Ik ben ontzettend bang voor ENS. Ik heb al 32 jaar "last" van mijn neus. Als kind bloedneuzen en 3x dicht gebrand. Later neusspray verslaving, waaruit bleek dat de binnekant ontstoken was. Kreeg toen Flexonase. Jaren, dan weer wel dan weer niet gebruikt. Klachten werden erger. En sinds een paar jaa snurk ik er ook van. Dus toch maar weer naar de KNO. Kreeg voor 2 maanden weer een andere cortisonenspray welke niks doet. En nu dus een neusschelpverkleining. Waar ik aan 1 kant enorm naar uit kijk om dat ik dan weer vrij kan ademen en hoop dat het dikke slijm in mijn keel ook eens weg gaat. Maar aan de andere kant angstig omdat ik bang ben teveel lucht te krijgen en in de hyperventilatie terecht te komen. Dan ben ik echt een neus ademhaler. Lijkt mij vreselijk dit een paar dagen of misschien wel weken niet te kunnen. Raak al in paniek als ik er aan denk. Voorstel is dus wegbranden onder plaatselijke verdoving, Celon Conchae. Hoop dat jij en misschien anderen wat angst weg kunnen nemen
Hier was het onder volledige narcose en is het destijds geschraapt zeg maar, hyperventilatie had ik al en is niet erger ervan geworden vind juist fijner om beter door me neus te kunnen ademhalen, zodra de tampons eruit waren was letterlijk een verademing zeg maar. Dat vond ik het allerergste mocht ik pas dag erna eruit halen. Met tampon kan je dus niet door neus ademen maar zodra eruit is wel weer. Je moet begin voorzichtig zijn met niezen en snuiten. En had hoofdpijn en last van neusstuk tussen ogen in zeg maar.
Dat weet ik inderdaad met niezen e.d. moet minimaal 4x per dag spoelen. Kan echt in paniek raken als ik niet door mijn neus kan ademen vandaar ook die neusspray verslaving. Ik schijt hem echt eerlijk gezegd..
Ze zeggen dat je bij deze vorm nog zwelling krijgt of gaat krijgen waardoor ademhalen moeilijk kan zijn. Ik hoop dat het net als bij jouw alleen de tampons zijn en daarna oplucht. Maar Empty Nose Syndrome, moet er niet aan denken. Ik kan zo slecht tegen dingen ondergaan waarvan ik niet weet wat te verwachten.