Niet doorslapende kindjes (> 4 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cygnet2, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef je borstvoeding, fles voeding of een combinatie?

1. Borstvoeding

2. Combinatie van bv en flesvoeding

3. Flesvoeding

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een nieuwsgierigheidsvraag aan alle mama's met kinderen ouder dan 4 maanden die niet doorslapen of regelmatig niet doorslapen. (met doorslapen wordt in deze poll bedoeld: minimaal ongeveer 7 - 8 uur achter elkaar slapen)

Geef je borstvoeding? Een combinatie of flesvoeding? (mocht er medisch iets niet in orde zijn met je kindje dan dat graag vermelden)

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is medisch helemaal in orde ;).

Hij is 15 maanden, krijgt bv en slaapt nog niet door.

Dit is voor mij absoluut geen reden om met de bv te stoppen (anders had ik dat natuurlijk al wel gedaan), ik denk ook niet dat het aan de bv ligt (hij eet en drinkt natuurlijk ook nog andere dingen).

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt maximaal 4 uurtjes achter elkaar. Ik geef bv en een heel enkel keertje Fv. Ik vind het niet zo erg, het went op de een of andere manier. Ik denk dat ik me kapot schrik als ik ineens om 8uur wakker zou worden en mijn zoontje zich nog niet gemeldt zou hebben ;)

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Flesvoeding gehad tot haar 1.5 ongeveer , en slaapt nog steeds niet door .. blijkt wel een slaapstoornis te zijn maar is nog niet onderzocht kan pas op latere leeftijd ..

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    BV gegeven tot 6 maanden daarna alleen nog ochtend en avondvoeding aangevuld met fles.

Hij is gaan doorslapen met 13 maanden. Met zachte dwang van papa en mama uit.

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    7mnd slaapt vaak max. 2-3 uurtjes achter elkaar.
    Sliep door rond 2,5 tot 3,5 maand, daarna niet meer.
    Destijds gaf ik alleen borst, later ook combinatie met fles.
    Hij mankeert in principe niets, al slaapt hij wel iets beter sinds ik hem op een hypo-allergeen/koemelkvrij-dieet heb gezet en zelf ook zo weinig mogelijk koemelk neem. (IPV max 2-3 uurtjes wil 4 uur nu wel eens voorkomen)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Malou slaapt (bijna elke nacht door) sinds ze ong 10/11 maanden is en kreeg toen een combi van gekolfde borstvoeding en kunstvoeding.

Ruben slaapt (bijna elke nacht door) sinds hij ong 15 maanden is en kreeg toen een combi van live borstvoeding en kunstvoeding.

Benthe krijgt volledige borstvoeding slaapt door sinds de dag dat ze geboren is, maar krijgt gewoon nog een nachtvoeding van ons gezien ze overdag ook nooit zelf om voeding komt en het gewoon wel nodig heeft en idd is medische reden voor.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza slaapt dus nog niet door, krijgt volledig BV (met uiteraard inmiddels vast voedsel). Maar heeft dan ook last gehad van kiss-syndroom en momenteel nog van een koemelkallergie. Ik denk wel eens dat als we dat eerder ontdekt hadden, alles eerder tot rust had kunnen komen en ze al wel door zou slapen, (want op dit moment zitten er ook weer een hele rits tandjes en kiezen dwars). Tot aan de 4/4,5 maand sliep ze namelijk wel door... op volledige borstvoeding.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Mijn zoontje sliep pas met 15 maanden door, maar nog heeft hij geregeld nachten waarin hij wakker wordt. Hij kreeg flesvoeding vanaf 5 dagen.

Mijn dochtertje slaapt wel door op borstvoeding, maar die maken we vaak nog wakker in de nacht, ze is nog een beetje te jong om zo lang te slapen.

10. raspberry

@Suus: je weet dat gewicht daarin een betere graadmeter is dan leeftijd? Per pond lichaamsgewicht mogen ze 's nachts een uurtje slapen... Dus vanaf 4,5 kilo mogen ze 9 uurtjes slapen, vanaf 6 kilo de klok rond :) (Uiteraard een beetje los hanteren: als een kind vrolijk enzo is en goed groeit en eet/drinkt, en het slaapt uit zichzelf door, kun je dat rustig laten gaan...)

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Zoontje is 16,5 maanden.
    Krijgt 's ochtends BV en 's avonds voor het slapen gaan een koemelkpapfles.
    Hij slaapt niet altijd door. Als hij 's nachts komt, doen we hem troosten, eventueel luier verschonen en weer terug naar bed. Komt hij ná 6 uur dan krijgt hij BV.

