvonne Keuls Hersenschimmen van J. Bernlef (al is dit meer over dementie)
Dubbelrol van john maxim bol.com | Dubbelrol, John R. Maxim | Boeken Al weet ik niet of dat medisch genoeg is het leest in ieder geval wel makkelijk weg
Moet het voor volwassenen zijn? Eén-nul voor de autisten van Karlijn Stoffels leest goed weg, maar dat is wel een C-boek (jeugd). Hersenschimmen van Bernlef leest inderdaad ook makkelijk weg. Mooi verhaal ook! Misschien kun je een lijstje met onderwerpen plaatsen? Dan kan ik iets gerichter nadenken.
hihi haal gewoon een bouquetreeks doktersromannetje Ik vond Rode Sneeuw In December een prachtig boek. Of schijndood. beide van Simone vd Vlucht. Beide boeken gaan over de pest.
Kerstbomen in de hel. Over een vrouw die door een misdiagnose opgenomen wordt in eenpsychiatrisch ziekenhuis
Is dit mijn kind? van Nicola & Christopher Stevens super mooi boek, leest heerlijk weg en is gewoon heel mooi geschreven. Marya Hornbacher; het rijk der schimmen ook een heel goed boek!
Hersenschimmen van Bernlef, heb dat voor mijn lijst gelezen en vond het echt prachtig. Gaat over dementie.