Schoppen met beentjes in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door River87, 30 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Zinds een week slaapt onze kleine erg onrustig snachts.
    Hij is vooral aan het schoppen met z'n benen.
    Hij ligt al ingebakerd ivm z'n armen daar sloeg hij al overal tegen aan.

Doordat hij zo onrustig is neem ik hem maar steeds bij me en slaapt hij rustig verder.
    Hij is nu 11weken
    Behalve afgelopen nacht uiteindelijk z'n white noise knuffel aan en in slaap gewiegd.
    Over 3weken moet ik weer werken
    En mijn man staat 4.00 snachts op en hij krijgt snachts de fles want vanaf 19.00 slaapt hij tot 3 a 4 uur en dan z'n flesje maar op deze manier ben ik dus de hele nacht in de weer en dus echt wel moe.

Wie heeft tips of ideeën
    Ik heb vanmorgen maar een dikkere deken in z'n wiegje gedaan want die andere was vrij dun en trapt hij dus O weg.. dacht misschien doordat t zwaarder is kan hij minder goed trappen.
    Of over naar ledikant op eigen kamer zodat ik het niet hoor? Maar vindt juist fijn dat ie bij ons slaapt op de kamperen ben bang dat ik dan ook weer wakker ga liggen omdat ik m niet zie/hoor

2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier trapt ze ook altijd dekens weg. Daarom ligt ze in een slaapzak :)

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Winterslaapzak met de mouwen naar binnen getrokken al geprobeerd?
    Ligt ie toch een soort van ingebakerd, maar in ieder geval niet zo koud dan wanneer ie z'n lakentje er weer afgetrapt heeft.

Andere optie: lakentje en/of dekentje overdwars in het wiegje doen, zodat je aan de zijkanten een flink stuk laken/deken over houdt zodat je dat goed strak onder het matras kan stoppen.

Je zou een winterslaapzak ook nog kunnen combineren met een lakentje overdwars.

Zou zelf trouwens zeker wel minimaal een dekentje of winterslaapzak nu gaan gebruiken.
    Voor (de meeste) kleintjes is het best wel frisjes nu.

Over naar ledikant op eigen kamer is natuurlijk een optie, maar niet persé al nodig natuurlijk :)
    Is ook maar net wat je zelf prettig vindt.
    En wiegje op eigen kamer zetten kan ook nog eerst hè ;)

De oudste was 5 maanden dat ie over ging naar z'n eigen kamer.
    Jongste wel eerder geloof ik, maar weet niet meer precies met welke termijn.
    Ken ook mensen die met kinderen van bijv. 7 jaar nogsteeds op één kamer slapen.
    Ieder z'n ding.

4. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wellicht is een slaapzak een optie? Die van puckababy zijn ook gelijk inbakerslaapzakken.

Vanaf 3 maanden heb je de puckababy mini teddy, deze is 2.0 TOG en deze kan je later ook gebruiken als normale slaapzak,dus armpjes eruit als je kindje eraan toe is. Op MP en vinted staan er altijd redelijk veel.
    Screenshot_20210930-213607_Samsung Internet.jpg

5. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.068
    4.318
    113
    Wat voor inbakerdoek gebruik je? Ik had die van pacco. Bij mij blijven mijn zoontjes overigens ook niet onder een deken liggen. De oudste slaapt nu een half jaar zonder slaapzak en nu gaat dat beter.
    Je zou ook nog kunnen kijken of hij er misschien aan toe is om het inbakeren af te bouwen. Mijn oudste ging rond de 3,5 maand ook moeilijk doen en het bleek dat hij het gewoon de ruimte weer wilde.
    En verder zou je gewoon hem op zijn eigen kamer leggen. Of is zijn kamer heel ver bij jullie vandaan? Bij ons is het alleen de overloop over en ik word altijd van het eerste piepje wakker een soort ingebouwd alarmsysteem, wat je er gratis bij krijgt als je moeder wordt.

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Even een kleine kanttekening voordat je al bovenstaande gaat proberen. Als hij naar de kinderopvang gaat, vraag dan of inbakeren daar wel mag. ( bij ons mag het niet ) anders moet je straks over 3 weken weer afbouwen ect ect.

Mocht dat wel mogen. Indd de puck a baby proberen :)

7. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Hij slaapt ingebakkerd in een paccodoek
    Slaapzak slaat hij zichzelf constant wakker in
    Heb nu dus een dikkere wiegdeken
    Overdwars erop zitten en dat scheelt al enorm
    Maar hij zat dus vd week in z'n sprongetje..
    Afgelopen nacht ging t al een stuk beter dus hopelijk nu de goed kant op.

Bij de oudste ging we na een half jaar afbouwen met de paccodoek
    Maar hij gaat naar de opa s en oma s
    Werk zelf in de kinderopvang dus weet van de niet inbakeren regel, ik riep toen gelijk al dat had niks voor mijn kind geweest dan had ik hem dus van de opvang afgehaald want die sliep echt niet zonder.

hummeltje5 en Malbec vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina