ik weet het, er zijn genoeg topics over dit onderwerp, en ik heb heel internet al afgestruind, maar wil raad van medemama's... zoonlief is ruim 8 maanden, ruim 10 kilo, grof gebouwd (voor die dat willen weten) kan zelf zitten, ruim een half uur lang, lekker spelen... Ik zie overal en hoor overal : vanaf 9 maanden kunnen ze mee op de fiets, maar men is hier verbaasd dat hij nog niet mee gaat, en als ik om me heen kijk zie ik inderdaad fragielere en kleinere kindjes mee op de fiets. Zijn wij te voorzichtig? Is die 9 maanden grens ruim genomen...? Als ik durf, durf ik denk ik niet verder dan 2 straten... Wat is wijsheid? Ik weet het je kunt niet voorzichtig genoeg zijn maar wordt wel erg enthousiast van al die mensen die vinden dat het al kan...
Als hij uitzichzelf zitten gaat, kan hij mee op de fiets. Blijven zitten nadat hij in zitstand gezet is door een ander telt niet. Pas als hij zelf gaat zitten is zijn ruggetje stevig genoeg en dan nog kun je het beste korte stukjes fietsen en/of hobbels vermijden.
Ben ik niet helemaal mee eens. In principe is zelfstandig kunnen blijven zitten voldoende. Toch zou ik geen risico willen nemen en toch de 9 maanden afwachten. Mijn zoontje kon pas met 12 maanden zelf gaan zitten, maar zal met8 maanden al heel stevig.Met 9,5 maand zijn we op de fiets gegaan, nadat de fysio had gezegd dat het wel kon.
Een kindje kan tussen 6 - 12 maanden al mee op de fiets als het zelf kan zitten. Hij kan lekker mee voorop, totdat hij 15 kilo weegt. Wij namen Vera ook al wat vroeger mee en gingen eerst kleine stukjes fietsen (half uur). Veel plezier met de kleine! Wat zal hij zijn ogen uitkijken.
Ik heb nana ook sinds 2 weken mee op de fiets, ze kruipt en gaat ook al zelf zitten, dus vind dat ze er wel aan toe is.
Die van ons gaat niet zelf zitten maar we mogen wel met hem fietsen. Wel opbouwend. Eerst 5 minuten zeg maar. Maar anders komt het er geloof ik voorlopig niet van, want aanstalten maken om te gaan zitten doet hij niet, is te druk met staan enzo. Die van mij was 11 maanden toen ik voor het eerst met hem ging fietsen, maar ook omdat het weer niet mooi was en ik geen goede fiets had. Ik zou denk ik anders met 9 mnd langzaam zijn begonnen (wat ook mocht van het CB).
Dan geef je toch geen antwoord?? Ik ben ook benieuwd, mijn zoontje is midden in de zomer 8 / 9 maanden, zou het heerlijk vinden als hij dan mee kan op de fiets
persoonlijk zou ik niet precies meer weten, wanneer mijn zoontje op de fiets ging. Maar toch wel eerder dan 8 maanden., volgens mij toen hij begin 7 maandjes was
Laatst las ik op dit forum echt een creepy verhaal over een kindje dat te vroeg mee was gegaan op de fiets. Zoals ik er nu in sta, neem ik hem denk ik pas mee als ie 9 maanden oud is.
Helin en Mert gingen al mee met 6 maanden op de fiets. Ik heb het wel opgebouwd met iedere keer vijf minuten langer.
6 maanden vind ik wel vroeg hoor, Yke is het nu ook, maar die zie ik nog niet voorop de fiets zitten..
Ik zou het doen hoor. Mason kon met 6 maand heel goed zelf zitten, ( rustig een uur achter elkaar) Wij zijn ook zo rond de 7 maand op de fiets gegaan hoor. Als je gata ,veel plezier
Ik vraag me wel eens af of we het wel goed doen met hoe we ons dochterje laten zitten en spelen (natuurlijk heel voorzichtig, maar dan nog...) Wat kan er gebeuren als je dingen te vroeg doet? Acute schade, verkeerde groei, ...?