Ontstoken oogje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jipper, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik vermoed dat mijn zoontje een (beginnend) ontstoken oogje heeft. Het oogwit is niet echt wit (beetje rozig), er zit steeds groene prut in z'n ooghoek en de rand onder z'n oog is ook een beetje rood. Geloof niet dat hij er echt last van heeft, maar moet ik het even aankijken en voorzichtig schoonmaken met wat lauw water of morgen toch even contact opnemen met de HA? Wat zouden jullie doen?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Meestal gaat het vanzelf over. Met (afgekoeld uiteraard) gekookt water en een watje schoonmaken, ik doe dit 's ochtends en 's avonds. Eva heeft nu namelijk last van 2 ontstoken oogjes sinds een paar dagen, maar het gaat al iets beter. Alleen had ze gisteravond erge jeuk aan haar ogen en bleef maar wrijven. Als de jeuk was gebleven had ik er wel iets voor gehaald.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Af en toe schoon maken met wat water en een watje/wattenschijfje of af en toe een druppeltje borstvoeding erin doen.
    Mocht het toch blijven, dan zou ik even naar de huisarts gaan.

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik ben er ook mee naar de huisarts geweest, hebben een beetje prut eruit gehaald en opgestuurd naar een lab. Geen gekke uitslag gekregen, dus het moest vanzelf over gaan. Heel toevallig is het meteen overgegaan toen hij bij de prikjes zooo hard moest huilen met dikke tranen. De volgende dag was het over, net of het traanbuisje nu schoon is....

Verder idd goed schoonmaken met lauw gekookt water, 1 a 2 keer per dag.

5. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    druppel BorstVoeding!

echt geloof me het is HET wondermiddel tegen ontstoken oogjes! ik had alles geprobeerd tot een vreemde vrouw in het ziekenhuis tegen me zei: ach ze heeft ontstoken oogjes, een druppel BV helpt wel.

dus ik dacht eerst: nou vreeeemdd!

toch stiekem geprobeert en WAUW! het was meteen over! geen gekloot meer, gewoon weer normale oogjes!

daarna nooit meer last van gehad.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben dat dus vergeten net van de borstvoeding... was het wel van plan :(. (ben inmiddels 2 weken gestopt met de borstvoeding, maar heb nog genoeg melk ;))

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Sja, dan moet je wel borstvoeding hebben... :( Maar goed, toch bedankt voor de tips! ;) :)

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik maak het bij onze dochter altijd schoon met afgekoeld uitgekookt water met een hydrofiele luier. Na twee dagen is ze er helemaal vanaf.

p.s. altijd van buiten naar binnen wrijven

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Hoi
    Inderdaad goed schoonhouden. En ja borstvoeding werkt echt super. Maar ja, moet je het inderdaad wel hebben. Als het niet overgaat kun je via de assistente van je huisarts als het goed is een recept krijgen voor oogdruppels (gel) zonder naar de huisarts te gaan. Zo werkt het bij ons in ieder geval. Succes

10. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hier ook gewoon met lauw (gekookt ) water en als het echt heel erg is dan met druppels via de HA

11. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik had altijd zelf last van ontstoken ogen, echt een hel was dat want niks hielp. het had er wel 2 weken last van

Tot ik op internet las om een druppeltje babyshampoo te gebruiken.

ik doe dan water uitkoken en een druppeltje babyshampoo (prikt niet) en dan met een wattenstaafje langs de oogleden schoonmaken. dit is echt een wondermiddeltje. Ik gebruik het ook bij mijn kinderen en het helpt echt altijd.

Deel Deze Pagina