Mijn dochter van 2 jaar en 8 maanden peutert vaak in haar neus, maar het ergste is ja nog dat ze het ook in haar mond stopt. Nu probeer ik alles om haar dit af te leren, maar niks lukt. Hebben jullie misschien tips, vind het gewoon vies.
er niet op reageren en je hoofd wegdraaien. Mijn peuterdametje doet dat ook en juist extra wanneer we kijken. Dan stopt ze het echt heeeeeeel uitgebreid in haar mond en dan zegt ze met een grote glimlach: Mmm jammie, lekker hoor mamma!! (en dan dat handje bij dr hoofdje, dat gebaar van 'lekker') Als ik juist niet kijk of mijn hoofd wegdraai dan doet ze het niet. Dan gooit ze haar snotje weg (in de prullenbak of ze pakt een doekje).
Hier ook een die ongegeneerd in zijn neus zit te boren. Gelukkig eet hij het niet op. Hier is het moeilijk af te leren, want zijn voorbeelden zitten ook wel eens in hun neus te boren .....
hier doet dévana het ook hoor. en als je dan tegen haar zegt:dévana niet boren,dan stopt ze ieder neusgat een vinger,zovan ik kan het ook met 2 vingers hoor. dus wij zeggen hier ook niks meer. nu doet ze het al een stuk minder.
valentijn was ook al heel erg lang aan t peuteren en heb het afgeleerd in 1 dag!! heb leuke zakdoeken van cars gekocht en heb gezegd als jij wil peuteren ga je met het zakdoekje op de bank zitten waarschijnlijk was hem dat te veel moeite want hij vond het hele gepeuter in zn neus niks meer aan dus niet afleren, gewoon een plekje geven waar het wel mag... gegarandeerd dat het werkt