Ik dacht, ik vraag het eens aan jullie. Volgens enkele zoekresultaten via google zit ovulatiepijn links-of rechtsonder in de buik, voelt als menstruatiepijn en houdt enkele uren tot een dag aan. Nu heb ik voor de tweede maand achter elkaar rond dit punt in mijn cyclus pijn onderin de buik, zo'n beetje richting het heupbot maar dan dieper. Het houdt ongeveer een halve dag aan. Alleen, het voelt niet als menstruatiekramp. Het voelt meer als steken, zo'n beetje alsof iemand mij aan de binnenkant zit te porren met een scherp voorwerp. Volgens mijn app heeft mijn ovulatie een paar dagen geleden plaatsgevonden, maar ik snap ook wel dat zo'n app bij het berekenen van de ovulatie van een gemiddelde uitgaat. Kan dit ovulatiepijn zijn? Zou leuk zijn als het dat is, want dan kan ik het vast gaan bijhouden.
Precies zoals je het beschrijft zo voel ik het ook iedere maand. Als ik dan de ovulatietest van cb pak heb ik binnen 2 min een Succes verder.
Zou heel goed kunnen dat dat je ovulatiepijn is Bij mij is de ovulatiepijn veel heftiger dan mijn menstruatiepijn. Zit vaak een paar uur te kramperen van de steken! Succes
Het gekke is dat ik het ook sinds kort voel. Zoals je ziet heb ik pas een miskraam gehad (4wkn+3). Voorheen voelde ik het ook niet en ben ik ook nog onregelmatig ongesteld, wist eigenlijk nooit wanneer mijn ei was. Hopend op een knaltest!!! Voor elke dame hier.
Je cyclus kan altijd veranderen ik voel mijn ovulatie pijn nu nog duidelijker dan voor mijn zwangerschap.
Ik vind het ook totaal niet op menstruatiepijn lijken! Ik vind het ook als een soort steken voelen en soms inderdaad een branderig gevoel.
Dank voor de reacties. Ik ga dit eens bijhouden, handig als het ovulatiepijn is. Dan behoor ik bij de vrouwen die dit voelen en dus ook weten wanneer hun ei komt. Leuk is verder trouwens anders, het was aardig pijnlijk en ik zat dit keer toch echt even serieus te overwegen of het geen blindedarmonsteking kon zijn. Maar de symptomen pasten verder toch niet in het beeld, bovendien was het na een halve dag over. Heb trouwens nog een andere app, volgens die app is vandaag weer de meest waarschijnlijke ovulatiedatum. Ze worden het niet eens, die apps!
Niet iedereen voelt een ovulatie volgens onze gyn. Ik heb dan veel last van mijn rug linkerkant beetje beurs gevoel en een trekkend gevoel in mijn buik!!! Heb er echt last van... Maar nogmaals per persoon verschillend. Net na de pijn ben je het vruchtbaars. Tenminste zo is het mij verteld. Aan de ene kant fijn als je het voelt want dan weet je wanneer er werk aan de winkel is haha.... Succes
Alsof iemand een mes net boven mijn lies erin steekt en dan lekker een keer ermee draait. En dat zo'n kwartiertje aan een stuk. Au!
hier ook pas na de bevalling voor het eerst last van ovulatiepijn gehad. daarvoor nooit. nu heb ik vorige en deze maand geen steken in de buik gevoeld, maar wel 1 dag lang (precies op de berekende dag van ovulatie) knallende koppijn gehad, ben benieuwd of dit ook een symptoom kan zijn of gewoon puur toeval, iemand die dit (hoofdpijn) herkend toevallig?
HIer ook kanllende koppijn, zo erg dat je je ogen bijna niet open kan doen. Soort van Migr. aanval pfff. Weet ook niet of dit door de ei komt, of gewoon te weinig gedronken te hebben. aWel toevallig 2 keer per maand twee dgn achter elkaar.
Ik voel mn ei wanneer die links komt, rechts voorlopig nog niet echt gevoeld (alleen zelf een gevoel van "volgens mij vandaag" wat achteraf bleek te kloppen), ik heb dan krampjes (lang niet zo hevig als bij ongi) en regelmatig steekjes, inderdaad aan de linkerkant, maar soms ook gewoon heel de bm zeg maar. duurt bij mijn hooguit een dag en daarna is t weg. schijnt dat als je t niet meer voelt dat je ei dan al is gesprongen, maar dat weet ik ook niet zeker hoor ik heb tegenwoordig ook vanaf 4dpo regelmatig krampen en steken in die regio, soms ook meer richting mn liezen, maar dat zal vast bij mn cyclus horen want nog niet zwanger geweest (ook nog maar net begonnen natuurlijk dus dat is niet zo heel gek) succes!
ik heb wel de laatste 2 keren zeurende hoofdpijn gehad en een erg warm voorhoofd, maar dat kan natuurlijk ook los staan van elkaar..
Ik voel wel een zeurderig gevoel rond mijn heupbot en af en toe wat steekjes. Maar waar ik het vooral aan herken is flinke lage rugpijn en een heel warm gevoel daar.
Ik heb meestal lage rugpijn en ene zeurderig gevoel onder in mijn buik. Wel een beetje als menstruatiepijn, als is het het eigenlijk toch ook duidelijk niet. Nou dat is een omschrijving waar je iets aan hebt haha. Nee dus.
Ik heb nooit pijn, maar wat mij wel opvalt is dat het vaak rond die tijd 1 avond is dat ik mijzelf echt super ziek voel worden uit het niets. Na een paar uurtjes is het dan ook weer over.
Bij mij begint het ook met nare steekjes, vervolgens flinke hoofdpijn alhoewel ik soms op de dag zelf ook opsta met hoofdpijn. Dan heb ik idd al een posi ovutest, in de daarop volgende uren word het eerst rustiger om vervolgens een hele pijnlijke onderbuik te krijgen. Niet op 1 aanwijsbare plek maar echt mijn hele buik, en als ik dan een ovutest doe heb ik een knaller. Paar uur later niets meer.
Ik ben liever ongesteld dan dat ik ovuleer. Ik heb het gevoel dat iemand voortdurend op een verse blauwe plek aan het drukken is. En dan bij je buik richting heupen. Daarbij ook enorm hormoonschommeling waardoor ik de laatste keer zo van slag was dat ik bijna zat te janken om niks.