8 mnd, hoeveel slaapjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Life in Pink, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Mamma's,

Mijn dochter van 8 maanden slaapt tot zo'n 6-7 uur in de ochtend. Na een uur of 2 wakker te zijn geweest is ze al weer erg moe en slaapt ze een uurtje. Daarna is ze weer een uur of 2 a 3 wakker en dan slaapt ze weer 1, soms 2 uur. Dan eind van de middag red ze het vaak niet tot het avondeten, dus gaat ze nog een keer slapen. Ook weer 1 a 2 uur. Thuis lijkt dit echt een vast ritme, terwijl ze op het kdv dus veel minder slaapt. Slaapt ze thuis teveel voor haar leeftijd??

Groet Snoozie

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik denk dat Dean toen nog 2 keer sliep. dat doet hij nog steeds.
    Wat is te veel? Als zij het nodig heeft vind ik het niet te veel!

3. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Mijn zoontje sliep met 8 maanden ook nog 3 keer. Hij was elke keer 2 uur wakker en daarna 2 uur slapen. Met 9 maanden ben ik overgegaan naar 2 slaapjes, maar dat duurde ook ff totdat hij dat echt goed volhield, dus soms sliep hij nog 3 keer.
    Op het kinderdagverblijf slaapt mijn zoontje ook minder. Hij heeft meer afleiding waardoor hij het langer volhoudt om wakker te blijven en hij wordt sneller wakker van andere kinderen.
    Ik zou gewoon kijken wat jou dochter aan slaap nodig heeft en daar een beetje een ritme in zoeken. Je merkt het vanzelf als ze minder wil slapen.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is alweer 9 maanden en slaapt minimaal 2 x en soms 3 keer op de dag.
    Hij wordt rond 7:00 - 7:30 wakker en wil dan rond 10:00 er echt weer in, dan slaapt hij een uur tot anderhalf uur. Om half 2 wil hij wel weer naar bed en dan weer anderhalf à twee uur. Soms is hij aan het einde van de dag ook nog moe en dan gaat hij rond 5 uur - half zes nog even naar bedje toe voor een half uurtje.

Elk kind heeft een andere slaapbehoefte en als hij / zij goed groeit en lekker vrolijk is, is er niets aan de hand. Dat er op een KDV minder wordt geslapen is niet vreemd, daar is zo verschrikkelijk veel afleiding! Je hebt als kind helemaal geen tijd om te slapen!

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wendy slaapt snachts redelijk door. Meestal rond 6 wakker, vandaag n keer rond 7.
    Dan rond 11 uur/12 uur wil ze weer even slapen en dan ligt ze er zo'n 1 a 2 uur in (ligt er n beetje aan hoe moe ze is en of er buiten veel gebeurt ivm herrie)
    Dan is ze wakker tot n uurtje of 4 en begint ze n beetje te miepen, maar echt slapen doet ze dan pas rond 5 uur een uurtje tot anderhalf. En dan gaat ze om 8 a 9 uur weer naar bed afhankelijk van hoe de uurtjes er die dag uit zagen en hoeveel ze gedaan heeft/mee gemaakt heeft en hoe goed dr broers naar bed gaan (hebben soms een duwtje in de rug nodig...zucht)
    Zoiets deden mn andere kinderen ook al hadden die uit zichzelf een strakker ritme. Vooral mn 2e daar kon je de klok op gelijk zetten.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Mijn dochter van 8 maanden slaapt overdag 2 slaapjes van per keer meestal 1,5 a 2 uur

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Dank voor de reacties. Ik kijk inderdaad gewoon naar de vermoeidheidstekens en breng haar dan naar bed. Dat is zo na 2 a 3 uur wakker te zijn geweest. Dus dan zal ze het echt nog wel nodig hebben. Alleen zitten ze op het kdv steeds van "ze wordt natuurlijk ouder nu en zal wel minder slaap nodig hebben en straks met 1 jaar slapen ze nog maar 1 keer' . Al kan ik me nog nauwelijks voorstellen dat er binnen 4 maanden ineens 2 slaapjes af gaan?? Althans, soms gaan die dingen natuurlijk super snel ineens.

We zullen wel zien, ik blijf haar gewoon volgen...

Groet Snoozie

8. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Hallo

Caitlyn is nu bijna 10 maand en heeft haar slaap hard nodig..

Rond 7 uur ontbijten wij en rond 9:30 gaat na bed voor klein uurtje...
    Rond 12:00 broodje eten met een fles en dan even nog spelen en dan rond 13:00 lekker naar bedje toe....
    heel soms slaapt ze rond 16:00 ook nog even 30 min..

Dus wij zitten ook nog steeds op 2 slaapjes hier... en soms dus 3

Deel Deze Pagina