Lastig punt altijd, traditie en je eigen gevoel. Kan zo in elkaar overlopen maar dat is ook niet erg denk. Als jij het een mooi gebaar naar je vader vind en er zelf ook gelukkig van wordt waarom niet? Ik vind het zeker als het bij een bepaalde cultuur hoort erg sierlijk.
Ik ga er denk ik gewoon over nadenken en over een tijdje doe ik wat ik wil! Klinkt heel tegenstrijdig maar aan de ene kant ben ik trots op m’n afkomst en ook; ik doe altijd gewoon wat ik zelf wil.
Ik zou dit puur alleen voor hun niet doen. Ik doe sommige dingen ook niet uit respect voor m'n ouders. Maar dit vind ik nogal wat, iets opvallends in je gezicht en ben je hem over een aantal jaar zat zit je daar met een gat/litteken.
Ik ben gewoon de 8 jaar strijd zat waarbij ik wilde bewijzen dat ik altijd mijn eigen hart zou volgen. En nu ben ik ook niet vies van piercings etc maar zou dit nooit enkel voor een ander doen. Punt is dat ik die connectie met familie dus zeker voel..
Ik zit dus even foto’s te bekijken van m’n oude tel (kan niet slapen) en heb dus eerder een septum gehad. Dat was ik even vergeten haha (tussenschot neus). Maar dat was enorm irritant want ik kon toen absoluut m’n neus niet snuiten en had altijd een halve verstopte neus
Ik heb zelf een neuspiercing en dan een ringetje. Ik vind het leuk, maar niet altijd. Ik heb hem al jaren en het is net als een oorbel. Ik kan hem gewoon weer doorprikken. Hij groeit niet dicht. Mijn zoontje van 12 vindt het trouwens vreselijk, net een koe mam. Mijn man vindt het sexy
Ze plaatsen dit als een piercing en schiet niet, dus je kan zelf kiezen wat je erin wilt, hier kom ik niet eens draaien. Daarnaast hebben ze bij mij de eerste keer op een bloedvat gezet (geen aanrader..) en de tweede keer was goed gegaan. Nu zijn ze al weer 20 jaar uit maar je ziet er niets meer van, je hoeft ze ook niet te camoufleren.
Wat me vooral opvalt is dat je opeens een heel ander taalgebruik hebt dan in je andere posts. Andere emoties of jonger taalgebruik? Misschien iets om over na te denken. Ik vind een neuspiercing zelf vaak elegant staan. Maar zou het wel alleen doen wanneer je het zelf wilt.
Ik heb jarenlang een neuspiercing gehad. Deze heb ik er uitgehaald toen de oudste geboren werd. Ik weet niet waarom, maar ik vond het niet meer passend. Je ziet er nog maar weinig van. Als ik jou was, zou ik het gewoon proberen. Bevalt het niet, dan is ie er ook zo weer uit. En vooral de eerste tijd groeit het heel snel weer dicht.
Ik vind neuspiercings bij vrouwen met een gladde neus vaak mooi. bij mezelf zou het bijv niet staan, mijn gezicht is te druk; moedervlekken, andere vlekjes, ronde neus.. dat wordt dan een chaos (vind ik dan hè). Maar goed. wat ik alleen niet begrijp is dat je hem op je 31ste voor je vader zou laten zetten. Ik ben het een beetje met @Kolibrie2 en @Emsy eens: Je springt een beetje van hot naar her in je emoties. Alles oké?
Dat valt mij ook op in je posts hier, je "klinkt" anders dan normaal, gaat alles goed? On topic: ik vind een subtiele neuspiercing best mooi staan, zeker als het een cultuurding is. Als het goed voelt, lekker doen!
Okee, ik vind piercings vreselijk. Ik reageer toch, omdat dit niet direct om de piercing gaat, maar om het principe. En aangezien je ook aangeeft dat jij piercings niet erg vind, gaat het ook niet om die discussie. Dan zou ik het je namelijk absoluut afraden. Maar nu: Ik zou het juist een mooi gebaar vinden naar je vader toe om het wel te doen. Ook al is het iets als wat je uiterlijk goed ziet. Omdat je daarmee laat zien dat je vader en zijn mening belangrijk voor je zijn, al ben je het er misschien niet altijd mee eens. Ook mooi om dat uit te leggen naar je kinderen toe. Laten zien dat je luistert naar je vader en hem en zijn mening respecteert al zal je ook anders over dingen denken. Er zijn ook dingen die ik doe of laat uit respect voor mijn ouders en hun mening. Al ben ik het er misschien niet altijd helemaal mee eens. Uiteraard moet het wel redelijk blijven en niet tegen mijn principes en gevoelens ingaan, dat is dan weer geen goed voorbeeld als je door iemand anders over je eigen grenzen heen gaat.. Maar dat is hier niet aan de orde begrijp ik. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt en wat de doorslag geeft voor jou.
Ik vind neuspiercings echt super leuk, als puber gehad een jaar (en toen ging hij er tijdens zwemmen uit, en was kwijt, snel geprobeerd een oorbel van een vriendin erin te stoppen om ‘m open te houden - maar was al te laat, echt binnen enkele minuten was het van binnen al weer ‘dicht’ (met wat geweld had ik het vast nog kunnen doorprikken, maar je neus is best gevoelig…)). Ik overweeg het nu weer, vriendin van me heeft hem een paar maanden geleden laten zetten en ik vind het zooo leuk! Maaaar; jij moet doen wat jij wil. Dus goed dat je even de tijd neemt er over na te denken En het kan natuurlijk best zo zijn dat jij dit niet wil vanwege hoe het er uit ziet, maar wel vanwege traditie en je vader die er veel waarde aan hecht - maar daar moet jij dan natuurlijk ook achter staan.
Ik heb een surface, septum, smiley, tunnels, forward helix. Ik geloof dat als ik ze niet meer in heb mijn hele familie (grotendeels (anti)tattoo/piercings vrij) vreemd staat te kijken. Gewoon doen als jij dat wilt. Jouw leven, jouw lichaam! Wil je het NIET dan telt ook jouw leven, jouw lichaam! Jij bepaalt niet een ander!