Onze zoon is nu ongeveer 6,5 week. In de avond drinkt hij vaak onrustiger en vaker, maar men zegt dat dit vaker voorkomt (clusteren?). Maar nu gaat hij ook meer voedingen onrustig drinken. Dan begint hij, maar laat vrij snel weer los. Zwaait met zn hoofd op en neer tegen mn borst als een klein aapje dat de borst zoekt. Is veel aan het kreunen en benen aan het spannen, vuisten ballen, rug krom alsof hij zich aan het uitrekken is. En dan weer even drinken, soms wat trekken aan de tepel. En direct na de voedingen wat huilen soms. En hij komt nu ook sneller voor een voeding alsof hij niet verzadigd is. Is dit herkenbaar??
Regeldag? Lekker aanleggen en veel bij je nemen. Wel uitsluiten dat het medisch is (overstrekken, krampjes?). Mijn kindje clusterde in begin heel veel (18-23 u), aan toegeven, wordt vanzelf minder.
Ik zou idd medisch eens kijken. Het klinkt als reflux als ik het zo lees, maar weet niet of hij buiten de voedingen om ook de signalen hiervoor heeft.
Mijn zoon had /heeft precies hetzelfde...volgens de kinderarts zocht hij de borst....duh....het werd alleen maar erger...uiteindelijk blijkt het verborgen reflux...eten komt terug omhoog, maar er niet uit... Steekt hij ook steeds zijn tongetje uit en weer terug?
Nee steekt niet zn tongetje uit. Het gaat nu ook weer wat beter, er zijn ook voedingen dat hij gewoon rustig drinkt. Ik kolf nu ook soms het eerste beetje af, want ik had de indruk dat er ook veel melk tegelijk kwam na de TSR. Misschien dat hij dat niet kan verwerken en daarom los laat. Als hij onrustig drinkt is het na het drinken ook onrustiger (huilen, benen stampen en zo).
ik herken niet alles wat je schrijft maar bij mijn dochtertje waren er vergelijkbare symptomen en dat bleek uiteindelijk een combi van een te kort tongriempje bij haar en veel melk bij mij. Ze kon al die (voor)melk zo snel niet goed verwerken en had er ook last van na de voeding. Zij bleek ook last te hebben van beginnende spruw. Zo ingewikkeld soms om erachter te komen wat er aan schort bij die hele kleintjes!
Onrustig drinken, na het drinken nog lang onrustig zijn, zuur ruiken, vaak slikken, vaak de hik, soms ook piepende ademhaling, slecht of kort slapen, hoofdje achterover gooien, overstrekken. Dan heb je het over verborgen reflux, dus de maaginhoud komt terug omhoog en weer naar beneden. Herken je iets ervan? Ik vond de volgende website wel heel fijn om de symptomen een plaats te geven en te gaan dokteren met onze zoon. Onrustigebaby.nl | Reflux
Ik herken er wel iets van, maar niet in die erge mate. Sinds 2 dagen slaapt hij elke keer kort, maar uurtje of zo, tenminste overdag. En hij is meer aan het huilen na een voeding. Sommige voedingen drinkt hij onrustig en komt ook vaker, maar er zijn ook voedingen waar hij gewoon netjes en rustig drinkt. Hij ruikt niet zuur. Ik zit zelf te denken aan een combinatie van sterkt TSR en krampjes. Maar de problemen doen zich vooral einde van de middag en avond voor. MIsschien ook nog wat regeldagen?? Zo lastig dat je het soms niet weet...