Neusspray, mag dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miranti, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XoXo

XoXo Niet meer actief

Neusspray met xylometazoline nooit langer dan 7 dagen gebruiken!! Dat het na 3 weken nog niet beter is komt doordat te lang neusspray gebruikt. Als je de neusspray langer dan een week gebruikt kan er het "rebound-effect" ontstaan. De bloedvaten gaan nog meer open staan en het slijmvlies wordt dan dikker dan dat het voor de behandeling was. Daardoor ben je nog veel meer benauwd dan tijdens een normale verkoudheid. De enige oplossing is dan: weer neusspray gebruiken enz.
    Zoutoplossing mag je wel langer gebruiken.

2. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Ik heb het ook gebruikt en doe het nog steeds... Gebruik het 's morgens als ik opsta omdat ik dan gewoon geen lucht krijg door het dicht zijn, en 's avonds voor ik slapen ga...
    Ik gebruik otrivine menthol en heel tevreden van!

3. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heb toen ik verkouden was in deze zwangerschap ook even neuspray gebruikt. De menthol variant die andere werkte niet goed.
    gebruikte het alleen een keer voor de nacht zodat ik kn slapen.
    Ook even met vk over gehad, ze zei niet slapen is ook zeker niet goed tijdens de zwangerschap kiezen uit twee kwaden dan.

4. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik ben er 8 jr verslaafd aan geweest..verschrikkelijk. De dag dat ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt en heb het nooit meer aangeraakt gelukkig.

Alhoewel ik wel de behoefte had en soms nog heb, mijn vk verbied het echt! Ze zeggen dat het de weeen kan opwekken.

5. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Je kan ook lauw water nemen en daarin wat zeezout oplossen. Klein theelepeltje op een grote beker, ongeveer. Opsnuiven vanaf een lepeltje. Mag je onbeperkt gebruiken.

Deel Deze Pagina