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra slaapt niet door en ze krijgt bv met een flesje gewone melk gemengd met water of pyamapapje voordat ze gaat slapen. De ene keer drinkt ze er 2 slokken van, de andere keer drinkt ze 175 cc. Verder krijgt ze wanneer ze 's nachts wakker wordt ook bv. Als we een goede nacht hebben wordt ze 2 keer wakker als we een slechte nacht hebben wordt ze om de 1,5 á 2 uur wakker. Voor de rest eet ze haar 'gewone' eten erg goed en is er ook voor zover wij weten niets medisch aan de hand. Ik heb wel voor de combinatie gestemd omdat ze ook gewone melk krijgt en pyamapapje.

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    zoonlief krijgt savonds een flesje melk
    hij is nu 16 maanden en slaapt geen 1 nacht door.

14. raspberry

Tja... daar gaat het fabeltje dat ze op KV sneller doorslapen? Op dit moment evenveel bv- als kv-kindjes die niet doorslapen...?
    Heeft iemand er trouwens officiele onderzoekscijfers van?

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    inderdaad!

hier een manneke wat al 5 maanden volledig kunstvoeding krijgt, en met zijn 9,5 maand nog steeds niet doorslaapt.

16. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik hoop toch niet dat mijn zoontje (nu nog maar 11 weken oud) op 6 maanden of later nog een nachtvoeding wil.
    ik geloof daar echft niet in, dat ze die nodig hebben! Dat is puur gewenning (dat vind ik eigenlijk al vanaf 3 a4 maanden).
    Alle baby's worden s'nachts meerdere malen wakker, maar ze moeten leren zelf weer in slaap te vallen, zonder voeding of aai over hun bol.
    ik weet wel hoe lastig het is, en kan dit nu wel hard roepen maar ben bang dat mijn zoontje ook een lastige slaper blijft....
    op de dag slaapt hij al onrustig en wordt vaak wakker, ene keer pakt hij na wat jengelen de slaap weer, andere keer moet hij 5 min hard huilen voordat hij verder kan slapen, andere keer lukt het hem helemaal niet en eindigt hij in de kinderwagenbak. Ik laat mij niet zien, pas als hij echt 10 minuten hard huilt / krijst...Vaak is hij binnen 7 min alweer stil en slaapt hij weer verder.

s'nachts doe ik dat ook, want ik weet ondertussen dat het geen honger is (hij weigert soms de fles) maar meer de onmacht verder te kunnen slapen. Ene nacht lukt het hem wel verder te slapen zonder dat ik me heb laten zien (in de tijd dat ik een fles maak, is hij vaak alweer stil / half stil) , andere nacht niet en geef ik een klein flesje (want ja, ik wil ook weer verder slapen en hij is nog te jong om te laten huilen...want dat kan mijn moeder hart ook nog niet aan hoor).

en ik denk dat daar de meeste problemen liggen van niet doorslapende kindjes: de ouders willen ook verder slapen, dus gaan ze snel naar hun kindje toe, speen erin/aai over bol, voeden...en hopen dat ze verder slapen.
    ik denk dat de ouders zelf hun kindjes wakker houden, en niet leren zelf de slaap weer op te pakken....

leuk discussiepunt he;)

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason sliep tot 10 maand 's nachts altijd door. Hierna is hij van 10 t/m 14 maand , elke nacht wakker geweest ( keer of 6 ).
    Wat de reden was aandacht, want eten wou hij niet. Wij hebben het 4 maand lang zelf in stand gehouden :( Als Mason bij mijn ouders sliep werd hij namelijk niet wakker.

@ Petra, ben het met je laatste alinea helemaal eens.

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Petra ik vind je wel erg kort door de bocht. Misschien als ik haar elke avond elke keer dat ze wakker wordt 3 uur overstuur laat krijsen gaat ze wel doorslapen want dan zou ze op een gegeven moment wel doorhebben dat ze er helemaal alleen voor staat en dat het mama geen zier kan schelen. Ja ze krijgt 's nachts nog de borst, nee ze heeft die voeding niet nodig. Maar het is ten eerste niet veel meer en ten tweede associeert ze de borst krijgen steeds meer met de geborgenheid en veiligheid die ze broodnodig heeft om in slaap te vallen. Om nou je mening te spuien zonder rekening te houden met heel het traject dat ouders vaak doorlopen tot ze bij bepaalde beslissingen komen vind ik onterecht!

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    als ik mn zoon 10 minuten moet laten huilen is hij klaar wakker en slaapt helemaal niet meer...

20. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoe denk jij dat je dat het beste kan oplossen
    laten huilen tot ze zelf weer in slaap vallen?

Deel Deze Pagina