Hallo allemaal, Nu is mijn meisje al bijna 6 maanden, maar misschien heeft iemand anders hier iets aan.. Vanmiddag bij de apotheek wilde ik meteen zonnebrandcrème meenemen voor mijn meisje. Eentje zonder troep en bescherming factor 50. Ik dacht, altijd goed. Vertelde die apothekersassistente mij dat kindjes tot 6 maanden helemaal niet daarmee ingesmeerd mogen worden. Ik wist er niks van (nooit ergens gelezen, gehoord) en heb haar met dat mooie weer gewoon ingesmeerd met proefmonstertjes (ze kreeg gelukkig nergens last van). Volgens die mevrouw mag ze ook helemaal nog niet in de zon. Dat begrijp ik wel, maar ik smeer haar ook in de schaduw in.. Je kunt ze toch moeilijk met mooie weer alleen maar binnen houden.. Nou goed, weer een heel verhaal, maar misschien toch voor andere moeders van kleine baby's; goed opletten hoe je kindje op de crème reageert..
Maar wat moet je dan? Ik heb Julia toen ook nog niet ingesmeerd (waren de eerste maand natuurlijk weinig buiten en toen werd het al minder lekker weer), maar is het slecht dan? Ik doe nu ook gewoon kids zonnebrandcreme, gaat prima!
Nou ja, die vrouw zei ook, natuurlijk liever last van de zonnebrandcrème dan een verbrand huidje. Toen ik zei dat mijn meisje niet heeft gereageerd op het proefje zei ze dat ik dan gewoon kon blijven smeren. Maar zij moest adviseren pas na 6 maanden, en anders eerst een klein plekje uitproberen. Ze zei dat je ze tot 6 maanden het beste binnen kon houden met mooi weer... (ik voelde me weer eens ontaard haha)
Had je een gewone voor volwassenen? Misschien doelde ze daar op? Ik heb zonnebrand voor kinderen van Zwitsal. Daar heb ik nog nooit iets over gehoord.
Er is de laatste tijd een hoop te doen over zonnebrand (ook voor volwassenen). Voor diegenen die het interessant vinden: nu.nl/lifestyle | Ruim helft anti-zonnebrandmiddelen beschermt onvoldoende In het artikel staat ook een link naar het onderzoek zelf. Ik wist wel dat ze afraden om baby's jonger dan 6 maanden in te smeren, hoe kan ik me niet herinneren. Misschien omdat ik in het buitenland woon en het hier bijna dagelijks zonnig is en daardoor meer een issue. In ieder geval; ik heb een zonnebrand bij de natuurwinkel gekocht van Mommy Care (Mommy care - Prevent stretch marks , Post pregnancy and diet cream ,Pregnancy Blemishes Cream ,Pregnancy shea butter , Pregnancy almond oil , swollen feet cream.) waar ik heel tevreden mee ben. Vooral omdat ie organisch is maar ook omdat hij heerlijk ruikt (alsof mijn dochter dat iets kan schelen )
Ik heb Vigo ook gewoon wel ingesmeerd met mooi weer. Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo, je zet je kind sowieso niet in de volle zon.
ik wist dit helemaal niet. emma is weleens ingesmeerd met baby zonnebrandcreme toen ze jonger als 6 maanden was. We hebben de zonnebrand toen in de apotheek gehaald en ze zeiden er niks van (Emma was toen zelfs mee).
een kort "onderzoekje" op internet wijst uit dat mijn "kennis" niet langer klopt, dus geen zorgen smerende moeders.
Het staat op de tube, zo wist ik het. Maar ja, je moet toch wat... dus mijn dochter is gewoon ingesmeerd toen ze ca. 3/4 maanden was. Want het was een erg warme zomer, en in de schaduw kunnen ze net zo goed verbranden.... Ik ken in ieder geval een kindje dat in de schaduw zo erg verbrand was dat ze naar Beverwijk Brandwonden centrum moest. En dat babytje was toen 1 maand oud.