Ik vermoed dat mijn zoontje een (beginnend) ontstoken oogje heeft. Het oogwit is niet echt wit (beetje rozig), er zit steeds groene prut in z'n ooghoek en de rand onder z'n oog is ook een beetje rood. Geloof niet dat hij er echt last van heeft, maar moet ik het even aankijken en voorzichtig schoonmaken met wat lauw water of morgen toch even contact opnemen met de HA? Wat zouden jullie doen?
Meestal gaat het vanzelf over. Met (afgekoeld uiteraard) gekookt water en een watje schoonmaken, ik doe dit 's ochtends en 's avonds. Eva heeft nu namelijk last van 2 ontstoken oogjes sinds een paar dagen, maar het gaat al iets beter. Alleen had ze gisteravond erge jeuk aan haar ogen en bleef maar wrijven. Als de jeuk was gebleven had ik er wel iets voor gehaald.
Af en toe schoon maken met wat water en een watje/wattenschijfje of af en toe een druppeltje borstvoeding erin doen. Mocht het toch blijven, dan zou ik even naar de huisarts gaan.
Ik ben er ook mee naar de huisarts geweest, hebben een beetje prut eruit gehaald en opgestuurd naar een lab. Geen gekke uitslag gekregen, dus het moest vanzelf over gaan. Heel toevallig is het meteen overgegaan toen hij bij de prikjes zooo hard moest huilen met dikke tranen. De volgende dag was het over, net of het traanbuisje nu schoon is.... Verder idd goed schoonmaken met lauw gekookt water, 1 a 2 keer per dag.
druppel BorstVoeding! echt geloof me het is HET wondermiddel tegen ontstoken oogjes! ik had alles geprobeerd tot een vreemde vrouw in het ziekenhuis tegen me zei: ach ze heeft ontstoken oogjes, een druppel BV helpt wel. dus ik dacht eerst: nou vreeeemdd! toch stiekem geprobeert en WAUW! het was meteen over! geen gekloot meer, gewoon weer normale oogjes! daarna nooit meer last van gehad.
Ik ben dat dus vergeten net van de borstvoeding... was het wel van plan . (ben inmiddels 2 weken gestopt met de borstvoeding, maar heb nog genoeg melk )
Ik maak het bij onze dochter altijd schoon met afgekoeld uitgekookt water met een hydrofiele luier. Na twee dagen is ze er helemaal vanaf. p.s. altijd van buiten naar binnen wrijven
Hoi Inderdaad goed schoonhouden. En ja borstvoeding werkt echt super. Maar ja, moet je het inderdaad wel hebben. Als het niet overgaat kun je via de assistente van je huisarts als het goed is een recept krijgen voor oogdruppels (gel) zonder naar de huisarts te gaan. Zo werkt het bij ons in ieder geval. Succes
ik had altijd zelf last van ontstoken ogen, echt een hel was dat want niks hielp. het had er wel 2 weken last van Tot ik op internet las om een druppeltje babyshampoo te gebruiken. ik doe dan water uitkoken en een druppeltje babyshampoo (prikt niet) en dan met een wattenstaafje langs de oogleden schoonmaken. dit is echt een wondermiddeltje. Ik gebruik het ook bij mijn kinderen en het helpt echt altijd.