Morgen verhuizen met zoontje van 11 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BuffySummers, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Morgen gaan wij verhuizen naar ons nieuwe paleisje!
    We zijn natuurlijk erg blij. Maar dit is voor het eerst dat onze zoon zonder ons op de kamer moet gaan slapen.
    Hij is de laatste dagen al wat van slag, door o.a prikjes, maar ook omdat hier natuurlijk alles veranderd is, veel gesleep met hem doordat we hier dingen moesten doen maar ook in het nieuwe huis (hadden geen oppas).

Nu zou ik graag advies willen over wat we het beste kunnen doen mbt het slapen. Hij heeft dus 11 maanden bij ons op de kamer geslapen omdat we maar 2 kamers hadden. Nu hebben we meer kamers en hij dus ook een eigen kamer!
    Maar ik ben bang dat hij daar niet gelijk slaapt. Zelf zit ik erover te denken om hem eerst alleen overdag daar te laten slapen en s avonds toch nog bij ons. Wat zouden jullie doen??

gelijk even een foto van zn kamertje:D

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Denk dat het inderdaad het beste is om eerst overdag te doen, is anders ook zo sneu om hem gelijk in het diepe te gooien!

Wat heerlijk trouwens dat jullie een nieuw huissie hebben :D

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Leuk kamertje!!

Ik zou gewoon direct beginnen zodra zijn eerste slaapje is..

4. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    #4 Ummy, 1 mei 2010
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
    Hai!!!

Wat een prachtig kamertje!! Zelf zijn wij ook een tijdje geleden verhuisd en onze dochter heeft erg moeten wennen aan haar nieuwe kamer, vooral s´nachts. Lichtje aan, lichtje uit...deur open, deur dicht..het maakte allemaal niet uit, zo´n 3 weken was het s´nachts wel een aantal keer eruit om haar te troosten. De middagslaapjes waren overigens geen probleem.
    Nu sliep ze in het oude huis ook alleen op haar kamer, dus ik heb daar geen ervaring mee
    maar ik zou gewoon kijken hoe je zoontje reageert, in eerste instantie in zijn kamertje en als hij daar niet kan slapen, gewoon lekker bij jullie de komende weekjes,
    het is al zo indrukwekkend voor die kleintjes, een nieuw huis met andere geluiden enzo!
    Sterkte ermee en natuurlijk veel geluk in jullie nieuwe huis!
    Liefs,

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Thnx voor jullie reacties! We zijn superblij met ons nieuwe huis:D.

Gelijk in het diepe gooien vind ik zelf ook niet zo een fijn idee. Daarbij komt dat we zelf ook met wat dingen kampen en alle stress enzo van de verhuizing, ik moet weer gaan werken ben nu therapeutisch dus is al erg zwaar (geestelijk).
    Als ik er dan tig keer uit moet omdat hij overstuur is schieten we ook niks mee op.
    Onze zoon is erg gevoelig en zeker voor prikkels dus dit zal al heel heftig zijn voor hem.

6. tulip

tulip Niet meer actief

hoi, gaaf kamertje zeg en leuk dat jullie gaan verhuizen.
    Je hoeft het natuurlijk niet te forceren, maar toch zou ik het meteen proberen, als het niet werkt dan merk je dat toch snel genoeg en kun je hem alsnog bij jullie leggen. Ik merk vaak bij mijzelf dat ik allerlei beren op de weg zie als het om mijn dochtertje gaat maar dat zij dat niet zo ervaart. Misschien geldt dat voor jullie zoontje ook wel.

7. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    wij zijn vlak voor kerst verhuisd, ons zoontje was toen 7 maanden en ook voor het eerst op zn eigen kamertje. hij was in eerste instantie erg van slag (we hadden hem gewoon meteen in zn eigen bedje op eigen kamertje gelegd) en ik merkte gewoon dat ie echt bang was omdat ie zzn dingetjes wel herkende maar het klopte niet. wat ik heb gedaan is hem uit zn bedje gepakt en alles maar dan ook alles in huis benoemen. hem meenemen naar elke kamer en ookal begrijpen ze het niet, gewoon alles uitleggen. van dit is mama en papa's kamer, mooi gordijn blabla en toen we het hele huis door zijn gelopen en ik hem weer in zn bedje had gelegd was het ook goed. sindsdien slaapt ie ook goed, zowel overdag als 's nachts.
    ik denk dat dit erg belangrijk is voor kleintjes. heb ook het idee als je ze eerst alleen overdag neerlegt dat het langer duurt en ook moeilijker is voor ze om te wennen.
    succes!!!!

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    We zijn gisteren verhuisd. Hij heeft goed geslapen! Hij wilde eerst niet in zijn kamertje dus heeft hij bij mn vriend gezeten. Hij is toen in slaap gevallen en werd vanochtend pas weer wakker!!:D
    Net heeft hij ook in zijn kamertje geslapen dus komt helemaal goed.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen.

9. firegirl

firegirl Niet meer actief

Wat goed zeg! Hoop dat het nu gewoon meteen zo blijft voor jullie!

10. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Kijk, dat is hartstikke fijn! Hopelijk slaapt die de komende tijd ook zo goed!
    Liefs,

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het inslapen is nog een ramp. Hij wil niet in zn eigen bed inslapen. Hij was vandaag bij mij op de arm in slaap gevallen maar is net weer wakker geworden helemaal overstuur...:(
    Nu zit hij dus bij mn vriend.
    Hoop dat hij snel gewend is..

12. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik hoop voor je dat je zoontje snel zal wennen!
    Mijn dochtertje sliep bij ons op de kamer tot haar eerste jaar.
    Daarna deed ik haar ook in haar eigen kamertje.
    Dit was in het begin wel ff wennen voor haar maar na een paar huilbuien ging dit ook wel weer.

Deel Deze Pagina