Hoi meiden, Na een mislukte poging bij m'n dochter, kan ik nu met trots zeggen dat ik al 15 dagenborstvoeding geef en onze zoon ook goed groeit! Nu kolf ik af en toe met de swing om een voorraadje in de vriezer te hebben. Nu lees ik overal over flessen die op de swing passen (vanhema en kruidvat), maar ik weet niet welke er nou bedoeld worden. In de hema keken ze me vragend aan. Kan iemand een foto plaatsen van welke ik moet hebben, zodat ik met de juiste thuis kom? Ik ga ze gebruiken om voeding in in te vriezen. Tip voor andere goedkope bakjes (niet zijnde ijsblokzakjes) zijn ook welkom. Misschien iets van xenos of action?
Ik heb hier flesjes gekocht, vond dit de winkel met online de beste aanbiedingen (ook qua kolf en heel goed advies! nee ik heb geen aandelen. ) Bewaren v Moedermelk | BorstKolfWinkel MoedermelkNetwerk
Het zijn gewoon de goedkoopste flesjes die ze bij Kruidvat, Etos en Hema hebben. Op de Hema website staan ze niet op, (uitverkocht misschien?) Ik heb wel volgende link gevonden HEMA babyfles Bij Kruidvat zijn er flesjes van 1.20, (kleine flesjes van 120 ml), deze passen ook. Bij etos hebben ze ook dezelfde flesjes, zal ongeveer dezelfde prijs zijn.
hou er wel rekening mee dat goedkope bakjes misschien niet bpa vrij zijn. Echte babyflessen moeten bpa vrij zijn, dus met de hema-fles zit je sowieso goed
Ik gebruikte voor het invriezen kleine vierkante bakjes van de Xenos. Die kon ik in ons tafelmodelvriezertje super handig stapelen, ze nemen erg weinig ruimte in. Ze passen dus niet direct op de kolf maar dat ze zo makkelijk waren vond ik minstens zo fijn!
Alle goedkope standaardflessen passen op Medela. Maar ze hoeven helemaal niet te passen. Je gebruikt gewoon de fles die bij de kolf zit om op te vangen en giet de melk over in wat je maar wilt. Kan fles zijn, doosje, zakje. Hangt af van hoeveel plaats je in je vriezer hebt.
Zo doe ik het ook inderdaad. Heb de bewaarbakjes van avent om in te vriezen. Bevalt me erg goed omdat je de datum er ook op kunt schrijven. En later handig voor hapjes e.d. dus niet alleen voor de fles. Voor het kolven zelf gebruik ik het flesje van medela